To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Spadek Mocy

Anonymous - 10-12-2008, 17:03
Temat postu: Spadek Mocy
Witam. Od jakiegos czasu mam problemik z galancikiem ... przy wolny ruszaniu np 1 czy dwojce i trzymaniu pedalu gazu na tej samej wysokosci czuc przy okolo 2500 obrotow spadek mocy ... takze czasami czuc ze gal wogole mocy nie ma, zbiera sie na dwojce jak na 4. Wiecie moze w czym moze lezec problem ? filtry wymieniane byly jakies 2000mil temu + olej. CE sie nie pali, ale czy mozliwe jest ze CE sie nei pali a bledy sa ?
q67 - 10-12-2008, 18:23

Spójrz w ten temat , mam bardzo podobne objawy i podejrzewam aktuanie przeplywomierz . jutro dzieki uprzejmosci znajomego zamienimy sie na chwile na przeplywki i moze bedzie problem rozwiazany :)

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=30114

Ps. Widze że jestes z Galway . Mieszkalem tam rok czasu . Sympatyczne miasteczko. Pozdro

Anonymous - 11-12-2008, 15:33

zapodaj info potem czy pomoglo :)

EDIT: robiac rundke okolo 65km, (polowa w jedna polowa w druga strone) czulem ze auto odzylo mialo kopa jak na poczatku ale tak jest co jakis czas, raz muli raz chodzi normalnie (tankuje zawsze na tej samej stacji)

q67 - 12-12-2008, 13:24

Przekladka przeplywomierza niepomogla , narazie musze wymienic rozdzad bo juz na niego pora i wtedy zobacze czy dalej bedzie źle. jesli chodzi o chwilowe poprawy to i umnie tez jakby delikatnie sie poprawilo ale itak niejest to co powinno byc :(
Przemulek - 30-03-2012, 22:55
Temat postu: Spadek Mocy tak jak by miał humory...
Chciałem odświeżyć temat gdyż od 2008 roku na pewno się coś pozmieniało i ludzie są mądrzejsi o te kilka lat. Z autem nic się nie dzieje generalnie nie przerywa czasem tylko przy niskich obrotach na gazie szarpnie ale bardzo rzadko. Denerwuje mnie jednak inna rzecz mianowicie mój gal nie zawsze tak samo przyspiesza, już opisuje. Jednego razu wsiadam odpalam i auto samo wyrywa się do jazdy, bardzo szybko wkręca się na obroty, naprawdę sam jestem w szoku jak wszystko płynnie i sprawnie chodzi. zostawiam auto na noc, rano odpalam i auto już nie jest tak żwawe i szybkie jak było dzień wcześniej, temperatura otoczenia podobna wilgotność też, paliwo to same raczej staram się tankować na jednej stacji. Dodam również że odczuć to można bardzo dobrze na pedale gazu - podczas przyspieszania gdy auto zamula pedał gazu nie stawia oporu tak jak stawia go gdy jest ,,normalnie" bardziej czuje się wtedy auto, wiadomo że już więcej nie ma sensu wciskać bo i tak szybciej nie będzie. Gdy jest zamulony - wciskam pedał gazu - muli, odpuszcze mu trochę gazu na 1sek i wcisnę ponownie i jest znaczna poprawa ale tylko na chwilę. Miałem podobne objawy w colcie cj0. Może ktoś miał podobne objawy i się z tym uporał?? tak jak by miał humory...
Owczar - 30-03-2012, 23:18

TPS i przepustnica do sprawdzenia. Polecam podmianę.

Jeśli to nie pomoże to podpięcie pod komputer i zebranie logów. Wtedy można przeprowadzić analizę. Najlepiej logi gdy jest dobrze i gdy jest źle.

Przemulek - 05-04-2012, 19:04
Temat postu: Spadek Mocy
na stronie Nasze Miśki wrzuciłem wykres z hamowni. Jest w nim ewidentne przerywanie z niskich obrotów, co to może być?? Co do wcześniejszego problemu (jednego razu muł drugiego wszystko ok) to po lewej stronie patrząc na silnik jest przykręcona masa, która za dobrze nie stykała do blachy i przez to miałem awarie kierunku lecz po rozłożeniu kostki i porządnym przeczyszczeniu wszystkiego problem z ,,lekkim gazem" zanikł (jak i z kierunkiem). Od 3 dni auto za każdym razem tak samo przyspiesza. Dziwna sprawa.
waldi-1 - 05-04-2012, 19:38

tps , tak sobie niemozna wymienic, tak od innego przełozysz i myslisz ze bedzie wszystko ok ?
Tomek - 05-04-2012, 19:59

waldi-1, jeśli przełożysz tps cały razem z przepustnicą, z auta, gdzie działa, to TAK - będzie ok, nie myśle, a wiem
nie musisz mieć kompa do tego

waldi-1 - 05-04-2012, 20:32

pod warunkiem ze ktos wymieni jak piszesz całosc, i jak ktos pujdzie na to ze pozyczy całosc, i pod warunkiem ze ktos wie mniejwiecej co robi, jak nie to bedzie chciał kupić jak najtaniej wiec kupi sam tps a wtedy to juz go troszke skrobnie, jak sie cos komus doradza to sie uprzedza o konsekwencjach, i trzeba miec pewnosc ze to akurat jest ta czesc uszkodzona , a nie odrazu wymieniac wszystko po kolei
Tomek - 05-04-2012, 20:43

waldi-1,

1. wymieniajac całość (przepustnica + tps) nic nie ryzykujesz
w CJ-tce wymieniłem przepustnice na taką z 2.0 nie mając o tym żadnego pojęcia
pod warunkiem, że się nie odkręci TPSu

2.
waldi-1 napisał/a:
jak nie to bedzie chciał kupić jak najtaniej wiec kupi sam tps a wtedy to juz go troszke skrobnie,


sam TPS na allegro to 100-150 zł
kompletna przepustnica z TPSem - 80-100 zł

paradoks

3.
waldi-1 napisał/a:
trzeba miec pewnosc ze to akurat jest ta czesc uszkodzona , a nie odrazu wymieniac wszystko po kolei


podmienianie po kolei różnych elementów to jest dobra metoda w celu znalezienia gdzie jest problem



a tak, żeby nie było OT, to TPS, jeśli byłby źle ustawiony lub uszkodzony - powinien wywalać błąd

przemulek, jakbyś szukał przepustnicy albo TPSu, to szukaj też od Colta CJ4A, czyli z silnikiem 1.6

[ Dodano: 05-04-2012, 20:45 ]
a owczar może mieć strszał w "10" z TPSem
właśnie w CJ-tce miałem problemy na niskich obrotach, + wywalało CE na niskich obrotach
i okazało się, że TPS ciachnięty
wymieniłem na TPS od Gala 2.0, ten sam numer OE

waldi-1 - 05-04-2012, 20:47

sam TPS na allegro to 100-150 zł
kompletna przepustnica z TPSem - 80-100 zł

paradoks

moze 150 zeta to dla ciebie jest paradoks, ale dla niego to moze juz być duzo pieniedzy, poza tym jesli kupi a okaze sie ze nie to jest przyczyna to dalej bedzie kupował i wymieniał az sie nazbiera niezła sumka, dopiero wtedy sie wymienia jak sie ma 100 % pewnosci ze to akutar ta czesc jest uszkodzona

Tomek - 05-04-2012, 20:53

waldi-1,

a kto komu każe coś kupować
podałem jedynie ceny z allegro
+ widać nie zrozumiałeś co mam na myśli

druga sprawa, to znowu zaczynasz głupią dyskusje, gdzie nie masz nic ciekawego do powiedzenia, i będziesz wszystkich pouczać

Owczar - 05-04-2012, 23:25

waldi-1, skończ zanim ja zacznę, bo przy 9rb nie będziesz mógł już niczego napisać.

przemulek napisał/a:
Dodam również że odczuć to można bardzo dobrze na pedale gazu - podczas przyspieszania gdy auto zamula pedał gazu nie stawia oporu tak jak stawia go gdy jest ,,normalnie" bardziej czuje się wtedy auto, wiadomo że już więcej nie ma sensu wciskać bo i tak szybciej nie będzie. Gdy jest zamulony - wciskam pedał gazu - muli, odpuszcze mu trochę gazu na 1sek i wcisnę ponownie i jest znaczna poprawa ale tylko na chwilę.


Wszystko wskazuje na uszkodzenia TPS, ale ECU jeszcze nie widzi nic poza normą. Nie wykazuje błędów to jak chcesz inaczej sprawdzić co mu dolega? Albo metoda prób i błędów, albo logi. Jak myślisz, co łatwiej zrobić przełożyć przepustnicę od kogoś znajomego lub umówić się ze sprzedawcą, że w razie czego można oddać, czy kupić kabelek elm327 lub evoscan i w 3 minuty zamienić się w diagnostę, który czyta logi i na tej podstawie diagnozuje usterkę?

Mało, który diagnosta potrafi coś takiego, a co ma powiedzieć zwykły użytkownik auta?
Przekładka przepustnicy to około godziny maks. Można też pomierzyć TPS-a jest na to instrukcja, ale nie każdy ma zaplecze i wiedzę.
przemulek, jeśli czujesz się na siłach, to jest na forum opisane jak pomierzyć przepustnicę. Tyle, że jeśli w danej chwili będzie ok to nic nie wykaże. Możliwe, że w przepustnicy jest luz, który powoduje przekoszenie, a to powoduje opór i rozjazd ścieżek w TPS. Na odległość można wróżyć...

fj_mike - 06-04-2012, 00:10

przemulek, idź za rada Owczara. Ja dodatkowo polecam kupić kabelek do Galanta za 27zł
http://allegro.pl/interfe...2242043184.html
Łatwo sczytać parametry. Łatwiej też ją ustawić niż multimetrem ;) (jeżeli będzie taka potrzeba).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group