To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - rozrząd w Carismach 1.9 DI-D

Jarek1970 - 26-12-2008, 18:25
Temat postu: rozrząd w Carismach 1.9 DI-D
Witam ..... jako nowy urzytkownik tego forum. To już moja druga Carisma- poprzednia 2001 1.6 , tym razem jest to 1.9 T DI-D Elegance z 2003r. Obecny przebieg to 104 tys/km i obawiam się , że poprzedni właściciel nie wymieniał paska rozrządu. Stąd pytanie do forumowiczów - czy części do TD DI-D są takie same jak do DI-D , czy model z 2003 posiada pasek czy też może już łańcuszek , kiedy wymieniać i jakiej firmy części w/g was bedą dobrą alternatywą pod względem jakośc/ cena.
Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt

Robson86 - 26-12-2008, 18:32

Jarek1970 napisał/a:
czy części do TD DI-D są takie same jak do DI-D

nie...td to starsza generacja diesli DID to nowsze diesle dzialajace w technologii Common-rail...
Jarek1970 napisał/a:
model z 2003 posiada pasek czy też może już łańcuszek

pasek :)
Jarek1970 napisał/a:
kiedy wymieniać

co przeglad (15 000km) lub raz w roku :)
Pozdroo

Jarek1970 - 26-12-2008, 18:48

No tak, ale co ile km wymiana rozrądu :)
Robson86 - 26-12-2008, 18:50

co 90tys km na oryginalnych czesciach i co 60tys km na zamiennikach :)
Pozdroo

Rafal_Szczecin - 26-12-2008, 19:57

rozrzad w DID'zie sklada sie tylko i wylacznie z paska oraz jednej rolki .
tak wiec nie jest to jako taki duzy koszt czesci,a warto to zrobic, poniewaz pozniejsza reanimacja silnika jest duzo bardziej kosztowna niz wymiana samego rozrzadu .

z tego co mi wiadmo, nie ma dostepnych zamiennikow z Mitsuboshi tak wiec ja od siebie moge polecic pasek dayco. oraz rolke EVR lub tez GMB

nie wiem jak tam u Ciebie ale u nas wymiana rozrzadu ( sama robocizna ) to koszt rzedu 250 zl

pzdr

Anonymous - 27-12-2008, 17:38

moj znajomy mechanik za wymiane rozrzadu wzial 70 zl(mam duzy rabat :P jego syn sprowadzal mi Carisme a znam ich ladnych pare lat) razem wynislo mnie cos okolo 250zl, bylem w szoku ze "podobno" japonskie auto jest tak tanie w utrzymaniu :D
Rafal_Szczecin - 27-12-2008, 21:11

cari to nie japoniec



hooolender :)

Robson86 - 27-12-2008, 21:37

Rafal_Szczecin napisał/a:
cari to nie japoniec

czyli tak samo jak Avensis-Wielka Brytania/Hiszpania, stary Accord-Wielka Brytania,Corolla itd :P ...globalizacja :?
Pozdroo

Rafal_Szczecin - 27-12-2008, 21:38

dokladnie tak, niestety japoncami sa tylko z nazwy :)
wichura1 - 27-12-2008, 22:51

No chyba że mają silniki 4G93, 4G92 produkowane w Japonii, wtedy jest jakiś japoński akcent. ;)
Anonymous - 29-12-2008, 12:36

przeciez napisalem ze Cari to "podobno" japonskie auto
Tomashi - 29-12-2008, 12:44

Hehe, "cari to nie japoniec" - za to w Waszym sprzęcie sony, philips, samsung, pioneer itd. siedzi 80% chińszczyzny :badgrin:
Dobrze, że Carismy nie składano w Chinach... :wink:

Robson86 - 29-12-2008, 15:12

wichura1 napisał/a:
No chyba że mają silniki 4G93, 4G92 produkowane w Japonii, wtedy jest jakiś japoński akcent.

i w GDI jest skrzynia biegow + elektryka japonska :)
Tomashi napisał/a:
za to w Waszym sprzęcie sony, philips, samsung, pioneer itd. siedzi 80% chińszczyzny

globalizacja...
teraz przeciez nowy colt i outlander jest skladany w tej samej fabryce co Carisma/Space star w Holandii (NedCar) :)
Pozdroo

Jarek1970 - 03-01-2009, 21:42

Czy po wymianie paska rozrzadu w silniku DI-D F9Q1 potrzebne sa jeszcze jakies dodatkowe czynnosci regulacyjne i czy wymiana taka to dosc trudne zadanie i wymaga specjalistycznego warsztatu z specjalistycznym sprzetem ?

p.s Moja Cari jest wyprodukowana w Holandii :)

Anonymous - 04-01-2009, 02:04

Cari chyba wszystkie z jednej fabryki wyjechały ;)

W DiD-ach trzeba mieć sprzęt do zablokowania rozrządu, ale chyba większość warsztatów sobie z tym poradzi... Żadna inna regulacja nie jest potrzebna raczej.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group