Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] carisma 1.8 gdi problem z biegami
carisek - 27-12-2008, 21:07 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] carisma 1.8 gdi problem z biegami Witam jestem nowym maniakiem mitsu i mam mały problem ze skrzynia, tzn w czasie jzady jak przezucam z 2 na 3 to jest taki mały zgrzyt, ale tylko z 2 na3 a z 3 na 4 nie, i nie wiem co to moze byc , moze cos sie wytarlo albo jakies tulejki? pozdrawiam i prosze o porade.
Robson86 - 27-12-2008, 21:41
carisek napisał/a: | moze cos sie wytarlo albo jakies tulejki |
W skrzyni biegow przy silniku GDi nie ma tulejek tylko sa ciegna...
Wymien olej w skrzyni, jesli to nie pomorze, moze regulacja ciegien...
Cytat: | [Cari 1.8 GDI] carisma 1.8 gdi problem z biegami |
proponuje carisek, zawsze przed zalozeniem nowego tematu uzyc:
http://forum.mitsumaniaki.pl/search.php czyli tzw SZUKAJKI.
W szukajce mozna znalezc m.in. :
http://forum.mitsumaniaki...140d64e643944b7
lub
http://forum.mitsumaniaki...%EAgna+skrzynia
Pozdroo
carisek - 28-12-2008, 00:00
spoko Ja juz to czytałem wczesniej ROBSON86 i o zgrzytaniu 3 biegu nic tam nie ma, i dlaczego jak redujkuje z 4 na 3 to nie zgrzyta???????
crimi - 28-12-2008, 00:23
carisek, mamy ten sam problem. Ja domniewam ze to synchro 3 biegu. Zgrzyta przy w rzucaniu 3 biegu, a nie redukcji do 3 biegu. Poki co to sie nie przejmoje. Jak skrzynia padnie, to wymiana.
pawlo - 19-01-2009, 20:31
witam mam podobny problem z którym walcze 3 miesiące mianowicie podczas zmiany z 1na2 opór czasem zgrzyt oraz 3na2 dzieje sie to podczas rozpoczęcia jazdy na odcinku 2km potem jest bajer jak w maśle jakby nigdy nic. zrobiono w tym celu odpowietrzenie układu sprzęgła ,wymiane płynu,wymiane wysprzeglika a teraz chcą rozebrac sprzęgło na co mnie umówiono.
kolego taka sprawa synchronizator działa przy redukcjach a nie w góre
Sirrah - 19-01-2009, 20:48
Carisek,potraktuj mój post jako sugestie. Dam Ci przykład z własnego podwórka. W mojej Cari zaczęły sie "biegi psuć " stopniowo. Coraz bardziej topornie wchodziły az któregos pieknego poranka ...padły na total. Okazało sie,że w zbiorniku z płynem w układzie sprzegła były duze braki. Po uzupełnieniu płynu i odpowietrzeniu/czynności podobne jak z hamulcami/ wszystko wróciło do ideału. Odpowietrznik jest w przedniej cześci obudowy silnika tuż za hłodnicą na dole. Natomiast zbiornik z płynem jest w komorze silnika po prawej stronie tuż przy szybie . Proponuje to sprawdzić. Nie zawadzi... . Powodzenia !.
mk0808 - 21-01-2009, 20:42
czesc
u mnie zgrzytalo przy przechodzeniu z 1 na 2. opracowalam taki sposob: zanim wrzuce kolejny bieg, na ulamek sekundy daje na luz i dopiero na zadany bieg. dziala i nic nie zgrzyta
pozdro
Budrys - 21-01-2009, 21:14
Witajcie. U mnie też zgrzyta 3 i trochę dwójka chodzi ciężko. Powiedzcie mi czy wszystkie GDi miały sprzęgło hydrauliczne ? Bo ja sam nawet nie wiem.
Anonymous - 21-01-2009, 21:49
pawlo napisał/a: | witam mam podobny problem z którym walcze 3 miesiące mianowicie podczas zmiany z 1na2 opór czasem zgrzyt oraz 3na2 dzieje sie to podczas rozpoczęcia jazdy na odcinku 2km potem jest bajer jak w maśle jakby nigdy nic. zrobiono w tym celu odpowietrzenie układu sprzęgła ,wymiane płynu,wymiane wysprzeglika a teraz chcą rozebrac sprzęgło na co mnie umówiono.
kolego taka sprawa synchronizator działa przy redukcjach a nie w góre |
KIlka uwag...
obojetnie czt wrzucasz bieg, czy redukujesz działa synchronizator. I tutaj moga byc podtarte zęby pierścienia synchronizatora.
Jeżeli u Ciebie ustepuje opór i zgrzytanie po jakimś czasie , a wymieniłes płyn i odpowietrzyłes układ sprzegła, to nie szukaj w samym sprzęgłe. To jest nabijanie kasy mechanikom.
Jest to typowa "sprawa" skrzyni.
Ja tak miałem dokładnie w Galanicie. Jak go kupiłem miał 140.000 km. I nauczyłem sie jeździć z tymi niedogodnościami. I gdy go sprzedawałem, gdy miał 310,000km było dokładnie tak samo. Gdyby to było sprzęgło objawy byłyby na większości biegów, a szczególnie zgrzyty i opory na wstecznym.
Pozdr.
pawlo - 13-02-2009, 21:44
zaufany mechanik powiedział mi żebym to olał i zobaczył co będzie jak się troche ociepli
Moomin - 13-02-2009, 22:10
pawlo napisał/a: | zaufany mechanik powiedział mi żebym to olał i zobaczył co będzie jak się troche ociepli |
Coś w tym może być. Ja miałem taki problem w Mazdzie 323, ale tylko zimą jak spadła temperatura. Po prostu smarowanie jest wtedy gorsze.
Arnold - 13-02-2009, 22:23
Moomin może mieć rację. Ja ma w tej chwili podobny problem. Co prawda nie w Cari ale w VW Golf III.
Odczekaj i monitoruj.
gosia - 27-02-2009, 20:06
To synchronizator. Mam ten sam problem.Na 80 % wystarczy wymienić olej w skrzyni biegów. Najlepiej użyć rzadszego,wtedy zimą nie będzie problemów. Gdy weźmiecie gęstszy wtedy latem będzie ok,ale za to zimą będzie gęstniał(pod wpływem niskiej temperatury:) )i będziecie znowu mieli kłopot(tylko że sezonowy ). Zamierzam to robić w ten weekend, jak nie zapomnę dam znać czy pomogło.
rodman26 - 28-02-2009, 17:02
Witam mitsumaniaków,wtrące sie też do tematu ponieważ też jak odpale autko to przy zmianie z 1 na 2 zgrzyta i chyba najpierw wymienie olej tylko teraz jaki? i gdzie jest korek w skrzyni?
BamboOS - 02-03-2009, 23:14
Witam,
Ja mam generalnie problem zeby wrzucic 1 , dalej to zazwyczaj juz idzie ... im wyzej tym lepej. Chcialem sie dowiedziec o ten plyn do sprzegla - Ja nie znalazlem pojemnika - niewiem jak wyglada - i jaki plyn zastosowac? . A jesli chodzi o odpowietrzanie to rozumiem ze dotyczy to tego co na zdjeciu :
tylko jak to najlepiej wykonac ??
Pozdrawiam,
Marcin
|
|
|