To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [e33a 2.0 DOHC] co to jest i za co odpowiada?

dvl - 08-12-2008, 21:37
Temat postu: [e33a 2.0 DOHC] co to jest i za co odpowiada?
Witam.
Ostatnio jest cos duzo o wałku balansowym. Widze ze odpowiada za dosc duzo rzeczy. W zwiazku z tym mam pytanko.. Ostatnio jak jechalem nagle w silniku cos zaczelo brzeczec..brzeczalo tak 2 dni po czym na postoju gdy zamierzałem namierzyc zrudło dzwięku coś grzmotneło w silniku i sie uspokoiło.. tylko ze na wolnych obrotach ok 1000 troche wkurzająco wszszytko drży.. słychać plastiki.. troche kierownica chodzi i zagłówki foteli . czy to moze być tego przyczyna? Za co tak naprawde odpowiada ten wałek ???

deejay - 08-12-2008, 21:42

Ściągnij szybko obudowy od rozrządu , i zerknij co się narobiło :wink: stawiam na ......
mitsu_pl - 09-12-2008, 14:18

Wałki balansowe, jak nazwa wskazuje, odpowiadają za równą pracę silnika, a właściwie, za to aby nie drgał on za mocno podczas paracy na wolnych obrotach (jedni zwą to też kulturą parcy) Zwróć uwagę jak np. w niemieckich albo francuskich autach starszej konstrukcji (jak np. gal E3..) silniki chodzą na wolnych obrotach, to czuć to na budzie, mitsubishi starało się to wyeliminować stosując właśnie tzw. "balanse" przez co czasem musze patrzeć na obrotomierz żeby upewnić się czy silnik pracuje ;)
Anonymous - 10-12-2008, 18:25
Temat postu: Re: [e33a 2.0 DOHC] co to jest i za co odpowiada?
dvl napisał/a:
Witam.
... nagle w silniku cos zaczelo brzeczec..brzeczalo tak 2 dni po czym na postoju gdy zamierzałem namierzyc zrudło dzwięku coś grzmotneło w silniku i sie uspokoiło.. tylko ze na wolnych obrotach ok 1000 troche wkurzająco wszszytko drży..
Za co tak naprawde odpowiada ten wałek ???


Brzęczenie było głośne czy ciche? Gdy w moim silniku wyleciała panewka od wałka balansowego napędzanego pompą oleju to głośno brzęczało. Dźwięk jakby obijającej się blachy, albo jakby coś się obijało o blachę. Panewka to blaszany pierścień i gdy wypadnie z gniazda to kręci się na wałku balansowym i obija o blok silnika. Sam wałek bez panewki kręci się po większym promieniu, jest przekrzywiony i wyrabia się jego drugie łożysko czyli pompa oleju.
Jeśli później walnęło i jest cisza to możliwe że ta panewka już się zupełnie rozleciała i zerwało ją z wałka. Ja swoim silnikiem dojechałem tylko 2km do domu i wyłączyłem, a mimo to miałem już wybite gniazdo tej panewki i uszkodzony czop wałka balansowego. Jeśli ty jeździsz dwa dni to możesz mieć pompę oleju do wyrzucenia, kto wie w jakim stanie masz panewki. Opiłki z panewki krążą teraz z olejem, a ciśnienie oleju ucieka przez wałek balansowy. Obym sie mylił.

dvl - 10-12-2008, 18:29

Oj kolego chyba sie nie mylisz... znajduje coraz wieksze kałuze oleju pod silnikiem... a jezdze tak juz... miesiąc... :( pozatym na wolnych czasem zapala mi sie lampka od oleju a stan jest non-stop.....niedobrze
Anonymous - 10-12-2008, 18:43

Trzeba zdjąć miskę olejową i wszystko będzie widać.
dvl - 11-12-2008, 18:31

zna ktos moze dobrego mechanika w krakowie? co sie orientuje w temacie? bo moich dotychczasowych to najchętniej wysłalbym do przedszkola.....
waldi-1 - 12-12-2008, 21:01

dvl,

wejdz na regionalne małopolski, tam jest namiar na klubowego mechanika , polecam sam korzystałem

misio-1992 - 01-03-2009, 16:15

W moim Miśku (89r silnik 4g63 2,0)również trzęsie na wolnych obrotach.Mam w związku z tym pytanie - czy w tych silnikach też są wałki balansowe,gdzie one są i jak się do nich dostać aby sprawdzić ich stan?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group