To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - GDZIE UZUPEŁNIĆ PŁYNY

PAWEŁ - 12-12-2008, 20:48
Temat postu: GDZIE UZUPEŁNIĆ PŁYNY
z pytankiem dla pewności - gdzie i jakie najlepiej wlewać płyny:
chodzi mi o :
- płyn chłodniczy
- płyn hamulcowy
- płyn wspomagania
- olej do skrzyni biegów

i co wlać bezpośrednio do chłodnicy - chodzi mi o ten srebrny korek
dziękuję za pomoc

Anonymous - 12-12-2008, 22:19

Mam nadzieję że wiesz jak wymienia się płyn chłodniczy w tym silniku bo odkręcając korek w chłodnicy nie załatwi to całej sprawy gdyż płyn zostaje w bloku silnika zatrzymany przez termostat,a płyn Borygo lub Petrygo wlewasz również przez zbiornik wyrównawczy po lewej stronie.(powinno wejść 8l)
Płyn hamulcowy to DOT4 jak i do sprzęgła zwykle na zatyczkach pisze jaki ma być
Do wspomagania wlewa się olej klasy DEXRON lub DEXRON II (0,9l)
do automatycznej skrzyni olej ATF (Automatic Transmission Fluid) ( 7,5l)

lukasz12 - 14-12-2008, 11:47

syski napisał/a:
Mam nadzieję że wiesz jak wymienia się płyn chłodniczy w tym silniku bo odkręcając korek w chłodnicy nie załatwi to całej sprawy gdyż płyn zostaje w bloku silnika zatrzymany przez termostat,a płyn Borygo lub Petrygo wlewasz również przez zbiornik


Korki do spuszczenia płynu chłodniczego znajdują się na spodzie silnika ale są pod kolektorem wydechowym więc najlepszy dostęp jest jak samochód jest na kanale albo na podnośniku. Korek odkręcasz kluczem 14.

Anonymous - 15-12-2008, 23:51

A ile i czego do manuala?
Fajniej się nalewa płyn do chłodnicy.
Jak będziesz wkładał korek do zbiorniczka wyrównawczego, to zwróć uwagę na wężyk, aby się nie załamał, bo nie zaciągnie płynu ze zbiorniczka.
Pozdrawiam.

Anonymous - 17-12-2008, 08:13
Temat postu: płyn do chłodnicy
Mam 3,0 v6 12v, po przeczytaniu tego tematu na forum zauważyłem że mam płyn chłodniczy w zbiorniczku poniżej minimum. Pytanie: Uzupełnić do zbiorniczka czy do chłodnicy? czym? I jak sprawdzić co było wlane wcześniej?
wojtas - 17-12-2008, 08:49

Sprawdzić w płynie możemy tylko cztery rzeczy:
1.Jego poziom.
2.Jego zbrudzenie.
3.Jego kolor.
4.I co chyba najważniejsze to temperatura zamarzania.
Trzy pierwsze punkty jesteś wstanie sprawdzić sam. Jeśli chodzi o czwarty punkt, to każdy dobry mechanik posiada taki miernik do sprawdzania temperatury zamarzania.
Odnośnie, czego dolać, to płyny i koncentraty chłodnicze maja to do siebie, że się mieszają (prawie wszystkie) także można dolać czegoś pod kolor. Ja osobiście sprawdziłbym czy silnik nie posiada wycieków płynu i zalał go świeżym płynem lub koncentratem. Koszt takiej inwestycji nie przekroczy 100 PL.
Pozdrawiam. :) :) :)

czekoladka_1981 - 17-12-2008, 08:54

tuzem napisał/a:
zauważyłem że mam płyn chłodniczy w zbiorniczku poniżej minimum.

Uzupełnia się dolewając do zbiorniczka 3/4 poj.
tuzem napisał/a:
I jak sprawdzić co było wlane wcześniej?

Jak nie jesteś pewien radziła bym zmienić na nowy płyn?

Anonymous - 17-12-2008, 08:57
Temat postu: ok
Czyli rozumiem że patrzę jakiego jest koloru, kupuję i dolewam do zbiorniczka wyrównawczego. Nie leje do chłodnicy. Tak robiłem w maździe ale tu zastanowiły mnie poprzednie posty.
czekoladka_1981 - 17-12-2008, 09:17

tuzem napisał/a:
Czyli rozumiem że patrzę jakiego jest koloru,

Nie! gdyż to może być złudne? Zmylić może kolor. Spotykamy płyny czerwone, niebieskie, zielone i żółte. Kolor jednak nie ma znaczenia. Zdarza się np., że dwa płyny o podobnym kolorze nie są mieszalne.
Mieszanie plynow chlodzacych jest co najmniej ryzykowne. Jesli sie nie wie jaki jest plyn to lepiej dokonac calkowitej wymiany (calkowitej tzn rownież nalezy wypuscic plyn z silnika i przplukac). Mieszajac ryzykuje sie ze mikstura moze miec zmniejszone wlasciwosci anykorozyjne i moze spowodowac uszkodzenie chlodnicy albo i tez korozje kanalow chlodzenia w silniku. Zresztą w nowo kupionym aucie wymiana plynów tak chlodniczego jak i hamulcowego powinna byc regulą.

Anonymous - 17-12-2008, 11:30
Temat postu: wymiana
Wiesz co, jeżdżę nim półtora roku, wcześniej nie było problemu. Dopiero teraz wystąpił brak. Sprawdzę temperaturę zamarzania bo mam wyjazd w piątek i nie zdąże wymienić całości :(
czekoladka_1981 - 17-12-2008, 11:38

tuzem napisał/a:
Sprawdzę temperaturę zamarzania bo mam wyjazd w piątek

Jeśli będzie do temp minus .to wystarczy dolać wody destylowanej.

Anonymous - 17-12-2008, 14:31

dolewając wody destylowanej rozcieńczasz płyn i obniżasz jego temp. zamarzania zresztą na zbiorniczku wyrównawczym masz rozrysowane ile go nalać pomiędzy low i full.Płyny w większości są mieszalne zresztą na borygo czy też petrygo pisze tak jak i na kupionym za parę złotych w markecie czy można i z jakimi płynami mieszać
Anonymous - 17-12-2008, 14:40

Nie wszystkie płyny chłodzące można mieszać!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Są dwa rodzaje płynów i są zupełnie niemieszalne.
Jak nie wiesz jaki masz to lepiej zmień na nowy.
Masz 50% szans, że uda się kupić właściwy płyn, jak nie to zrobi się kaszka.
Te dostępne w marketach są z reguły jednego gatunku, na stacjach może być różnie jak i w sklepach motoryzacyjnych.
Jeśli masz niewielki ubytek, to dolej wody destylowanej, ale tylko raz, bo później może być za rzadki.
Pozdrawiam.

czekoladka_1981 - 17-12-2008, 16:45

Zgodzę się z rkasia11 A pisząc o wodzie dest. miałam na myśli w chwili obecnej brak czasu i piątkowy wyjazd tuzem`a i że po powrocie zrobi wymianę płynu.
Anonymous - 30-12-2008, 11:27

Kupiłem płyn w kolorze żółtym bo taki miałem oryginalnie w chłodnicy, mieszalny z wszystkimi rodzajami płynów, parę groszy droższy :biggrin:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group