To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Colt - Ogólne - Rada co do silnika

Anonymous - 31-05-2006, 23:09
Temat postu: Rada co do silnika
Witam,
planuje kupić colta CAO, tylko waham sie z jakim silniczkiem.
Waham się między 1,6 a 1,8.
Wiem że tą drugą jednostkę ciężej upolować...
Podobno też że większy silnik szybciej się zużywa.

Wiadomo że powiecie że wybór zależy od stylu jazdy jakim chce jeździć jednak
Prosiłbym o podanie kilku + i - posiadania obu wersji.
A właściciele coltów z takimi silnikami niech napiszą czy gdyby mieli możliwość zamiany na mniejszy (albo większy) silnik czy by to zrobili...

Anonymous - 01-06-2006, 01:56

Przejedź się 1.6 i 1.8, później odpowiedź na Twoje pytanie będzie bardzo prosta :P
ROMEL - 01-06-2006, 07:17

WITAM...

1. Silniki większe nie zuzywają sie szybciej!!!
2. Silniki 1.6 a 1.8 w CAO to dwie różne konstrukcje... inna myśl przewodnia.

-/+


1,6 - trwałe, mocne, palące średnie ilości paliwa w tle innych autek o tej pojemności, przy macoszym traktowaniu (brak przeglądów, katowanie itd...) potrafi zacząć klekotać układ korbowy, zdaża sie rónież że powyżej 200KKM puszcza głowica...zawsze od strony skrzyni biegów...
WNIOSKI - przy dobrym traktowaniu - same superlatywy - no jedyne co to: do spalania coniektórzy sie czepiają średnio 8l/100km

1,8 - heh... no cóż... Silnik z serii DOHC... mozna powiedzeć że jest to niedaleki kuzyn 2,0 na Turbinie montowany w EVO...mocny, bardzo elastyczny, połykający około 9l/100km (średnio) - w budzie Colta - poprostu DIABEL... co do (-) - hmmm - typowa przypadłość to odzywające sie popychacze hydrauliczne przy przebigu 200kkm a nawet szybciej.... dodam że wystarczy przeczekać (przejździć) jedną, dwie wymiany oleju i popychacze mogą zacząć cykać na dobre...

To tak baaardzo po krótce - bo można by było duuużo pisać ale....

Bzpośrednia rada dla Ciebie - jeżeli nastawisz sie na 1,8 - to odrazu miej świadomość że baaardzo cieżko będzie Ci kupic niezakatowany egzemplarz... musiałbys bezpośrednio gdzieś za granicą szukać.... od jakiegoś fanatyka (takiego jak coniektórzy na forum :mrgreen: ) wtedy będziesz sie cieszył baaardzo długo zakupionym autkiem... Co do 1,6 to nie będziesz miał większych problemów ze znalezieniem. ale również pojawia sie ten sam problem...zakatowanie... pamiętaj - delikatny klekot na wolnych obrotach, delikatne pocenie oleju w okolicach skrzyni biegów itd... na bank wskazuje przebieg grubo ponad 200kkm...

Pozdrawiam - cierpliwości i rozsądku życzę

Krzyzak - 01-06-2006, 09:10

ja tak krótko:
- 1.6 - sprawdzony, oszczędny, mocny, niemal nie do zajeżdżenia
- 1.8 - myślę, że nie upolujesz porządnego egzemplarza (w każdym razie będzie ciężko), bardzo mocny, pali niewiele więcej

1.6 objeżdża większość aut w mieście (o 1.8 nie wspomnę, bo wiadomo) - wolałbym sprawdzonego i porządnego 1.6 niż zajeżdżonego 1.8 (raczej dobrej jednostki z takimi osiągami się nie odsprzedaje)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group