To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Swap 2.0 --> 2,5 V6

beno729 - 16-12-2008, 18:04
Temat postu: Swap 2.0 --> 2,5 V6
Witam, interesuje mnie swap mojej 2litrowki na 2,5 V6, nie doszukalem sie jednak sensownego tematu, mozliwe ze zle szukalem. Tak czy inaczej mam nastepujace pytania:

czy skrzynia z mojego galanta 98se 2.0 ogarnie silniczek 2,5?
czy sporo klopotow sprawia taki swap?
jakie elementy (poza silnikiem :P ) nalezy wymienic podczas takiej operacji
w jakich granicach oscyluje sumka ktora łyknie dobry mechanik za swap?
zastanawiam sie takze nad ukladem wydechowym, pewno bedzie musial przejsc modyfikacje?

ew. prosze o jakies rady badz sugestie :)

dziekuje za pomoc, pozdr.

marexi - 16-12-2008, 20:10

wymiana silnika 500zl wiec za swapa mozesz torche doliczyc bo bedzie to zwiazane rowniez z wiazka komputerem itp itd. do tego musisz doliczyc zawieszenie - silnik 2,5 ciezszy jest wiec pewnie i tu bedzie kolejny wydatek. a z reszta to pytaj ludzi bo wiecej nie wiem:) skrzynia na 99% tez bedzie do wymiany bo sprzeglo bedzie CHYBA za slabe i bedzie sie slizgac.
beno729 - 16-12-2008, 20:45

zawieszenie bede zmienial jakos na dniach na cos z bilsteina, wiec pewno pozostanie potem tylko kwestia sprezynek, a jesli chodzi o skrzynie to JESLI JUZ, nie wystarczy myslisz zmiana samego sprzegla?
Anonymous - 16-12-2008, 21:34

-caly kompletny silnik wraz z akcesoriami lekkimi (pompy sprezarki itp wszystkie poduchy ect)
-cala skrzynia plus poloski plus zawieszenie przod prawie cale, do tego hamowanie przod
-wiazka silnika wszystkie komputery na niej, komp immo TCL i tempomat jesli dotyczy
-wiazka deski rozdzielczej oraz liczniki
-ABS komp i wiazka jesli masz TCL w dawcy
-wydech caly plus sondy lambda
-jesli nie miales klimy to dodatkowo cala klima, wentylacja itd plus przewody, konsola ect
i kupa innych malych drobiazgow

beno729 - 16-12-2008, 23:00

czyli generalnie chyba ciezki i kosztowny temat? w 3k sie pewno nie zamknie lacznie z silnikiem za ktory pewno dalbym do 1,5k? a ciezko jest sprzedac sprzet ktory wyciagne z mojego samochodu? klime mam, tempomatu brak. kwestia zawieszenia, rozumiem ze same amortyzatory nie wystarcza?
Marti - 16-12-2008, 23:18

Co tam zwiesznie przy wiązkach, kompach, immo i reszcie....

Może lepiej zmienić auto niż paprać się z wiecznymi usterkami i niedoróbkami (bo takie zawsze wystapią). Pozro

Bartek - 17-12-2008, 13:15

Swap typu klocki lego....... dużo klocków, ale do wykonania bez cięcia metalu i krzesania iskier ;)
tommyc1 - 17-12-2008, 14:42

przy tej ilosci kombinowania i ryzyka, ze efekt bedzie c...moze warto jednak pomyslec o zmianie calego auta na wersje z V6 zamiast rzezbic w g...e, po co sobie tak zycie utrudniac...chyba, ze dla sportu ;)
SWEEPER - 17-12-2008, 16:44

Ja jestem w trakcie zmiany z 2,0 na 2,5 do tego model 2,0 golas 97 a wkładam graty z angola 2,5 z tiptronem na bogato w środku i wsio po lifcie.
tommyc1 - 17-12-2008, 17:48

i ile ta cala zabawa? ;)
Bartek - 17-12-2008, 21:22

SWEEPER, tylko wybierak biegów załatw sobie lewostronny, bo - biegów trafia pięknie w dźwignię hamulca ręcznego.....

A w ogóle, to robiąc taką rewolucję warto pokusić się o zamianę miejscami + i -, bo jest jak w grach dla grzecznych dzieci, a nie jak w męskich sekwencjach - co powoduje, że po dłuższej jeżdzie na sekwencji wrzucasz N odruchowo chcąc wbić następny bieg jak wrócisz na pełen automat

roch_27 - 18-12-2008, 18:20

Bartek napisał/a:
A w ogóle, to robiąc taką rewolucję warto pokusić się o zamianę miejscami + i -, bo jest jak w grach dla grzecznych dzieci, a nie jak w męskich sekwencjach - co powoduje, że po dłuższej jeżdzie na sekwencji wrzucasz N odruchowo chcąc wbić następny bieg jak wrócisz na pełen automat
jeżeli ktoś chciałby tego dokonać polecam przeczytać ten temat :arrow: >>KLIK<< :wink:

pozdro

Anonymous - 18-12-2008, 19:13

roch_27, hah ale bajer :D z automata do polautomata :P
sampler - 18-12-2008, 19:57

Ja majac tiptronika poszedl bym dalej i dorobil klapki (klapke) przy kierownicy ala WRC.
SWEEPER - 18-12-2008, 20:59

Mi pasuje +i- po lewej i ręczny zostawie po angielskiej stronie ,co do zamiany zobaczę
jak mi wygodniej będzie w końcu teraz to moja wersja, więc nazwę ją sweeper. Widziałem takie pstryczki samoróbki w BMW na kierownicy - da się zrobić.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group