Carisma - Techniczne - dostaje zbyt duzo paliwa (1.8 GDI)
Maryush80 - 16-12-2008, 14:27 Temat postu: dostaje zbyt duzo paliwa (1.8 GDI) Witam szukalem po forum ale nie moglem znalezc odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie.
Otoz samochod nie ma zbyt dobrego przyspieszenia. Podczas jazdy ze stala predkoscia mam wrazenie jakby czasami przyspieszal a czasami zwalnial. Bylem na diagnostyce, wpieli sie w komputer i powiedzieli ze sonda zawiesza sie to na gornych to na dolnych obrotach( dodam ze sonde zmienilem wczesniej bo bylo podobnie obecnie BOSCH
0 258 986 507-36Y moze nie jest odpowiednia) podejrzewaja filtr paliwa ale watpie w to.
Samochod spala dosc duzo paliwa, wyglada to wszystko na zbyt bogata mieszanke w calym zakresie. Kontrolka check nie swieci. Czy spotkal sie ktos z was z takim problemem?
Jaka moze byc przyczyna.Bardzo prosze o pomoc
[ Dodano: 16-12-2008, 14:31 ]
Dodam moze jeszcze najbardziej uciazliwe jest to ze przy zmianie biegow np. z 2 na 3 przy wcisnieciu sprzegla silnik szybko zwieksza chwilowo obroty o jakies 500 ob/min i maleja. Silniczek i przepustnica wyczyszczczone
saphire - 16-12-2008, 14:47
Moim zdaniem sonda się nie zawiesza. To wygląda typowy efekt przechodzenia w tryb ECO i wtedy wskazania z sondy są zerowe. Kiedyś wstawiałem wykres na forum jak to wygląda - jest tez w mojej galerii.
To że ci auto samoczynnie ciut przyspiesza a ciut zwalnia to właśnie efekt przejść w tryb ECO i normalny. jeśli uważasz że coś jest jednak nie tak to jedź do ASO a nie do przydrożnych mechaników którzy tu nic nie zdziałają bez podpięcia do serwisowego MUT'a a ten jest dostępny tylko w ASO. Przy okazji sprawdzą ci ciśnienie z pompy wysokiego cisnienia czy jest OK bo to też może być w tym problem.
Maryush80 - 16-12-2008, 15:11
Dzieki a czy ten tryb ECO wystepuje do 3000 obr/min? Zastanawiaja mnie te podbicia obrotow dlaczego tak podskakuja przy zmianie. Gdy daje byta jest jakby dziora
[ Dodano: 16-12-2008, 15:28 ]
Czy jest mozliwe aby tryb eco sie nie wlaczal?
mlun - 16-12-2008, 22:27
To wtedy coś jest zepsute.
saphire - 17-12-2008, 08:10
Poczytaj forum dział Carismy bo o ECO i tym samoczynnym niby przyśpieszaniu/zwalnianiu było już masę razy - generalnie to normalne objawy wejścia i wyjścia w tryb ECO czyli jazdy na ubogiej mieszance przy jednostajnej jeździe bez obciążenia po płaskim. O podbijaniu obrotów przy zmianie biegów też było więc czytaj, czytaj, czytaj...
Maryush80 - 18-12-2008, 18:13
Jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje. Silniczek krokowy byl zasyfiony aby go dobrze umyc rozebralem go na czynniki pierwsze. Wszystko zlozylem ok, tylko meczy mnie szczelina jaka powinna byc miedzy grzybkiem a otworem gniazda. Wydale mi sie ze kom powinien sam sobie miejsce ustalic ale nie wiem moze ktos z was wie? Moze ktos zna ta przerwe kiedy wymienial silniczek. Bylem u mechanika podlaczyl sie i powiedzial zebym wymienil przeplywomierz i silnik krokowy i "powinno" pomoc
[ Dodano: 18-12-2008, 19:05 ]
Oraz czy we wszystkich 1.8 GDI jest zawor ERG?
Anonymous - 18-12-2008, 20:13
http://forum.mitsumaniaki...lniczek+krokowy znajdż temat w wyszukiwarce TOM 65 z25-08-2006 jest tam trochę więcej na ten temat. (mam szwagra w Wieruszowie)
Maryush80 - 18-12-2008, 20:34
Fajowo moze znam go. Pozdrawiam
[ Dodano: 20-12-2008, 13:53 ]
Czy w 1.8 Gdi jest złacze ustawiania zaplonu?
[ Dodano: 22-12-2008, 10:15 ]
[img] [/img]
[ Dodano: 22-12-2008, 10:16 ]
Czy to bedzie to zlacze?
|
|
|