Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] Który olej??
Machu_NH - 12-12-2008, 15:52 Temat postu: [Cari 1.8] Który olej?? Witam,
Musze niedługo zmienić olej w Cari ( 1,8 96r 211 tys LPG)
Zdecydowałem się na zalanie półsyntetykiem bo jeszcze głośno nie pracuje a co do brania oleju to jeszcze nie miałem okazji sprawdzić.
Zastanawiam się nad:
1. SHELL Helix Plus 10W40 - 5 l,
2. ELF Competiion STI 10W40 - 4 l,
Oba są porównywane cenowo(18 zł droższy shell) a może ktoś z was jeździ lub jeździł w/w i ma jakieś doświadczenia ewentualnie poleciłby inny.
Z tego co wyczytałem w instrukcji mieści się ok 3,8l do silnika?
Dodam tylko że teraz według poprzedniego właściciela wlany jest półsyntetyk Castrola
Anonymous - 12-12-2008, 17:08
To twoja decyzja, jednak ja został bym przy Castrolu lub zalał Mobil one. Ja u siebie przez 4 wymiany lałem Castrola , a teraz zdecydowałem się na Mobil one i wydaje mi się, że auto chodzi troszkę ciszej. Pozdro!!!
Potek - 12-12-2008, 17:48
Zostań przy Castrolu to dobry olej, jak działa to po co naprawiać? Jeżdze na Castrolu już ponad 120000 km i nie mam żadnych uwag. Zresztą taki olej miała Cari od wyjazdu z salonu.
Indiana - 28-12-2008, 00:34
Ja od nowości jeżdżę na taniutkim Lotos Semisyntetic, wymieniam co 20-30 kkm, mam już 520 000 km przejechane (z tego 400 kkm na gazie) i silnik chodzi idealnie, sprężanie ostatnio sprawdzałem - 15-16:1
saphire - 29-12-2008, 07:20
Indiana napisał/a: | wymieniam co 20-30 kkm |
2x rzadziej niż nakazuje producent
Piwor - 29-12-2008, 11:46
saphire, pozwoliłem sobie tego nie komentować.
Indiana - 31-12-2008, 13:49
No i zrobiłem 520 kkm, sprężanie jest 15 i 16:1. Więc po co przepłepłacać? Olej w Cari na gazie po przebiegu 20kkm jest w miarę czysty, dopiero przy 30 kkm czarnieje
Zresztą u mnie w instrukcji pisze o wymienie oleju klasy SG co 10 kkm, Lotos Semi ma klasę jakości SL - czyli o 5 klas lepiej niż zalecany
Przebieg i stan silnika świadczy o tym, że błędu nie zrobiłem - a mam ciężką nogę.
Pozdro
PS
Mój kumpel jak kupił nowego Golfa TDI to dopiero po trzech latach, przy 90 kkm dowiedział się, ze trzeba zmieniać olej - bo rozbił miskę olejową i mechanik w serwisie mu wytłumaczył
Tak więc spokojnie
czekoladka_1981 - 31-12-2008, 14:15
Indiana napisał/a: | zrobiłem 520 kkm, sprężanie jest 15 i 16:1. Więc po co przepłepłacać? Olej w Cari na gazie po przebiegu 20kkm jest w miarę czysty, dopiero przy 30 kkm czarnieje |
Może przeczytałeś ten artykuł:
http://motoryzacja.interi...lnikowi,1132114
Indiana - 31-12-2008, 17:14
Nie, po prostu kiedyś dawno temu (przy ok. 100kkm, jak założyłem gaz) zapomniałem o dwóch wymianach oleju w Cari, i okazało się że ten był dalej przejrzysty i miał normalne właściwości smarne - i tak zostało
Oczywiście przy silnikach z turbo nie wolno opóźniać wymian - jasna sprawa, tak samo zdecydowanie odradzam przeciąganie wymiany paska rozrządu. Co prawda w Carismie pasek po 90 kkm wygląda dalej jak nowy, ale już jak wymieniłem w AR 156 pasek planowo po 90 kkm - to brakowało mu w sumie 14 ząbków!!! Teraz w tej AR wymieniam rozrząd co 60 kkm, Cari dalej co 90.
KropekCW - 27-09-2019, 19:55
Carisma 1,6 99 KM po lifcie z jakim olejem opuszczała fabrykę? 5w30?
plecho1 - 28-09-2019, 07:06
Raczej 5w40, chociaż to zależało na jaki rynek wychodziła. 5w30 to bezsensowny wymysł późniejszych lat. Zalej dobry 5w40, to najbardziej optymalne rozwiązane na nasze temperatury.
Renix - 12-10-2019, 17:24
Instrukcja obsługi, rozdział 9 strona 4
Wymagany olej klasy SG lub lepszej
W strefie klimaty umiarkowanego olej
10W-40 lub 10W-50
W strefie północnej w temperaturach poniżej -25*C
5W-40 (tylko do +20*C) lub 5W-30(tylko do +10*C)
plecho1 - 12-10-2019, 20:33
Proponuję dobry 0W40.
|
|
|