To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - Silnik 2.5TD problem z odpalaniem - kąt wyprzedzenia wtrysku

Anonymous - 22-12-2008, 19:20
Temat postu: Silnik 2.5TD problem z odpalaniem - kąt wyprzedzenia wtrysku
Witam forumowiczów

posiadam auto mitsubishi l300 4WD z silnikiem 2,5TD (wiem ze to forum głownie dla Pajero ale silniki te same)

rano, gdy jest zimne po podgrzaniu świec zapali i po chwili zgaśnie, po ponownym zagrzaniu odpala już normalnie przy okazji trochę kopcac

w miejscu gdzie w innym modelu widziałem cięgno od przestawienia kata wyprzedzenia wtrysku u mnie jest puste miejsce, nie wiem czy tak powinno być czy ktoś je zdemontował

przypuszczam ze znacznie pomogłoby one w rozruchu

obejrzałem dokładnie pompę wtryskową i zauważyłem ze element wyglądający jak serwo jest niepodłączony

czy ktoś mógłby mi powiedzieć co to takiego? (zaznaczone na zdjęciach czerwonym kolorem)





jeśli to jest siłownik/serwo to czy posiada ktoś rozpiskę pinów żebym mógł dorobić sterowanie?

pozdrawiam serdecznie i życzę wesołych świat

Anonymous - 22-12-2008, 20:30

Nie wiem czy pomogę ale u Mnie był inny problem przy podobnych efektach.
Mianowicie w moim silniku nie ma nic związanego ze zmianą konta wyprzedzenia wtrysku ale mam za to "japoński patent" ze świecami żarowymi - czyli instalacja 12v a świece 6,8V i podwójny system sterowania. Czyli przez 5s na świece podawane jest 12v z 1-go przekaźnika a następnie układ dogrzewany jest 7v poprzez 2-gi przekaźnik i opornik.
Układ dogrzewania działa tylko poniżej 0stC i dogrzewa świece nawet już po uruchomieniu silnika w celu zapewnienia równej pracy silnika. Niesprawność ( spalony 2-gi przekaźnik ) powodowała efekty jak u ciebie.

Anonymous - 05-01-2009, 21:03

Witam

co prawda nie dowiedziałem się do czego służy przedstawiony na fotkach element ale rozwiązanie przedstawione przez kolegę andwiola zdecydowanie pomogło w rozruchu przy niskich temp.

pozdrawiam

zbyszekm2 - 05-01-2009, 23:38
Temat postu: Re: Silnik 2.5TD problem z odpalaniem - kąt wyprzedzenia wtr
vidur napisał/a:
Witam forumowiczów

posiadam auto mitsubishi l300 4WD z silnikiem 2,5TD (wiem ze to forum głownie dla Pajero ale silniki te same)

rano, gdy jest zimne po podgrzaniu świec zapali i po chwili zgaśnie, po ponownym zagrzaniu odpala już normalnie przy okazji trochę kopcac

w miejscu gdzie w innym modelu widziałem cięgno od przestawienia kata wyprzedzenia wtrysku u mnie jest puste miejsce, nie wiem czy tak powinno być czy ktoś je zdemontował

przypuszczam ze znacznie pomogłoby one w rozruchu

Ej chłopie!, Jaki kąt wyprzedzenia wtrysku, jak chcesz wyprzedzić wtrysk to musisz uwiązać się na sznurku przed silnikiem, bo inaczej się nie da.
To co masz w kółku na zdjęciu to sterowanie zaworem EGR a nie kąt wtrysku, i nie wszystkie pajero są w to wyposażone.
Za odpalanie odpowiada kilka rzeczy, kondycja pompy, silnika,wtrysków, paliwa, filtrów, układu paliwowego (może być zapowietrzony albo się zapowietrzać), świece, sterownik świec, przekaźnik świec, itd.

Anonymous - 06-01-2009, 15:41

Witam

myślę kolego zbyszkum2 że moglbys powstrzymać się z sarkastyczna odpowiedzią - nie wszyscy wszystko wiedzą a po to jest to forum żeby zadawać pytania oraz dzielić się wiedza

jeśli miało być śmiesznie - było, ale jak chciałeś się dowartościować - twoja sprawa

dzięki za info o EGR, chociaż muszę przyznać ze jestem zaskoczony ponieważ wydawało mi się ze w takim prostym silniku takie rzeczy sterowane są ciśnieniem/podciśnieniem a nie elektrycznie ale skoro tak twierdzisz to pewnie masz racje

wracając do postu kolegi andwirola to są 2 rozwiązania układu podgrzewania świec: z jednym lub z dwoma przekaźnikami i opornikiem

zainteresowanym chętnie podeśle schematy serwisowe tych instalacji

pozdrawiam

zbyszekm2 - 06-01-2009, 16:04

vidur napisał/a:
Witam

myślę kolego zbyszkum2 że moglbys powstrzymać się z sarkastyczna odpowiedzią - nie wszyscy wszystko wiedzą a po to jest to forum żeby zadawać pytania oraz dzielić się wiedza

jeśli miało być śmiesznie - było, ale jak chciałeś się dowartościować - twoja sprawa

To nie sarkazm, ale miało zmusić do myślenia.
Zobacz jeat teraz długo będziesz pamiętał do czego jest to urządzenie :wink:
Pewnie, ze forum jest do wyjaśniania i dzielenia się info, Dlatego lepiej pytać co to jest? Do czego służy, niż stwierdzać, ze to jest przyczyną czegoś itd.
Jeśli bolało, przepraszam :wink:

Gene - 06-01-2009, 16:10

A teraz juz konczymy OT w dziale technicznym. :wink:
Ze swej strony dodam, ze trzeba przywyknac do pewnego "klimatu" dzialu terenowego naszego forum. To wszystko z czystej zyczliwosci. :wink:
Ja tez pozdrawiam

Anonymous - 11-01-2009, 20:26

kolego w tym silniku kąt wyprzedzenia zmienia się poprzez ustawienie pompy. Odchylasz ja od albo do bloku i w ten sposób regulujesz. Najlepiej jakbyś mial do tego czujnik wkręcany na tył pompy. Właściwy kąt wyprzedzenia powinien byc nabity na głowicy obok czujnika temp. w postaci literek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group