Pajero II - [2.8 TD] Wyciek Oleju
mpax - 26-12-2008, 11:35 Temat postu: [2.8 TD] Wyciek Oleju witam wszystkich forumowiczow:)
zamierzam kupic pajero - ogladalem pajero long 12.1997 - takie juz po lifcie (szerokie blotniki), wszystko ladnie pieknie, dobrze jezdzi, napedy sprawne, naprawde jestem pod wrazeniem.
jest tylko jeden problem, mianowicie wyciek oleju, gdzies z tylu silnika (przod, boki przy kolektorach, turbinie suchutkie - widac ze silnik nie myty), widac pare kropelek jak sie auto przestawi w inne miejsce, patrzac pod spodem ciezko to zlokalizowac, co to moze byc? moze ktos akurat spotkal sie z tym? moze tam z jakiegos czujnika oleju leci, czy jak?
za wszystkie odpowiedzi z gory dzieki
chudyone - 26-12-2008, 11:56
czujnik cisnienia oleju jest z przodu silnika, a co do wycieku to moze leciec z uszczelki pokrywy zaworow z tylu gdzies(taka uszczelka kosztuje orginalna okolo 200zl) chyba ze z jakiegos przewodu lecie bo moze byc cos takiego jak chlodnica oleju... a tak przy okazji sprawdz jeszcze kondycje ramy bo gnije. pozdrawiam
mpax - 26-12-2008, 12:02
rama jest ok, wlasnie patrzylem na to, ale trzeba ja zakonserwowac zeby miec spokoj; boje sie jedynie troche tego wycieku - a moze spod glowicy byc??
Anonymous - 26-12-2008, 15:43
mpax,
witaj na forum. Mam nadzieję, że chcesz kupić wersję SS, a nie ES.
Jeśli potrzebujesz porady to pytaj, a w miarę możliwości będziemy starali się pomóc.
mpax - 26-12-2008, 16:36
bartek2800,
wlasnie na to tez nie zwrocilem uwagi! ale jak mowie to jest 2,8tdi, ten po lifcie, ma te regulacje zawieszenia, i chyba na tej malej dzwigni mial oznaczenia jak SS, ale pewien to teraz nie jestem,
jak myslisz bartek2800 skad ten olej z tylu moze leciec?
Anonymous - 26-12-2008, 22:08
Więc wszystko wskazuje na to że SS, ale trzeba mieć oczy dookoła głowy.
Z wyciekiem oleju naprawdę chciałbym pomóc, ale nie wiem jak
chudyone - 27-12-2008, 09:31
jezeli z glowicy by lecial olej to prawdopodobnie by kopcil na czarno, mysle ze to leci z pokrywy zaworow, tez mialem taki wyciek, musisz ja zdjac i sprawdzic uszczelke. To sie czesto zdarza wiec to nic nadzwyczajnego:) a co do skrzyni ss to raczej na 100% masz ss:) napewno na zegarasz jest napisane na dole:) pozdro
Anonymous - 15-02-2009, 17:16
Ten olej cieknie najprawdopodobniej z uszczelki pod zaworami (tam są takie gumowe półksiężyce). Wygląda to tak, jakby działo się coś strasznego a wystarczy "pomacać" tuż pod pokrywą i sprawdzić czy są wycieki. Zaznaczam, że wymiana owej uszczelki na nową przebiega bezproblemowo - jednak należy dodać odrobinkę silikonu na owych półksiężycach gumowych. Miałem taką sytuację w dwóch Pajero (pierwszy rozkwasił się dzięki uprzejmości brytyjskiego pijanego kierowcy zaledwie po tygodniu posiadania)
zarowka - 21-08-2017, 15:42
Witam wszystkich.
Wymieniłem ową uszczelkę wraz z półksiężycami nadal plama pod miśkiem kapie bezlitośnie. Gdzie dalej szukać ? Wygląda zdecydowanie na olej silnikowy.
kubaeso - 24-08-2017, 12:25
uszczelnie wału korbowego
U-96 - 29-09-2017, 23:26
Zarowka
poradziłeś sobie ?
Namierzyłeś ?
2 x spotkałem się z wewnętrznym rozszczelnieniem czujnika poziomu oleju
Mieszka w misce olejowej z prawej strony obok korka spustowego oleju
(pytanie czy w twojej wersji występuje)
Pozdr.
zarowka - 16-11-2017, 19:23
U-96 napisał/a: | Zarowka
poradziłeś sobie ?
Namierzyłeś ?
2 x spotkałem się z wewnętrznym rozszczelnieniem czujnika poziomu oleju
Mieszka w misce olejowej z prawej strony obok korka spustowego oleju
(pytanie czy w twojej wersji występuje)
Pozdr. |
Więc .... dziekuję za zaiteresowanie.
Wymieniłem olej wraz z filtrem - w okolicy filtra mnóstwo starego oleju. Lecz sam filter czysty.
Wiec wykluczam tą okoliczność. Podczas wymiany filtra paliwa dostrzegłem kolejne zalegające pokłady starego oleju zaraz koło rozrusznika i to mnie zaniepokoiło może bagnet. Ale nie jestem w stanie przy obecnych warunkach pogodowych tego rozstrzygnąć.
Podczas serwisu olejowego zdjąłem osłonę pyłową miedzy skrzynią a silnikiem i w środku sucho. Więc zacząłem szukać ponownie - i znowu wróciłem na górę. Coś mi się wydaje po wymianie uszczelnień i zasilikonowaniu półksiężyców coś slisko na tylnej części bloku silnika.
Nie wiem muszę się z kimś spotkać żeby popatrzył o powiedział ze swojego punktu widzenia co nie tak może z tym być.
|
|
|