To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Silnik 1,6 4G18

krzychu - 17-12-2008, 20:44
Temat postu: Silnik 1,6 4G18
Szukałem na forum i w necie ale nic nie zlazłem

Pierwsza sprawa czy silnik jest na pasek czy na łańcuch? Bo te w nowym Lancerze ponoć już łańcuchowe są ;)

Czy luzy zaworowe są kasowane automatycznie czy trzeba to jakoś regulować?

Czy ten silnik był już wcześniej stosowany w innych modelach i czy są jakieś znane problemy z tym silnikiem?

Na wiki en znalazłem taką informację:
"Output is 105 PS net at 6000 rpm (Middle East specifications) , 122 ps gross (Gulf Countries specification)"
ktoś wie czym te silniki się różniły od europejskich 98 konnych?

Krzychu

Bojar - 17-12-2008, 20:46

Ma pasek :( Wymiana co 90kkm. Problemów z silnikiem nie ma. Wg instrukcji luzy kasowane automatycznie.
krzychu - 17-12-2008, 20:52

Po zdjęciu (o ile dobrze widzę rocznik '06) i opisie Invite+ powinieneś mieć automatyczną klimę. Jak się spisuje?
Bo tutaj pytałem: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=30136 ale cisza.
Krzychu

Anonymous - 17-12-2008, 21:24

Tak jak koledzy wcześniej pisali , spotkałem się z opinią że motor taki sam jak w Space Star , ale mimo podobieństwa mocy /i pojemności motory się różnią konstrukcyjnie, ( inne uszczelki głowicu zawary itd.) proszę o potwierdzenie
Bojar - 17-12-2008, 21:53

[quote="krzychu"]Po zdjęciu (o ile dobrze widzę rocznik '06) i opisie Invite+ powinieneś mieć automatyczną klimę. Jak się spisuje? [quote]

Rocznik '07 jeden z ostatnich. Kupiłem bo dostałem super ofertę cenową a Lancer zawsze mi się podobał.
Klima spisuje się b.dobrze. Chłodzi nawet za bardzo :)
Z automatycznych ustawień korzystam też teraz w chłodne dni. Jest bardzo dobrze.
Misiek szybko się nagrzewa sterując też odpowiednio nadmuchem. Wpierw szyba potem nogi następnie cały samochód. Z racji krótkich przebiegów wybrałem benzynę i się nie zawiodłem jak do tej pory. Jedyne co mnie wkurza to dosyć marne plastiki na spodzie kokpitu.
No ale nie można mieć wszystkiego za taka kasę.

Aha i co do Twoich pytań
- odłącza kompresor jak nie trzeba/za niska temperatura
- dając w zimie nawiew na przednią szyba włącza maksymalne osuszanie - szybka czysta w kilka sekund
- imho dobrze trzyma temperaturę (jak na te klasę samochodu)

krzychu - 17-12-2008, 22:06

Widze że edytowałeś posta. Dzięki wielkie za oponię przekonałeś mnie już to szukania modelu po lifcie czyli z '06-07.

Krzychu

Bojar - 17-12-2008, 22:15

Masz 3 tryby auto
- automat miejsce nawiewu
- automat szybkość nawiewu
- auto temperatura

2 pierwsze możesz przełączyć w tryb manual.
Do tego możesz włączyć klimę, jak nie włączysz to nie chłodzi ;)
Teraz klimy nie włączam na co dzień. Od święta na chwilę aby się nie zastała.
Climatronic działa i z klimą i bez.

Mój ma też nową kierę w skórze + skóra na gałce biegów i ręcznym
Brakuje mi tylko halogenów ale za tym już szukam.

krzychu - 17-12-2008, 22:32

A spryciarze w katalogu napisali że w Invite i Invite+ są Halogenowe reflektory przednie z jasnym obramowaniem. Myslałem że to halogeny a to pewnie się odnosi do świateł zwykłych. Bo niżej piszę Projektorowe lampy przeciwmgielne i opcja dla Invite i Invite+ dla Intense standard. A w ASO pytałeś o halogeny? MZ380277EX to jest chyba symbol z katalogu halogenów.

Więc podusumowując w Intense jest dodatkow:
- fotele bardziej kubełkowe
- kierownica momo
- zegary z Evo
- -30mm zawieszanie
- 16 cali na 5 śrubach
- spojler przód i tył (nie dotyczy Kombi)
- halogeny projektorowe
- inne reflektory (białe z tyłu z przodu ciemniejsze)
- inna tapicerka
- trochę chromu w środku
no i + 37 koni.

O czymś zapomniałem?

Tak się zastanawiam teraz w sumie co lepiej wziąść czy 1.6 czy 2.0

Problem z 2.0 jest:
- +2 litry a na dojeździe do pracy to 1000zł rocznie więcej
- ciężko kupić używkę a jak już jest to około 5-10 tys drożej od 1.6

Z czego do 1,6 można założyć 16 fele, spojler oraz halogeny i w sumie nie licząc koni chyba jest prawie to samo?

Krzychu.

Bojar - 17-12-2008, 22:49

O halogeny pytałem ale pobieżnie. Cena jakieś 1800pln hehe
Są zamienniki na rynku za 400pln tylko mam problem z włącznikiem
W oryginale jest dzielony - przednie/tylnie przeciwmgielne. U mnie tylko tył.
Popytam w ASO może dostane sam wyłącznik

Generalnie jak to w Mitsubishi ceny dodatków są chore.
Za czujniki cofania NO NAME bez wyświetlacza chcieli 1000pln
Za najlepsze Valeo z montażem dałem 470.

Ps. właśnie przed długą trasą zmieniłem miśkowi żarówki H4 na Tungsram Megalight
Dostęp do lamp jest wzorowy. I za to lubię japońce. Pikne może nie są ale użyteczne bardzo.

Ps. Świadomie wybrałem 1.6. Rajdowcem nie jestem. Jeździ ze mną 2 małych dzieci.
Samochód spala rozsądne 8,5l a większy prześwit to łatwiejsze wjeżdżanie np na krawężniki. Kierownica jest super w nowej wersji ze skórą
Jak dorosną kupie nowego Galanta. Mam nadzieję, że w końcu wejdzie do produkcji.
To moje marzenie a Lancer to tylko przejściówka

krzychu - 17-12-2008, 22:52

Nie no ja właśnie się rozglądam głownie ze względu na wygląd. Plus parę innych drobiazgów jak dobre zawieszenie, made in Japan, po za tym nic innego mi się w tej cenie i roczniku nie podoba.

No właśnie wpisałem w googlem ten symbol i wyskoczyło prawie 2100zł :rolleyes:

Może łatwiej dopaść jakiegoś rozbitka 2.0?

A ogólnie jak oceniasz światła dobrze świecą?

Krzychu

Bojar - 17-12-2008, 22:58

Światła świeca dobrze. Po Fiacie brava którego miałem wcześniej to 5 x lepiej ;)
Najlepiej pasowały by mi halogeny z rozbitka. Niestety nie mogę nic wyszukać
tzn lampy są ale z włącznikiem mam problem

Po nowym roku zabiorę się za to...

krzychu - 17-12-2008, 23:02

A instalacja cała podciągnięta?

Krzychu

Bojar - 17-12-2008, 23:08

Podobno tak. "sla" stwierdził, że ma. Posprawdzam jeszcze.
Iwonka - 19-12-2008, 19:01
Temat postu: Re: Silnik 1,6 4G18
krzychu napisał/a:

Na wiki en znalazłem taką informację:
"Output is 105 PS net at 6000 rpm (Middle East specifications) , 122 ps gross (Gulf Countries specification)"
ktoś wie czym te silniki się różniły od europejskich 98 konnych?

otoz wlasnie, tez mnie to ciekawi. 98KM z pojemnosci 1.6 to jak na dzisiejsze czasy calkiem niewiele

krzychu - 20-12-2008, 10:26

Tam moc jest uzyskiwana wyżej (w europejskim przy 5tys, tu przy 6 tys). Więc jest podejrzenie że po prostu kwestia braku katalizatora i innych krzywek (bardziej ustawionych na wysokie obroty). Ale ciekawe czy sie da to przerobić ;)

Tu jest ciekawostka:

http://allegro.pl/show_item.php?item=510688135

Jesli wierzyć opisowi 112koni.

Krzychu

[ Dodano: 12-01-2009, 10:28 ]
Szybkie pytanie nie chce zakładać nowego wątku.

Czy 1,6 Invite+ (2006 rok) miała rozpórkę na przedniej osi?

Krzychu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group