Forum ogólne - Te same silniki, różne głowice
josie - 06-06-2006, 00:25 Temat postu: Te same silniki, różne głowice Honda wypuściła 2 wersje silnikowe do Accorda o pojemności 2,0.
F20Z1-131/5400 KM, 178/4800 Nm kompresja 9,5:1
F20Z2-115/5300 KM, 172/4200 Nm kompresja 9,0:1
Jak widać jeden to odprężona wersja drugiego.
Mechanicznie głowice różnią się jeszcze "Cam Iobe Height" i długością sprężyn zaworowych "nie napiętych".
Uszczelki pod głowicę takie same
Pytanie:
Czy można bez problemu przełożyć głowicę od f20z1 do f20z2 (doprężyć silnik). Więcej różnic się w serwisówce nie dopatrzyłem. Myślicie że może być inne ECU?
Pozdrawiam
Bartek - 06-06-2006, 08:06
Na pewno są różne ECU....
Porównaj jeszcze tłoki - też mogą być różne - ze względu na np. głębiej otwierające się zawory.... (wałki rozrządu porównywałes?)
josie - 06-06-2006, 17:25
Cytat: | Na pewno są różne ECU.... |
A jak zachowa się silnik z wyższym sprężaniem na starym ECU?
Te różnice które wymieniłem znalazłem w serwisówce. Może skany coś więcej powiedzą...
Bartek - 06-06-2006, 17:51
Wyźsze wzniosy krzywek zaworowych (skan 2, sekcja 6, cam lobe height) = inne tłoki. IMHO pozamatane..... Zadzwoń jeszcze do Japaneze i zapytaj czy te silniki mają różne tłoki......
Anonymous - 08-06-2006, 16:20
h3m.pl i sie pytaj napewno pomoga;)
josie - 08-06-2006, 19:50
Czy to jest "dobra" głowica - mam jeszcze fotki klawiatury ale tam mi sie wydaje wszystko ok.
|
|
|