Lancer Ogólne - 4G92 DOHC MIVEC problem z przepustnica
Foxy78 - 30-12-2008, 02:51 Temat postu: 4G92 DOHC MIVEC problem z przepustnica Witam wszystkich forumowiczow!
Pierwszy post, a odrazu z problemem no ale co zrobic...
Jak w tytule mam Lancerka 4G92 DOHC Mivec 1.6 CK4A (175 Bhp)rok produkcji 96 import z japoni.
I rowniez jak w tytule mam problem z przepustnica, a mianowicie blokuje sie motylek w gardzieli. Czuc przy tym opor na pedale gazu i czasami trzeba mocno depnac zeby wogole ruszyl. Przepustnica byla czyszczona jakis czas temu i pare dni po tym motyl zaczal sie blokowac. Nie wiem czy to ma jakis zwiazek, czy to tylko zbieg okolicznosci?
Drugi problem to wysokie obroty na luzie (okolo 2000) , jesli podczas jazdy nie przekrocze 3tys obrotow. Mysle, ze jest to spowodowane przez ten cholerny motyl w przepustnicy.
Jesli ktos sie spotkal z czyms takim i wie jak sobie z tym poradzic, to bardzo bym prosil o odpowiedz. Oczywiscie innym rozwiazaniem jest wymiana przepustnicy, jednak wolal bym tego uniknac.
londolut - 30-12-2008, 12:20
Foxy78, na starcie gratulacje - jesteś posiadaczem bardzo rzadkiej wersji tej furki
Co do przepustnicy - najlepiej jakbyś się zaopatrzył w uszczelkę przepustnica - kolektor dolotowy (dostępna tylko w ASO, koszt ok 30zł choć do MIVEC`a może być drożej). Później zdejmij przepustnicę, weź szmatkę, benzynę ekstrakcyjną i czyść tak długo aż szmatka będzie czysta. Będziesz miał pewność, że przepustnica jest wolna od nagaru. Po tej operacji sprawdź w którym momencie blokuje się motyl przepustnicy i zobacz o co się blokuje. Nie musi to być wina samej przepustnicy a np rozwarstwionej linki gazu w pancerzu lub samego pedału gazu.
Mam nadzieję, że to pomoże choć trochę.
Foxy78 - 30-12-2008, 15:10
DZIEKI
Jednak jest jeden minus posiadania takiego samochodu... troche ciezko dostac do niego czesci hehe
W czoraj zdjelem filterek i srodek przepustnicy wyglada na czysty. Motylek blokuje sie w pozycji zamknietej, a dokladnie jego dolna czesc. Wyglada na to, ze haczy o wewnetrzna scianke gardzieli.
Jak tylko zdobede uszczelke zdejme calosc i jeszcze raz wyczyszcze.
Dzieki bardzo za odpowiedz
pozdrawiam Przemek
londolut - 30-12-2008, 15:23
Jeśli dokładnie wiesz w którym miejscu haczy weź drobny papier ścierny i pozbądź się tego zadzioru o który haczy motylek przepustnicy. Możesz też przyciągnąć troszkę śrubę od otwarcia przepustnicy, żeby nie zamykała się aż do momentu blokowania się. Po tym zabiegu mogą wystąpić drobne problemy z obrotami więc należy to robić z wyczuciem.
Co do problemu z obrotami to może być wina silniczka, otwórz go, wyczyść i nasmaruj - najlepiej wazelina techniczna lub smar silikonowy.
summitsvift - 15-06-2009, 08:38
Czesc , tez mam Cyborga i mam podobny problem, choc moja sie nie blokuje ma natomiast wyrazny luz na ośce,
Sprawdz czy u ciebie nie ma luzu, co do czesci jest ciezko czasem , choc w irl nie tak najgorzej , przepustnica jest taka sama w EVO 4-5-6 wiec jak cos wyciagnij jakos ze szrotu
pozrawiam Lukasz
Foxy78 - 06-10-2009, 21:22
Witam! dawno tu nie zagladalem.
...na osce luzu nie ma sprawdzalem.
jestes pewien ze z evo sa takie same? evo 4 to praktycznie to samo nadwozie i pare innych czesci tez by podeszlo, ale nie jestem pewny co do przepustnicy. Slyszalem ze srednica jest mniejsza.
polecam forum www.mivec.co.nz duzo sie dowiedzialem z tej stronki...
Osobiscie planuje powiekszyc srednice przepustnicy do 63mm+wieksze wtryski te z 1.8 GSR powinny wystarczyc.
Pozdawiam Przemek
ps. odwiedzilem 4 szroty i nigdzie nie bylo zadnego evo
summitsvift - 07-10-2009, 12:07
NO witam,
EVO 4 ma tez 60 mm to na bank, ogladalem bo myslalem ze jest moze wieksza, tez planuje jakies mody , na poczatek musze uciulac na Fujitsubo !
Pozdrawiam
Foxy78 - 17-11-2009, 21:51
witam ponownie
Pytanie do londolut:
Napisales, ze krokowca trzeba nasmarowac, w ktorym miejscu dokladnie? Chodzi o ta czesc z magnesem? jest to jedyna ruchoma czesc jednak wole miec pewnosc
summitsvift
evo 4 pasuje idealnie ! Troche problemow z obrotami po transplancie tutaj link http://forum.mitsumaniaki...p=592112#592112 ale da sie z tym zyc. Mam nadzieje, ze z czasem znajde rozwiazanie
Fujitsubo to swietny pomysl, ja jak narazie zamontowalem tlumik magnaflow + orurowanie 57mm ruznica ogromna.
Juz pare miesiecy temu dodalem Apexi induction kit. Po kupnie samochodu znalazlem zamontowany jakis tani filterek z rodzaju tych z allegro, po zdjeciu dolotu wylal sie z niego straszny syf. Tak wiec NIE POLECAM tanich filtrow.
A jeszcze jedno. Koles od ktorego kupilem przepustnice dal mi jeszcze kompletna linie paliwa z wtryskami jesli sie nie myle to 410cc.
Czy jest sens to montowac? czy raczej doprowadzi to do zalania silnika.
W planach mam powiekszenie przepustnicy razem z dolotem + jakis piggyback system do zarzadzania ecu prawdopodobnie Apexi VAFC
Tylko nie wiem czy takie duze wtryski beda potrzebne
Pozdrawiam
Przemek
harpagan - 18-11-2009, 09:56
Foxy78 napisał/a: | A jeszcze jedno. Koles od ktorego kupilem przepustnice dal mi jeszcze kompletna linie paliwa z wtryskami jesli sie nie myle to 410cc. |
Moim zdaniem duzo za duzo
To prawie 2x wiecej niz seria. Swinka bedzie ciezko to wysterowac.
W 2l eclipsach soft turbo dmuchaja (0,5 bara) na wtryskach 340-360 i mowia ze wiecej nie potrzeba
summitsvift - 18-11-2009, 16:18
odnosnie strojenia to jest jedna firma w Irlandii ktora robi Re-mapa na kompie z Evo 7 i nazywaja sie CW Performance jak sie nie myle
http://www.mivec.co.nz/fo...php?f=29&t=6714
Hubeeert - 18-11-2009, 16:37
harpagan tak ale Eclipse Turbo ma 410 czy 440 a mój 1.6 turbo 395.
harpagan - 18-11-2009, 17:36
Hubeeert zgadza sie tylko, ze ja mowilem o soft turbo w GSie
Foxy78 - 18-11-2009, 19:09
harpagan napisał/a: | Foxy78 napisał/a: | A jeszcze jedno. Koles od ktorego kupilem przepustnice dal mi jeszcze kompletna linie paliwa z wtryskami jesli sie nie myle to 410cc. |
Moim zdaniem duzo za duzo
To prawie 2x wiecej niz seria. Swinka bedzie ciezko to wysterowac.
W 2l eclipsach soft turbo dmuchaja (0,5 bara) na wtryskach 340-360 i mowia ze wiecej nie potrzeba |
... tak myslalem. Z tego co wiem w 4g92 mivec 2 generacji byly montowane wtryski 270cc ale moge sie mylic.
Jednak przy powiekszeniu dolotu trzeba dostarczyc wiecej paliwe, zeby to mialo sens inaczej zamiast zyskac tylko sie straci.
Alternatywa bedzie FPR ale czy wystarczy?
Skontaktowalem sie z jedna firma. Koles twierdzi, ze moga powiekszyc dolot nawet do 70mm + motylek bez przedniej poprzeczki, dla polepszenia przeplywu powietrza.
summitsvift
ciekawy topic znalazles, widze ze stronka sie spodobala
polecam tez www.rpw.com.au
Hubeeert
czytalem, czytalem i gratuluje . Jakie koszta koncowe jesli mozna wiedziec?
summitsvift - 18-11-2009, 19:30
ja mam regulator Sard-a, to wyglada tak z adapterem do 4g92 teraz czekam na Walbro 255l
Fajnie ze przepustnica pasuje od EVO wiec tez bede szukal wiekszej
Co do swinki to troche szkoda kasy , ja mam niestety RS-s i Mivec sie aktywuje dopiero przy 6700 i przydalby sie remap i Mivec 6200 chodziaz
Foxy78 - 18-11-2009, 19:41
no,no wyglada super
u mnie mivec kopie przy 5200
tez mysle nad FPR sard. A cos jeszcze przy nim zmieniales?
...a moze jakies sugestie co do mojego drugiego postu?
[ Dodano: 18-11-2009, 19:55 ]
gdzie znalazles adaptor do 4g92? jesli mozesz to podeslij jakiegos linka
|
|
|