To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Przekaźnik pompy paliwa

Indiana - 28-12-2008, 00:51
Temat postu: Przekaźnik pompy paliwa
Witam
Posiadam MT Carisma 1.8 z 97r, na gazie, ok. 520 kkm przebiegu, do tej pory wszystko chodziło idealnie, aż miesiąc temu zaczęły się problemy z rozruchem. Raz na czas nie dało się zapalić na benzynie, potem za drugim czy trzecim startowaniem zapalał. Gdy problem zaczynał narastać, sprawdziłem pompę paliwa - okazało się, że raz się kręci, a raz nie. Wymieniłem wiec na nową, ale problem pozostał - dalej losowo zapala na benzynie. Pompa paliwa raz pracuje - wtedy zapala, za innym razem stoi - no to nie zapala. Korzystam z możliwości awaryjnego zapalania na gazie, ale trzeba długo kręcić rozrusznikiem, wiadomo jak się zapala zimny silnik na gazie.
Podejrzewam awarię sterownika pompy, lub wypalenie styków w przekaźniku. Tylko nie wiem, który to jest. Czy ktoś wie co może być przyczyną takiego zachowania pompy, gdzie jest układ sterujący pompą?

Myślałem o wstawieniu (gdyby ten sterownik był drogi) zwykłego przekaźnika uruchamianego napięciem spod stacyjki, i ew. wprowadziłbym modyfikację polegającą na odcięciu pompy paliwa w momencie przełączenia na gaz (bo skoro kupiłem nową pompę, to niech już pochodzi do śmierci technicznej auta - jeszcze 2-3 lata :mrgreen: ). Co myślicie o takim rozwiązaniu, Bo są różne opinie o odcinaniu pompy w trakcie jazdy na gazie. I jeszcze mam pytanie gdzie wychodzą kable od pompy paliwa, żeby nie ciągnąć nowych do baku :wink:

Pozdrawiam serdecznie

kiniaq2 - 28-12-2008, 12:53
Temat postu: Re: Przekaźnik pompy paliwa
Indiana napisał/a:
Witam
Posiadam MT Carisma 1.8 z 97r, na gazie, ok. 520 kkm przebiegu, do tej pory wszystko chodziło idealnie, aż miesiąc temu zaczęły się problemy z rozruchem. Raz na czas nie dało się zapalić na benzynie, potem za drugim czy trzecim startowaniem zapalał. Gdy problem zaczynał narastać, sprawdziłem pompę paliwa - okazało się, że raz się kręci, a raz nie. Wymieniłem wiec na nową, ale problem pozostał - dalej losowo zapala na benzynie. Pompa paliwa raz pracuje - wtedy zapala, za innym razem stoi - no to nie zapala. Korzystam z możliwości awaryjnego zapalania na gazie, ale trzeba długo kręcić rozrusznikiem, wiadomo jak się zapala zimny silnik na gazie.
Podejrzewam awarię sterownika pompy, lub wypalenie styków w przekaźniku. Tylko nie wiem, który to jest. Czy ktoś wie co może być przyczyną takiego zachowania pompy, gdzie jest układ sterujący pompą?

Myślałem o wstawieniu (gdyby ten sterownik był drogi) zwykłego przekaźnika uruchamianego napięciem spod stacyjki, i ew. wprowadziłbym modyfikację polegającą na odcięciu pompy paliwa w momencie przełączenia na gaz (bo skoro kupiłem nową pompę, to niech już pochodzi do śmierci technicznej auta - jeszcze 2-3 lata :mrgreen: ). Co myślicie o takim rozwiązaniu, Bo są różne opinie o odcinaniu pompy w trakcie jazdy na gazie. I jeszcze mam pytanie gdzie wychodzą kable od pompy paliwa, żeby nie ciągnąć nowych do baku :wink:

Pozdrawiam serdecznie


Dwa przekaźniki od pompy są w środkowej części kokpitu po lewej stronie nóg pasażera przykręcone na metalowej nóżce. Trzeba zdjąć plastik przy lewej nodze pasażera i wsadzić głowę i zobaczysz, są gdzieś na wysokości 25-30 cm od podłogi.
Dwa kable od pompy idą do kostki przy lewych tylnych drzwiach, drugie dwa pewnie z drugiej strony, ale nie sprawdzałem. Trochę jest kłopot ze zlokalizowaniem kabli bo oznaczenia mają do bani. Mam nadzieję, że trochę pomogłem.

[ Dodano: 28-12-2008, 13:51 ]
Myślałem o wstawieniu (gdyby ten sterownik był drogi) zwykłego przekaźnika uruchamianego napięciem spod stacyjki, i ew. wprowadziłbym modyfikację polegającą na odcięciu pompy paliwa w momencie przełączenia na gaz (bo skoro kupiłem nową pompę, to niech już pochodzi do śmierci technicznej auta - jeszcze 2-3 lata :mrgreen: ). Co myślicie o takim rozwiązaniu, Bo są różne opinie o odcinaniu pompy w trakcie jazdy na gazie.

Kupowałem wkład pompki w firmie Elektronika Pojazdowa " DIS" we Wrocławiu(namiar z Allegro) i w pudełku z pompką miałem schemat "Automatyczny wyłącznik pompy paliwa dla aut ze standardową instalacją gazową", oni chyba sprzedają te włączniki.
Jeśli jesteś zainteresowany to mogę podać namiar.

Indiana - 28-12-2008, 20:32

Dzięki!
No to już wiem jak zacząć :wink:
Na początek podepnę pod wyjście na pompę zielona diodę sygnalizującą podawanie napięcia na pompę - może znajdę jakąś prawidłowość w "nie działaniu" :wink:
Odnośnie tego przekaźnika - już go mam zrobionego, z bezpiecznikiem. Ale jeszcze z tydzień potestuję, posprawdzam te przekaźniki - może uda się naprawić bez ingerencji w oryginalne obwody.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group