To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.6] nie chce odpalić

mariusz_skc - 03-01-2009, 15:36
Temat postu: [Cari 1.6] nie chce odpalić
tak chwaliłem swoją cari przez tyle lat aż nadszedł czas przechwalenia..
otóż tak wczoraj wieczorem jeździła normalnie.. dzisiaj nie chciała odpalić przez kable a co mówiąc o własnych siłach...
myślałem że benzyna zamarzła ale nic.. wziąłem go na hol i pojechaliśmy na wulkanizację do braciaka tam podłączyłem nagrzewnicę olejową i po 15-20min Cari zapaliła..
no to pewnie filtr paliwa, bo nie był wymieniany od nowości to wymieniłem u mechanika na nowy. oczywiście cari odpaliła podjechałem na cpn zatankowałem jeszcze benzyny i do domu.. po 10 minutach miałem zamiar jechać do Łodzi i tu niespodzianka, odpalam a tu znów ten sam efekt. Czyli kręcić kręci ale zapalić nie chce. Czyżby pompa paliwowa padła? ale przez przewód za pompą szło paliwo bo odłączałem i sprawdzałem.. normalnie pomysły mi się skończyły już..
nie wiecie co może być? bo do mechanika jadę znów w poniedziałek wstawić..

misiumisiu - 03-01-2009, 16:07

Może masz przebicie na przewodach lub świecach mróz +wilgoć. Zepsuta pompa podaje paliwo ale nie o takim ciśnieniu a jeśli filtr to masz go w zbiorniku,zapchany też może zmniejszać ciśnienie trzeba posprawdzać pozdrawiam
mariusz_skc - 03-01-2009, 16:11

tzn świece na pewno dobre bo wszystkie sprawdzane..
a mam pytanie jak to jest mam 1.6 16v 98r czy pompa paliwa załącza się na zapłonie czy dopiero przy kręceniu??

misiumisiu - 03-01-2009, 16:33

Na zpłonie
demeone - 03-01-2009, 17:40

Sprawdz immo ja tez tak czasami mam. Czasem podjade do sklepu na chwile wracam i kicha kreci rozrusznikiem ale nie zapala. Zauwazylem tez ze jesli przekrece kluczyk raz az sie zapala kontrolki to lampka od silnika gasnie na ulamek sekundy i zapala sie ponownie wtedy wiem ze go nie odpale to nawet nie krece bo szkoda rozrusznika.
Jesli wyciagne kluczyk poczekam z max 15 minut przekrecam stacyjke do zapalenia sie kontrolek i jesli lampa silnika zgasnie to wiem ze go odpale. Nie doszedlem jeszcze czy to wina kluczyka bo mam jeden czy cos ECU. Sprawdz ta kontrolke

mariusz_skc - 03-01-2009, 18:00

słuchaj doszedłem już co jest.. zauważyłem że raz paliwo szło a raz nie .. i wykręciłem pompę i wujek zna się na elektryce to wziął ją podpiął na krótko i też nie chodziła dopiero jak puknął w nią to się załączała.Już telefon wykonany pompa ma być jutro o 10 :D
także jak założę to napiszę czy już wszystko w porządku.
demeone, a co do kontrolki to ona była jak wcześniej, czyli na zapłonie się zaczyna palić, potem się odpali silnik dosłownie 1-2 sekundy i ona gaśnie, tak samo było i teraz.

[ Dodano: 04-01-2009, 20:38 ]
no to powiem tak, pompa paliwowa została założona nowa i cari już odwiedziła dzisiaj Łódź i spisywała się bardzo dobrze:) więc także na 100% padła pompa nie wymieniana od nowości czyli od 98 r ;)

demeone - 18-01-2009, 20:36

Cytat:
a co do kontrolki to ona była jak wcześniej, czyli na zapłonie się zaczyna palić, potem się odpali silnik dosłownie 1-2 sekundy i ona gaśnie, tak samo było i teraz.


Ja zawsze czekam az zgasnie ale ostatnio szwankuje i jestem mocno wku.... jeszcze troche i spale go w pizdu tak mnie wku... zawsze gdy chce lub musze gdzies pojechac to odpie... takie numery, Sprawdzilem czujnik polozenia walka niby ok. Moze jutro jak go odpale to uda mi sie gdzies pojechac i go podlaczyc do kompa bo juz nie wyrabiam nerwowo

mariusz_skc - 26-01-2009, 19:30

no to wesoło nie masz.. nie mam pojęcia dlaczego tak jest..
demeone - 26-01-2009, 20:31

Mi pomimo ze to GDI to wymrugal kod 54 czyli immo ale co dokladnie to nie wiem bo mam tylko jeden kluczyk a wiec nie wiem czy to wina w kluczyku czy immo w aucie
mariusz_skc - 26-01-2009, 21:50

to weź go może wstaw do kogoś kto się na tym zna to może coś poradzi na to..
demeone - 26-01-2009, 22:02

Hmm jakbym sobie nie poradzil z elektronika to czul bym sie bardzo zawiedziony bo to moj zawod i hobby wiec pomecze to jakos az dojde co nie tak. Co dziwne jak mam teraz zatankowany pelny bak to ok jest jakos nie mam z tym problemow ale komputer mi zwraca tylko blad z alarmem a nie pompa chyba ze to filtr
mariusz_skc - 27-01-2009, 13:56

chyba że tak :) ja tam mam mechanika :) ale wracając do tego to może jakiś czujnik czy coś w tym stylu ? a weź może odepnij pompę i podłącz ją z powrotem ?
wichura1 - 28-01-2009, 00:41

demeone, ma GDI, a tam jest pompa wysokiego ciśnienia. Według ASO błąd: 54 - zbyt niskie ciśnienie paliwa. Czyli prawdopodobnie pompa wysokiego ciśnienia siada. Tutaj znajdziesz podobny przypadek: http://forum.mitsumaniaki...1d+gdi&start=15
demeone - 28-01-2009, 01:13

Hmm? a 54 to nie immobilizer. Mi to wymrugalo, wiem ze to nie dziala w GDI ale saphire twierdzi ze jezeli to nie zostalo wylaczone przez serwis to powinno dzialac tzn ze jest w stanie wymrugac. A wiec jak to jest jezeli masz GDI i zostalo to wylaczone to: czy auto wymruga cokolwiek? a jesli wymruga to czy mruga z prawidlowym bledem? Napisalem zapytanie do saphir'a w innym poscie ale nie odpowiedzial :(

W tamtym poscie co podales fular napisal ze w ASO sprawdzali mu przez
Cytat:
Urządzenie testowe: LAUNCH X-431.

Moze te urzadzenie testowe podalo blad 54 ale opis inny tzn inny powod bledu.
Nie wiem czy te urzadzenie testowe sie nadaje do Carism GDI

wichura1 - 29-01-2009, 09:14

Tak jeżeli jest wyłączone, mruga co mu się podoba. A co do urządzenia testowego, to jest ASO, więc raczej mają sprzęt testujący wymagany przez producenta pojazdu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group