Carisma - Techniczne - rozrząd w Carismach 1.9 DI-D
Jarek1970 - 26-12-2008, 18:25 Temat postu: rozrząd w Carismach 1.9 DI-D Witam ..... jako nowy urzytkownik tego forum. To już moja druga Carisma- poprzednia 2001 1.6 , tym razem jest to 1.9 T DI-D Elegance z 2003r. Obecny przebieg to 104 tys/km i obawiam się , że poprzedni właściciel nie wymieniał paska rozrządu. Stąd pytanie do forumowiczów - czy części do TD DI-D są takie same jak do DI-D , czy model z 2003 posiada pasek czy też może już łańcuszek , kiedy wymieniać i jakiej firmy części w/g was bedą dobrą alternatywą pod względem jakośc/ cena.
Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt
Robson86 - 26-12-2008, 18:32
Jarek1970 napisał/a: | czy części do TD DI-D są takie same jak do DI-D |
nie...td to starsza generacja diesli DID to nowsze diesle dzialajace w technologii Common-rail...
Jarek1970 napisał/a: | model z 2003 posiada pasek czy też może już łańcuszek |
pasek
Jarek1970 napisał/a: | kiedy wymieniać |
co przeglad (15 000km) lub raz w roku
Pozdroo
Jarek1970 - 26-12-2008, 18:48
No tak, ale co ile km wymiana rozrądu
Robson86 - 26-12-2008, 18:50
co 90tys km na oryginalnych czesciach i co 60tys km na zamiennikach
Pozdroo
Rafal_Szczecin - 26-12-2008, 19:57
rozrzad w DID'zie sklada sie tylko i wylacznie z paska oraz jednej rolki .
tak wiec nie jest to jako taki duzy koszt czesci,a warto to zrobic, poniewaz pozniejsza reanimacja silnika jest duzo bardziej kosztowna niz wymiana samego rozrzadu .
z tego co mi wiadmo, nie ma dostepnych zamiennikow z Mitsuboshi tak wiec ja od siebie moge polecic pasek dayco. oraz rolke EVR lub tez GMB
nie wiem jak tam u Ciebie ale u nas wymiana rozrzadu ( sama robocizna ) to koszt rzedu 250 zl
pzdr
Anonymous - 27-12-2008, 17:38
moj znajomy mechanik za wymiane rozrzadu wzial 70 zl(mam duzy rabat jego syn sprowadzal mi Carisme a znam ich ladnych pare lat) razem wynislo mnie cos okolo 250zl, bylem w szoku ze "podobno" japonskie auto jest tak tanie w utrzymaniu
Rafal_Szczecin - 27-12-2008, 21:11
cari to nie japoniec
hooolender
Robson86 - 27-12-2008, 21:37
Rafal_Szczecin napisał/a: | cari to nie japoniec |
czyli tak samo jak Avensis-Wielka Brytania/Hiszpania, stary Accord-Wielka Brytania,Corolla itd ...globalizacja
Pozdroo
Rafal_Szczecin - 27-12-2008, 21:38
dokladnie tak, niestety japoncami sa tylko z nazwy
wichura1 - 27-12-2008, 22:51
No chyba że mają silniki 4G93, 4G92 produkowane w Japonii, wtedy jest jakiś japoński akcent.
Anonymous - 29-12-2008, 12:36
przeciez napisalem ze Cari to "podobno" japonskie auto
Tomashi - 29-12-2008, 12:44
Hehe, "cari to nie japoniec" - za to w Waszym sprzęcie sony, philips, samsung, pioneer itd. siedzi 80% chińszczyzny
Dobrze, że Carismy nie składano w Chinach...
Robson86 - 29-12-2008, 15:12
wichura1 napisał/a: | No chyba że mają silniki 4G93, 4G92 produkowane w Japonii, wtedy jest jakiś japoński akcent. |
i w GDI jest skrzynia biegow + elektryka japonska
Tomashi napisał/a: | za to w Waszym sprzęcie sony, philips, samsung, pioneer itd. siedzi 80% chińszczyzny |
globalizacja...
teraz przeciez nowy colt i outlander jest skladany w tej samej fabryce co Carisma/Space star w Holandii (NedCar)
Pozdroo
Jarek1970 - 03-01-2009, 21:42
Czy po wymianie paska rozrzadu w silniku DI-D F9Q1 potrzebne sa jeszcze jakies dodatkowe czynnosci regulacyjne i czy wymiana taka to dosc trudne zadanie i wymaga specjalistycznego warsztatu z specjalistycznym sprzetem ?
p.s Moja Cari jest wyprodukowana w Holandii
Anonymous - 04-01-2009, 02:04
Cari chyba wszystkie z jednej fabryki wyjechały
W DiD-ach trzeba mieć sprzęt do zablokowania rozrządu, ale chyba większość warsztatów sobie z tym poradzi... Żadna inna regulacja nie jest potrzebna raczej.
|
|
|