[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Felgi Aluminiowe - Czyszczenie oraz problem z ukl
JayChyl - 09-12-2008, 13:16 Temat postu: [CA1A 1.3] Felgi Aluminiowe - Czyszczenie oraz problem z ukl Hola.
I tak nadsyłam kolejny temat, tym razem z pytaniem o czyszczenie Felg. Googlowalem troche i znalazlem jakiś artykuł na forum o czyszczeniu felg a mianowicie:
"jeżeli masz felgi bez lakieru to kup "K2 - aluchrom" albo tempo do aluminium i chromu i cierpliwie poleruj. Jeżeli masz felgi lakierowane to jak chcesz je zrobić na lustro to musisz najpierw dokładnie usunąć cały lakier specjanym środkiem, potem drobniutkim papierem ściernym, na koniec pasta polerska, jak już wypolerujesz to nakładasz wosk do karoserii np. shella. Pamiętaj tylko że jak felga nie bedzie miała lakieru to co ok. 2tyg będziesz musiał ją polerować pastą do aluminium żeby efekt lustra był zachowany. No i na felgę bez lakieru nie możesz stosować srodków do czyszczenia felg w sprayu bo porobią się wżery"
I tak szukałem i szukałem. Każdy pisze co innego.
Ja mam w swoim Colcie aluski z tego co moge ocenić to bez lakieru. Seryjne coltowskie alu felgi.
Co polecacie do czyszczenia takich felg? Chodzi mi głównie o zewnętrzną stronę i ranty, aby na zewnątrz świetnie się prezentowały.
Druga sprawa to od jakiegoś czasu miewam problem, aczkolwiek nawet jak jadę na rownej nawierzchni asfaltowej, to samochód przy puszczeniu kierownicy zawsze sciąga lekko na prawo, Nawet jak jadę na trasie to muszę lekko kierownice trzymac by odrobinkę w lewo była skręcona, jak wyprostuję to samochód będzie znosiło na prawo.
Jak by tego było mało, występują dziwne drgania kierownicy na rownej nawierzchni przy prędkościach od 50 do 100km/h.
Co może być tego przyczyną? Źle przykręcona jedna z opon przednich?, bieżnik przedniej opony na wykończeniu?. Ciśnienie opon trzymam zawsze na 2.2 Ba (2.1 jest zalecane dla seryjnych opon 175/70/13) więc jest w porządku.
Czy może to jakaś częśc mechaniczna odpowiadająca za układ kierowniczy?
Dzięki z góry panowie.
karolgt - 09-12-2008, 13:53
a opony wyważone dobrze? takie drgania to najczęściej własnie wyważenie opon.
Ściąganie to może być od hamulców, ktore z jednej strony trzymaja cały czas i ściągają, ale to by raczej nie powodowało wibracji kierownicą ak nie hamujesz. I jeszcze oczywiście zbieżność do sprawdzenia.
JayChyl - 09-12-2008, 14:29
Opony mam takie jakie były juz 2 lata, więc wyważenie odpada. Hamulce dam do sprawdzenia . A ze zbieżnością o co chodzi?
karolgt - 09-12-2008, 14:41
JayChyl napisał/a: | Opony mam takie jakie były juz 2 lata, więc wyważenie odpada. Hamulce dam do sprawdzenia . A ze zbieżnością o co chodzi? |
dlaczego wyważenie odpada? warto raz na jakiś czas wyważyć przy takich objawach.
Zbieżność - to tak ogólnie
wyważenie kół + ustawienie zbieżności nie powinno przekroczyć 80-100 zł.
JayChyl - 09-12-2008, 15:07
Ooo, nie tak drogo . Dzięki za pomoc. Ale jeszcze pozostał główny temat czyszczenia felg
londolut - 09-12-2008, 15:24
JayChyl napisał/a: | Ale jeszcze pozostał główny temat czyszczenia felg | Co chcesz zrobić? Czyszczenie felg znaczy mycie czy znaczy polerka? To co napisałeś JayChyl napisał/a: | "jeżeli masz felgi bez lakieru to kup "K2 - aluchrom" albo tempo do aluminium i chromu i cierpliwie poleruj. Jeżeli masz felgi lakierowane to jak chcesz je zrobić na lustro to musisz najpierw dokładnie usunąć cały lakier specjanym środkiem, potem drobniutkim papierem ściernym, na koniec pasta polerska, jak już wypolerujesz to nakładasz wosk do karoserii np. shella. Pamiętaj tylko że jak felga nie bedzie miała lakieru to co ok. 2tyg będziesz musiał ją polerować pastą do aluminium żeby efekt lustra był zachowany. No i na felgę bez lakieru nie możesz stosować srodków do czyszczenia felg w sprayu bo porobią się wżery" | tyczy się polerowania felgi.
josie - 09-12-2008, 20:04
JayChyl napisał/a: | Ja mam w swoim Colcie aluski z tego co moge ocenić to bez lakieru. Seryjne coltowskie alu felgi. |
Ja tam daję 99% że są malowane.
Niemalowane aluminium wygląda tak: http://photos04.allegro.p.../63/494036383_1
Anonymous - 09-12-2008, 20:50
JayChyl napisał/a: | Nawet jak jadę na trasie to muszę lekko kierownice trzymac by odrobinkę w lewo była skręcona, jak wyprostuję to samochód będzie znosiło na prawo.
Jak by tego było mało, występują dziwne drgania kierownicy na rownej nawierzchni przy prędkościach od 50 do 100km/h. |
Masz ścięte nierówno opony. Też tak miałem, wymiana (obu) całkowicie zniwelowała problem. Propo drgań: może końcówki drążków już zakończyły swą żywotność? Alboklocki do wymiany...
A co do samych felg najlepszy efekt dają wypolerowane,tj papierek ścierny, pasta polerska i szmatka. Potem co jakiś czas przetrzeć mleczkiemdo polerki i bawełnianą szmatką.
JayChyl - 09-12-2008, 22:27
Czyli po prostu musze kupić Pastę polerską (jakiej firmy najlepiej?), papier ścierny to jakiego typu moze byc? Szmatka to tam pielucha .
Chodzi głównie o ten osad z klocków, nawet po umyciu srodkami rozpuszczającymi osad fele są nadal czarne, pełno kropek itp.
I na to chyba tylko polerka moze zaradzic
A i jeżeli moje Aluski są malowane, to jak papierem sciernym przejadę, farby juz nie będzie. Nie trzeba wtedy niczego nakladać?
josie - 09-12-2008, 23:14
Ja letnie alusy po sezonie myłem preparatem do mycia silników AKRA. Osady schodziły bardzo ładnie.
Polerka alufelg to nie takie hop siup że sobie przetrzesz papierkiem ściernym potem przepastujesz i git.
Po pierwsze farby tam jest sporo. Na górze bezbarwny, pod spodem baza, pod bazą podkład. Dlatego przy polerowaniu zaczyna się od grubszych papierów do coraz drobniejszych, na wodnych kończąc, potem żmudne polerowanie. Często też na samy początku daje się Scansol żeby zżarł wierzchnie warstwy farby
Spróbuj po prostu AKRĄ - do kupienia w każdym markecie za ok 10zł, potem pasta polerska Farecla G3 (w lakierrniczych) na mokro i będzie OK.
JayChyl - 09-12-2008, 23:45
Spróbuję tego drugiego kroku. Na mokro czyli zwilżona szmatka i pasta? Czy na mokro papierem sciernym?
rosomak1983 - 10-12-2008, 02:34
JayChyl napisał/a: | Spróbuję tego drugiego kroku. Na mokro czyli zwilżona szmatka i pasta? Czy na mokro papierem sciernym? |
Proponuje najpierw papierem wodnym 1000 albo potem 2000(trzesz mokrym polewasz woda czasem)
Następnie polerka średnioziarnisty???? czy moze drobnoziarnisty???? Niech ktos Ci doradzi.
Krzyzak - 10-12-2008, 08:45
nie polecam papierem sciernym - nawet 2000 na mokro (zniszczylem sobie lakier)
do felg polecam Wurth - preparat do czyszczenia felg
do polerki paste Farecla G3 i potem wosk Formula 1
Hugo - 10-12-2008, 09:45
Krzyzak napisał/a: | wosk Formula 1 | Również bardzo polecam.
JayChyl - 10-12-2008, 11:19
Zamotaliście mnie ><.
Wurth albo AKRA szmatą trzeć az zejdzie na mokro, potem polerka fareclą tez szmatką na mokro ,a potem nakladanie wosku.
Takie coś miłe?
|
|
|