Chcę Kupić Pajero - Włącznik blokady tylnego mostu w Pajero po 2003 r.
croa - 21-12-2008, 11:49 Temat postu: Włącznik blokady tylnego mostu w Pajero po 2003 r. Witam wszystkich forumowiczów.
Mam w planie zakup Miśka 3,2 2003 r. 5d w automacie i w związku z tym mam małe pytanko ponieważ nigdy nie miałem okazji siedzieć w tej wersji i wnętrze znam tylko ze zdjęć interesuje mnie gdzie umieszczony jest włącznik blokady tylnego mostu R/D Lock - wcześniej był on przed dźwignią zmiany biegów obok włączników podgrzewania foteli ale na fotkach modelu od 2003 roku zauważyłem w tym miejscu przycisk z piktogramem ślizgającego się autka - czyli jak sądzę wyłącznik systemu kontroli trakcji, czy R/D Lock został przeniesiony w jakieś inne miejsce, czy może były wersje bez blokady (choć z fotek tego samego samochodu wynikałoby jednak, że blokadę ma bo kontrolka dołączania napędów obok prędkościomierza ma kontrolkę blokady tyłu)? Pytam gdyż zamierzam kupić autko przez internet i wolałbym wiedzieć przed wyjazdem na drugi koniec Polski czy samochód ma na pewno takie wyposażenia jakie mnie interesuje.
Pozdrawiam
Anonymous - 21-12-2008, 12:45
w/g mnie przycisk powinien znajdować się w okolicach lewarka zmiany biegów
poprawiajcie
zbyszekm2 - 21-12-2008, 13:56
Przycisk montowany jest pod radiem o ile jest to wersja z blokada mostu, nie wszystkie to miały.
croa - 21-12-2008, 16:17
Wiem, że włącznik w wersji Pajero III normalnie jest pod popielniczką i zapalniczką jako 4 przycisk licząc od strony kierownicy - 2 pierwsze to było podgrzewanie przednich foteli potem pusty przycisk (zaślepka), potem R/D Lock, ale na zdjęciach wersji Pajero III z 2003 roku widzę w tym miejscu nie R/D Locka tylko wyglada na wyłącznik systemu kontroli trakcji - tak przynajmniej wyglada kontrolka tego systemu w Pajero IV, stąd moje pytanie gdzie podział się R/D Lock. Nie ma go też na pewno pod radiem bo mam fotki bardzo dokładne całej konsoli, a ewidentnie kontrolka napędów ta na wprost kierownicy obok zegarów ma diodę wskazującą na załączenie blokady tylnego mostu. Jeśli ktoś ma taki samochodzik prosiłbym o jakąś dokładniejszą wskazówkę.
Pozdrawiam
P.S. Nie mam dostępu do instrukcji po 2003 roku bo bym sobie sprawdził, wiem że w instrukcji do Pajero IV R/D Lock jest w zasadzie na starym miejscu czyli obok włączników podgrzewania przednich foteli zato wyłącznik kontroli trakcji jest zupełnie gdzie indziej - pod kierownicą.
zbyszekm2 - 22-12-2008, 07:39
Wersja o której mówisz nie ma blokady skoro tam gdzie powinien być przycisk go nie ma.
A zegary wszystkie standardowo maja wszystkie diody.
croa - 22-12-2008, 09:52
Dziękuję za tak szybką odpowiedź.
Przyznam, że nie spodziewałem się, iż Pajero III ze wszystkimi bajerami mogło by być w wersji bez blokady ale dlatego właśnie zadałem pytanie na forum gdyż nie chciałbym się przekonać o tym dopiero na miejscu ogladając samochód i tracąc cały dzień na dojazd. Niestety sprzedawcy czasem sami nie zdają sobie sprawy z wyposażenia samochodów terenowych, które sprowadzili i trudno wierzyć w to co mówią skoro ze zdjęć samochodu wynika coś innego.
Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź i życzę wszystkim forumowiczom Radosnych Świąt Bożego Narodzenia i Szczęśliwego Nowego Roku.
Pozdrawiam
Anonymous - 22-12-2008, 12:03
Dzięki za życzenia.
Ja jeździłem III bez blokady.Wersja wyposażenia GLS, krótki rozstaw osi, ale bez wszystkich dodatków.Przyznam szczerze że troch się tym zdziwiłem
zbyszekm2 - 22-12-2008, 15:06
Nawet nie wszystkie pajero IV maja blokade tylnego mostu.
Hiszpan - 22-12-2008, 19:21
Wynika z tego, że blokada mostu tylnego była opcją dodatkową i jak ktoś chciał pojarkę tylko na czarne to po cholerę mu była ta blokada
Co do wiedzy sprzedawców na temat samochodów 4x4 to faktycznie mało kto wie o co chodzi No może poza wyspecjalizowanymi komisami.
Słyszałem już o fabrycznych blokadach mostów tylnych i przednich , blokadach dyfozra oraz reduktorach przednich mostów
Dodam, że chodzi o fabryczne pojarki, a nie syfy, które mogą już mieć blokadę przedniego mechanizmu różnicowego.
Anonymous - 23-12-2008, 15:00
rzecz w tym, że blokada przedniego mostu może wystepować fabrycznie i może to nie być żadna zmota, tyle, że to taki "biały kruk".
Hiszpan - 23-12-2008, 17:10
Videlec, Serio
Nie wiedziałem
Od kilku miesięcy oglądam Pojarki, ale z fabryczną blokadą przedniego mechanizmu różnicowego się nie spotkałem. W zmotach owszem, ale nie w fabrycznych
Możesz napisać coś więcej na ten temat
Anonymous - 23-12-2008, 17:43
o ile sie nie myle to najczesciej wystepowaly w Pajerach na rynek amerykański, czyli Monterach ale za to nie dam sobie nic uciąć nie mniej jednak były fabryczne blokady przedniego dyfra w Pajero przynajmniej jesli chodzi o II generacje.
Hiszpan - 23-12-2008, 19:55
Videlec, jakbyś miał jakąś fotkę ze środka, z wyłącznikiem, to zapodaj, proszę
[ Dodano: 23-12-2008, 23:56 ]
A tak przy okazji zapytam czy w II występowały ręczne sprzęgiełka w przednich kołach czy tylko automatyczne
Pewno w pierwszych modelach były jak w I, ale bardziej mi chodzi o późniejsze roczniki np. 94-96
Gene - 28-12-2008, 17:53
Z tymi blokadami przedniego dyferencjalu to tak jak z ufo. Ja nigdy nie widzialem ale slyszalem i czytalem jak Videlec wspomina... ze sie trafialy.
Co do sprzegielek to takze nie mozna wykluczyc bo trafialy sie wersje bez SS, choc jest to tak malo prawdopodobne i rzadko spotykane, ze nalezy przyjac iz standardem byla II bez sprzegow w piastach kol przednich.
|
|
|