To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - C50 GTI 1.6 ''szatan''

Anonymous - 30-12-2008, 23:58
Temat postu: C50 GTI 1.6 ''szatan''
Witam,
Zapodałęm, znaczy zakupiłem bratu memu na siłe, bo nic o tym nie wiedział, takowego z głowicą napewno do roboty, bo się paski zerwały. Pytania brzmią:
1.Zreanimować łeb i przy okazji ulepszyć nieco? Jakie graty i gdzie, u kogo zakupić do głowy? Warto się babrać w gmeranie tej jednostki?
2.Zapodać gotowy łeb z 2.0? Wykonalne i czy sensowne?
3.A może całe 2.0 załadować?
4.A może postawić na kołki i szukać a potem załadować 4g63T z Vr4 lub Evo 1,2,3? Co na to skrzynie FWD?Kiedy mowią papa?Jak z przełożeniami 1.6 gti?1.8gti?2.0gti?
Tyle pytań w jednym temacie ale być może rozwinie się z niego coś ciekawego. Gdzie nie spytam słyszę nie dłub atmosfery bo nie ma gratów a i tak nie jedzie. 2.0 to minimum a najlepiej z ''T''.

Anonymous - 31-12-2008, 00:40

Eeehhhh ale zamotales :/ popostawiaj przecinki itp. bo ciezko zajarzyc o co Ci wogole chodzi :/
Anonymous - 31-12-2008, 00:58

OK, tłumaczę:
Zakupilem bratu z nienacka takie cóś:

























Jak widać głowica zdjęta po kolizji, która nastąpiła po zerwaniu paska(świerzo zmienionego podobno). Właściciel się poddał, auto sprzedał a ja tu teraz myślę jak podejść do tematu naprawy ewentualnie podmiany/swapa jednostki napędowej. :wink: I stąd pytania...

Hubeeert - 31-12-2008, 01:44
Temat postu: Re: C50 GTI 1.6 ''szatan''
autoR napisał/a:
Witam,
Zapodałęm, znaczy zakupiłem bratu memu na siłe, bo nic o tym nie wiedział, takowego z głowicą napewno do roboty, bo się paski zerwały. Pytania brzmią:
1.Zreanimować łeb i przy okazji ulepszyć nieco? Jakie graty i gdzie, u kogo zakupić do głowy? Warto się babrać w gmeranie tej jednostki?
2.Zapodać gotowy łeb z 2.0? Wykonalne i czy sensowne?
3.A może całe 2.0 załadować?
4.A może postawić na kołki i szukać a potem załadować 4g63T z Vr4 lub Evo 1,2,3? Co na to skrzynie FWD?Kiedy mowią papa?Jak z przełożeniami 1.6 gti?1.8gti?2.0gti?
Tyle pytań w jednym temacie ale być może rozwinie się z niego coś ciekawego. Gdzie nie spytam słyszę nie dłub atmosfery bo nie ma gratów a i tak nie jedzie. 2.0 to minimum a najlepiej z ''T''.


Napiszę Ci to samo co pisałem byłemu już właścicielowi:
4G63 DOHC N/A z poduszkami pod silnik
Sprzęgło może lekko kwiczeć ;-)

Skrzynia - jeżeli to KM210 to wytrzyma dużo.
150KM już da frajdę a jezeli naprawdę chcesz z tego robić potworka to polecam www.4g61t.org - tam masz wszystko opisane a angielskiego się chyba nie boisz ;-)

Anonymous - 31-12-2008, 02:09

Hehe, a to ten były to zrzeszony na forum?
Czego się poddał? Brat twierdzi że naprawde ładne auto, jutro z rana go obejrzę :mrgreen:

Hubeeert - 31-12-2008, 11:38

autoR napisał/a:
Hehe, a to ten były to zrzeszony na forum?
Czego się poddał?

Mechanik go wystraszył kosztami i Sigmy się mu zachciało.

To 4G61 to jest super maszynka do wkręcania na obroty. Gdybyś dostał czapkę od 4G63 masz od razu upgrade bo są większe kanały w głowicy. Ostre wałki i możesz pomyśleć o C53A AMG ;-)
Ważne - sprawdzić tłoki.

Drogi są trzy:
1. Remont + upgrade stanu obecnego
2. 4G63 N/A
3. 4G63T

Jest jeszcze czwarta (mało realna) możliwość - kupić 4G61T z jakiegoś wraka i zrobić przekładkę. 135KM w serii + IC i lepszy wydech (i jeszcze kilka drobiazgów ;-) ) spokojnie da Ci 190KM a w tym samochodzie i tak łeb urywac będzie.
400KM jest też możliwe. Pytanie czy ma sens w FWD??

Anonymous - 31-12-2008, 16:43

Dzięki za odpowiedź.
Gdzie wałeczki zakupić? Na razie będzie wariant 1 plus upgrade :mrgreen:
Jak się znudzi znaczy brak mocy będzie poszukamy 4g63T.

Hubeeert - 31-12-2008, 16:55

autoR napisał/a:
Gdzie wałeczki zakupić?
Najlepiej w Japonii lub USA. Poszukaj firm z częsciami do Eclipse 6 bolt
pawela - 31-12-2008, 16:59

autoR, widzę, że kupiłeś od szpala85.
Może w końcu będzie okazja podjechać z maklakusem i obadać potworka :)

szpala85 - 01-01-2009, 18:46

Witam :D
Widzę że Colt powrócił na Forum :twisted:

mam nadzieje że trafił w dobre ręce :wink:

autoR napisał/a:
(świerzo zmienionego podobno).


pasek był naprawdę zmieniany ....

Hubeeert napisał/a:
autoR napisał/a:
Hehe, a to ten były to zrzeszony na forum?
Czego się poddał?

Mechanik go wystraszył kosztami i Sigmy się mu zachciało.


to prawda mechanik mnie wystraszył .... :cry: .... ale tez nie miałem zbytnio czasu na naprawe ..... potrzebowałem auto które jeździ (dlatego też zdecydowałem się na kupno w tak szybkim czasie Galanta :) )

Pozdrawiam
ps. jak coś to pisać do mnie to pomogę przy COLCIE ..... znam go jak własną kieszeń :P

Anonymous - 04-01-2009, 10:01

no szykuje sie cos ciekawego :) szacun za checi i pomysł:)
szpala85 - 14-01-2009, 10:05



tu jest zdjęcie silnika

rafq - 14-01-2009, 11:10

Szykuje się prawdziwy potworek, jak dla mnie bardzo sentymentalna maszynka :)
Anonymous - 28-01-2009, 22:51

Chciałbym poruszyć jeszcze jedną kwestię a mianowicie motor 4g64.
Czy blok 4g64 jest kompatybilny z czapą 4g63? Czy można tylko zapodać z 4g64 wał i korby? Czy też razem z tłokami?Hehe opcja posiadania 2.3 czy też 2.4 N/A w Colcie też nie jest głupia zwłaszcza, iż bilans mas specjalnie nie zostałby zakłócony(podobno) :mrgreen:

Hubeeert - 29-01-2009, 01:22

autoR napisał/a:
Chciałbym poruszyć jeszcze jedną kwestię a mianowicie motor 4g64.
Czy blok 4g64 jest kompatybilny z czapą 4g63? Czy można tylko zapodać z 4g64 wał i korby? Czy też razem z tłokami?Hehe opcja posiadania 2.3 czy też 2.4 N/A w Colcie też nie jest głupia zwłaszcza, iż bilans mas specjalnie nie zostałby zakłócony(podobno) :mrgreen:

4G64 o ile dobrze kojarzę ma inną średnicę tłoka niż 4G63. Rozwazalem kiedyś inny patent - do 4G61 zapodać tłoki od 4G64 (po rozwierceniu cylindrów) - zysk na pojemności oczywisty a jednoczesnie wciąż skok sporo mniejszy niż średnica tłoka co oznacza silnik wysokoobrotowy... :D
Głowice DOHC są praktycznie zamienne. 4G61 ma najmniejsze kanały więc swap głowicy z 4G63 lub 4G67 6 bolt poprawia problem. ;-) Do tego ostrzejsze wałki (są takowe - trzeba zobaczyć w VR4 chociazby) i mamy małego potforka ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group