Galant VR4/Dynamic E39A 88-92 - [E38A 2.0 4WD] wibracje w 2.0 8V
mitsu_pl - 13-12-2008, 17:05 Temat postu: [E38A 2.0 4WD] wibracje w 2.0 8V Więc tak, czytałem już tematy odnośnie złego ustawiania balansu i mam podobne objawy jak przy złym jego ustawieniu, ale! W swoim galu ostatnio robiłem mały remont (kiedyś zanurkjowałem i nabrałem wody w silnik okazało sie że skrzywiłem korbowód) wyminiłem skrzywiny korbowód oraz pierścienie i dałem nowe panewki. Głowice zrobiłem na glanc, wyminiłem uszczelniacze trzonków, dotarłem zawory, uszczelniacze na wałku i zplanowałem ją. Po złożeniu też użerałem się troche z rozrządem, ale jakoś poszło, tyle, że po przekroczeniu 3 i pół tys. obrotów silnik wpada w wibracje i przenosi na reszte budy (tak jak przy złych balansach - jednak nie mogą być źle ustawione, bo sprawdzałem 3 razy za kązdym razem kręcąc silnikiem dotąt aż wszystko ustawi się na znaki!) Zauważyłem jednak, że przy dodawaniu gazu ( powyżej wymienionych obrotów) pompa od wspomagania wpada mi w wibracje takie że wydaje się iż kółko zaraz ma odpaść. Pasek napięty prawidłowo, wszytsko kilkakrotnie sprawdzane przy składaniu... Nie mam pojęcia co może powodować te wibracje, czy ta pompa ?
Hubeeert - 13-12-2008, 20:46
mitsu_pl napisał/a: | Nie mam pojęcia co może powodować te wibracje, czy ta pompa ? |
Balans. Nawet jest tu na Forum taki temat założony przez kamils - takie same objawy.
A service manual jasno pokazuje co i jak
mitsu_pl - 15-12-2008, 09:20
No tak, ale znaki się zgadzały... Zdejmę paski i zobacze co wtedy będzie, przynajmniej na 100% będe pewny...
[ Dodano: 19-12-2008, 14:51 ]
tak jak myślałem... rorząd jest wzorowo złożony, pasuje na wszystkie znaczki... Czego dalej mam szukać... ?
Anonymous - 28-12-2008, 22:10
sprawdz kompresje na cylindrach
jacek11 - 29-12-2008, 02:20
Cytat: | tak jak myślałem... rorząd jest wzorowo złożony, pasuje na wszystkie znaczki... Czego dalej mam szukać... ? |
Czy wyważałeś wał korbowy
Może tam leży przyczyna.
Anonymous - 30-12-2008, 20:10
mitsu_pl napisał/a: | ...
tak jak myślałem... rorząd jest wzorowo złożony, pasuje na wszystkie znaczki... Czego dalej mam szukać... ? |
To że znaki pasują nie musi oznaczać prawidłowo ustawionych wałków balansowych. Było już o tym na forum X razy.
mitsu_pl - 02-01-2009, 14:00
gondoljerzy napisał/a: | To że znaki pasują nie musi oznaczać prawidłowo ustawionych wałków balansowych. Było już o tym na forum X razy. |
Tak, ale nikt się do nich nie odzywał, a po drugie przed robotą było wsio ok.
kamils napisał/a: | sprawdz kompresje na cylindrach |
silnik jest po mini remocie, wymieniane były panewki na korbowodach, pierścienie i jeden tłok z korbowodem (stary był skrzywiony, po tym jak utopiłem się pod wiaduktem w pewien "piękny" deszczowy dzień...), palnaowana głowice, docvierane zawory, wymieniane wszystkie uszczelki i uszczelniacze... Wszytko było robione z zegarmistrzowską dokładnością (w końcu robiłem dla siebie)
jacek11 napisał/a: | Czy wyważałeś wał korbowy
Może tam leży przyczyna. |
Do wału się nie odzywałem, nie było sensu...
jacek11 - 02-01-2009, 15:29
Zdejmij pasek od wspomagania,jeśli to możliwe.
Może to koło pasowe od pompy
Wibracji dostaje nawet na postoju,czy w trakcie jazdy
mitsu_pl - 03-01-2009, 12:03
robiłem tak, aby się upewnic na 100% i dalej bez zmian... Podczas jazdy i na postoju jest to samo... Jeszcze zobacze jedną żecz... Oddałem go do blacharza, bo mi ruda zerzarła całą podłoge od strony pasażera od podłużnicy do progu i trochę progu też. Wycinałem pare kawałków podłogi i ponieważ nie mam już żadnych pomysłów na to zobacze jak będzie wtedy kiedy wsio będzie na tip top zrobione... Czyli i buda złożona i reszta silnika (osłonki i duperelki) A jak dalej to samo będzie to będe jeździł aż się rozpadnie...
|
|
|