[XX-92]Colt C50 i starsze - C50 GTI 1.6 ''szatan''
Anonymous - 30-12-2008, 23:58 Temat postu: C50 GTI 1.6 ''szatan'' Witam,
Zapodałęm, znaczy zakupiłem bratu memu na siłe, bo nic o tym nie wiedział, takowego z głowicą napewno do roboty, bo się paski zerwały. Pytania brzmią:
1.Zreanimować łeb i przy okazji ulepszyć nieco? Jakie graty i gdzie, u kogo zakupić do głowy? Warto się babrać w gmeranie tej jednostki?
2.Zapodać gotowy łeb z 2.0? Wykonalne i czy sensowne?
3.A może całe 2.0 załadować?
4.A może postawić na kołki i szukać a potem załadować 4g63T z Vr4 lub Evo 1,2,3? Co na to skrzynie FWD?Kiedy mowią papa?Jak z przełożeniami 1.6 gti?1.8gti?2.0gti?
Tyle pytań w jednym temacie ale być może rozwinie się z niego coś ciekawego. Gdzie nie spytam słyszę nie dłub atmosfery bo nie ma gratów a i tak nie jedzie. 2.0 to minimum a najlepiej z ''T''.
Anonymous - 31-12-2008, 00:40
Eeehhhh ale zamotales :/ popostawiaj przecinki itp. bo ciezko zajarzyc o co Ci wogole chodzi :/
Anonymous - 31-12-2008, 00:58
OK, tłumaczę:
Zakupilem bratu z nienacka takie cóś:
Jak widać głowica zdjęta po kolizji, która nastąpiła po zerwaniu paska(świerzo zmienionego podobno). Właściciel się poddał, auto sprzedał a ja tu teraz myślę jak podejść do tematu naprawy ewentualnie podmiany/swapa jednostki napędowej. I stąd pytania...
Hubeeert - 31-12-2008, 01:44 Temat postu: Re: C50 GTI 1.6 ''szatan''
| autoR napisał/a: | Witam,
Zapodałęm, znaczy zakupiłem bratu memu na siłe, bo nic o tym nie wiedział, takowego z głowicą napewno do roboty, bo się paski zerwały. Pytania brzmią:
1.Zreanimować łeb i przy okazji ulepszyć nieco? Jakie graty i gdzie, u kogo zakupić do głowy? Warto się babrać w gmeranie tej jednostki?
2.Zapodać gotowy łeb z 2.0? Wykonalne i czy sensowne?
3.A może całe 2.0 załadować?
4.A może postawić na kołki i szukać a potem załadować 4g63T z Vr4 lub Evo 1,2,3? Co na to skrzynie FWD?Kiedy mowią papa?Jak z przełożeniami 1.6 gti?1.8gti?2.0gti?
Tyle pytań w jednym temacie ale być może rozwinie się z niego coś ciekawego. Gdzie nie spytam słyszę nie dłub atmosfery bo nie ma gratów a i tak nie jedzie. 2.0 to minimum a najlepiej z ''T''. |
Napiszę Ci to samo co pisałem byłemu już właścicielowi:
4G63 DOHC N/A z poduszkami pod silnik
Sprzęgło może lekko kwiczeć
Skrzynia - jeżeli to KM210 to wytrzyma dużo.
150KM już da frajdę a jezeli naprawdę chcesz z tego robić potworka to polecam www.4g61t.org - tam masz wszystko opisane a angielskiego się chyba nie boisz
Anonymous - 31-12-2008, 02:09
Hehe, a to ten były to zrzeszony na forum?
Czego się poddał? Brat twierdzi że naprawde ładne auto, jutro z rana go obejrzę
Hubeeert - 31-12-2008, 11:38
| autoR napisał/a: | Hehe, a to ten były to zrzeszony na forum?
Czego się poddał? |
Mechanik go wystraszył kosztami i Sigmy się mu zachciało.
To 4G61 to jest super maszynka do wkręcania na obroty. Gdybyś dostał czapkę od 4G63 masz od razu upgrade bo są większe kanały w głowicy. Ostre wałki i możesz pomyśleć o C53A AMG
Ważne - sprawdzić tłoki.
Drogi są trzy:
1. Remont + upgrade stanu obecnego
2. 4G63 N/A
3. 4G63T
Jest jeszcze czwarta (mało realna) możliwość - kupić 4G61T z jakiegoś wraka i zrobić przekładkę. 135KM w serii + IC i lepszy wydech (i jeszcze kilka drobiazgów ) spokojnie da Ci 190KM a w tym samochodzie i tak łeb urywac będzie.
400KM jest też możliwe. Pytanie czy ma sens w FWD??
Anonymous - 31-12-2008, 16:43
Dzięki za odpowiedź.
Gdzie wałeczki zakupić? Na razie będzie wariant 1 plus upgrade
Jak się znudzi znaczy brak mocy będzie poszukamy 4g63T.
Hubeeert - 31-12-2008, 16:55
| autoR napisał/a: | | Gdzie wałeczki zakupić? | Najlepiej w Japonii lub USA. Poszukaj firm z częsciami do Eclipse 6 bolt
pawela - 31-12-2008, 16:59
autoR, widzę, że kupiłeś od szpala85.
Może w końcu będzie okazja podjechać z maklakusem i obadać potworka
szpala85 - 01-01-2009, 18:46
Witam
Widzę że Colt powrócił na Forum
mam nadzieje że trafił w dobre ręce
| autoR napisał/a: | | (świerzo zmienionego podobno). |
pasek był naprawdę zmieniany ....
| Hubeeert napisał/a: | autoR napisał/a:
Hehe, a to ten były to zrzeszony na forum?
Czego się poddał?
Mechanik go wystraszył kosztami i Sigmy się mu zachciało. |
to prawda mechanik mnie wystraszył .... .... ale tez nie miałem zbytnio czasu na naprawe ..... potrzebowałem auto które jeździ (dlatego też zdecydowałem się na kupno w tak szybkim czasie Galanta )
Pozdrawiam
ps. jak coś to pisać do mnie to pomogę przy COLCIE ..... znam go jak własną kieszeń
Anonymous - 04-01-2009, 10:01
no szykuje sie cos ciekawego szacun za checi i pomysł:)
szpala85 - 14-01-2009, 10:05
tu jest zdjęcie silnika
rafq - 14-01-2009, 11:10
Szykuje się prawdziwy potworek, jak dla mnie bardzo sentymentalna maszynka
Anonymous - 28-01-2009, 22:51
Chciałbym poruszyć jeszcze jedną kwestię a mianowicie motor 4g64.
Czy blok 4g64 jest kompatybilny z czapą 4g63? Czy można tylko zapodać z 4g64 wał i korby? Czy też razem z tłokami?Hehe opcja posiadania 2.3 czy też 2.4 N/A w Colcie też nie jest głupia zwłaszcza, iż bilans mas specjalnie nie zostałby zakłócony(podobno)
Hubeeert - 29-01-2009, 01:22
| autoR napisał/a: | Chciałbym poruszyć jeszcze jedną kwestię a mianowicie motor 4g64.
Czy blok 4g64 jest kompatybilny z czapą 4g63? Czy można tylko zapodać z 4g64 wał i korby? Czy też razem z tłokami?Hehe opcja posiadania 2.3 czy też 2.4 N/A w Colcie też nie jest głupia zwłaszcza, iż bilans mas specjalnie nie zostałby zakłócony(podobno) |
4G64 o ile dobrze kojarzę ma inną średnicę tłoka niż 4G63. Rozwazalem kiedyś inny patent - do 4G61 zapodać tłoki od 4G64 (po rozwierceniu cylindrów) - zysk na pojemności oczywisty a jednoczesnie wciąż skok sporo mniejszy niż średnica tłoka co oznacza silnik wysokoobrotowy...
Głowice DOHC są praktycznie zamienne. 4G61 ma najmniejsze kanały więc swap głowicy z 4G63 lub 4G67 6 bolt poprawia problem. Do tego ostrzejsze wałki (są takowe - trzeba zobaczyć w VR4 chociazby) i mamy małego potforka
|
|
|