To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Demontaż kierownicy

Marti - 23-12-2008, 15:44
Temat postu: [EAxx] Demontaż kierownicy
Muszę zdjąć kierownicę celem przestawienia "na wprost" po ustawianiu zbierzności. Po pierwszym ustawieniu miałem skrzywioną w lewo więc pojechałem ponownie i gość mi wyprostował ale teraz za bardzo w prawo. I teraz:

1. Potrzebuję schemat bezbiecznego zdjęcia kiery.
2. Czy trzeba rozpinać poduszkę?
3. Czy po ewentualnym rozpięciu jaśka nie złapię błędu?
4. jakieś uwagi praktyczne.....

czekoladka_1981 - 23-12-2008, 16:15

Marti napisał/a:
Po pierwszym ustawieniu miałem skrzywioną w lewo więc pojechałem ponownie i gość mi wyprostował ale teraz za bardzo w prawo.

Jeśli mechanik mówi ci że zbiezność jest ok, a z kierownicą tak musi być,
to zmień mechanika bo ten nie umie ustawiać geometrii :!:
Prawdopodobnie wpadłeś w dziurę i ster ci się lekko przestawił, można to
skorygować, ale trzeba umieć, a nie szukać paranormalnych przyczyn.

Marti - 23-12-2008, 16:46

Widzisz na diagnostyce ustawia kierownicę na prost, po wyjechaniu na droge mam skos. Po miesiącu sprawdziłem u niego po raz wtóry i wszystko jest ok za to ster jest skrzywiony jak był tylko nie w tą stronę (miał sorygować).
czekoladka_1981 - 23-12-2008, 17:13

Marti a nie możesz spróbować ustawić zbieżności gdzie indziej , zanim:
Marti napisał/a:
1. Potrzebuję schemat bezbiecznego zdjęcia kiery.
2. Czy trzeba rozpinać poduszkę?
3. Czy po ewentualnym rozpięciu jaśka nie złapię błędu?

w/g mnie to sporo kłopotu , i nerwów.

Anonymous - 23-12-2008, 17:24

Marti napisał/a:
1. Potrzebuję schemat bezbiecznego zdjęcia kiery.
2. Czy trzeba rozpinać poduszkę?
3. Czy po ewentualnym rozpięciu jaśka nie złapię błędu?
4. jakieś uwagi praktyczne.....



Ad 1: bezpiecznie.....hmmmm.....generalnie to zaczynasz niestety od punktu 2 czyli rozpinania poduszki, aby to uczynić to najpierw odepnij kleme " - " od akumulatora, po upływie ok 15 min (rozładowanie kondensatora poduszek) mozesz przystąpić do demontarzu. Odkręcasz 2 śruby które są w kierownicy od strony zegarów (od spodu). Po odkręceniu powinna lekko zejść z koła kierownicy. Więcej kłopotów przyprawia sama wtyczka poduszki (ta schodzi dość ciężko). Lekkie podważanie śrubokrętem z każdej strony i powinno się wysunąć. Później to już tylko śruba centralna, i koło kierownicy zejdzie. (nic wiecej nie musisz odkręcać).

AD 2: Niestety musisz, ale najpierw rozłącz Aku.

Ad3: po rozłączeniu aku komputer nawet nie zauważy że miał wypiętą poduchę......Pod żadnym pozorem nie wolno podłączać Aku przy rozłączonej poduszce.....Jak poskładasz, to dopiero podłączasz aku. Błędu na 100% nie będzie.

Ad 4: Cóż mogę poradzić. Cierpliwości z wtyczką do poduszki.....bo ona jest największym problemem. Moje pierwsze rozłączanie to ręce mi latały jak żyd po pustym sklepie......Ale jest ok.....

Anonymous - 23-12-2008, 17:57

Nie zawsze "krzywa" kierownica podczas jazdy oznacza złą zbieżność.
Na przodzie miałem Pirelli i niestety musiałem wymienić bo mimo poprawnej zbieżności auto lekko zjeżdżało do prawej i kierownica prosta nie była. Kupiłem komplet Goodyear UG 7 i jak ręką odjął.
Pozdrawiam
Kamyk

akbi - 23-12-2008, 19:21

Marti, sprawdz wszystkie luzy w zawieszeniu i opony ... a pozniej tak jak Renata pisze ... jedz na geometrie, bo sama zbieznosc może nie wystarczac ... ale do innego warsztatu.
Psikus - 23-12-2008, 20:01

Marti, a czy ten mechanik sprawdzał zbiezność tylnych kół?
Marti - 23-12-2008, 20:36

Ustawianie kół przednich było przeprowadzone względem kół tylnych.

Co do luzów to raczej wszystkie wyeliminowałem (3 wahacze, 2 drążki, 2 końcówki - większość 555 - wymienione z 3 tyg. temu)

Koła i opony są OK. Nie miałem z nimi nigdy problemu.

Zbierzność (geometria) od poprzedniego pomiaru nie ulagła zmianie - tylko ta kierownica jest niewiele zkrzywiona ale jak denerwuje...

Anonymous - 23-12-2008, 22:01

sluchajcie, zbierznosc ma byc ustawiona czylo 0 na prostej kierownicy, nie ma czegos takiego jak dobrze ustawiona zbierznosc i skreca i koniec dyskusji. do poprawki.
w serwisowej jest wymiar na ori drazek jak to nie pomaga DOPIERO mozna manipulowac z mocowaniem kiera-magiel ale nie z kierownica :!:
dziwne ze diagnosta tego nie wie, :shock: a pozniej wyleci koncowka z drazka heh

akbi - 23-12-2008, 22:35

Marti napisał/a:
Ustawianie kół przednich było przeprowadzone względem kół tylnych.
......
Zbierzność (geometria) .....


albo nam cos zle tlumaczysz, albo byles u niezlego magika. zbieznosci kol jednej osi nie ustawia sie na podstawie drugiej osi.

...i jeszcze jedno ... ustawienie zbieznosci to nie to samo co ustawienie calej geometri auta.

Marti - 23-12-2008, 22:52

Inaczej .... pacjent (zwany magikiem) zakłada chorągiewki na tylne koła i urządzenia na przednie koła. Ustawia zbierzność wg ksiązki czyli na 0 (+1.8) jak dobrze pamiętam. Efekt jest taki że mam ustawioną zbierzność i lekko przekręconą w prawo kierę i tyle. Jestem nauczycielem, elektrykiem (+ masa papierów) ale nie diagnostą więc moje opisy mogą być obarczone błędem. Po świętach podjadę do kogoś innego i mam nadzieję że kolejne 50 zł nie pujdzie w powietrze.... Pozdro
akbi - 23-12-2008, 23:01

Marti zrob pelna geometrie, - niestety to kosztuje min 2 razy tyle
GRZEGORZ K - 23-12-2008, 23:02

JA MIAŁEM PROBLEM ZE ZDJĘCIEM KOŁA KIEROWNICY,TAK MOCNO SIEDZIAŁO,ŻE RĘCZNIE NE DAŁO SIĘ GO ZDJĄĆ!GDYBYŚ TAK MIAŁ UŻYJ ŚCIĄGACZA DO ŁOŻYSK-U MNIE ZADZIAŁAŁO!!ZAZNACZ TEŻ SOBIE NIM ZDEJMIESZ,TO PIERWOTNE POŁOŻENIE I NIE SZALEJ Z PRZESTAWIANIEM,BO WYSTARCZY JEDEN ZĄBEK NA WIELOKLINIE I RÓŻNICA JEST WIELKA!POZDRAWIAM
Marti - 23-12-2008, 23:06

akbi napisał/a:
Marti zrob pelna geometrie, - niestety to kosztuje min 2 razy tyle


przy tym ile ostanio wydaję na moje auto cena geometrii to raczej pryszcz..... i tak będę musaił zrobić.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group