To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5W 2.5] cos stuka przy hamowaniu

mudzin - 03-01-2009, 20:07
Temat postu: [EA5W 2.5] cos stuka przy hamowaniu
szukam pomocy. jakis 2000 km temu wymienilem w swoim galu caly pakiet hamulcowy tzn tarcze, klocki i zestaw montazowy klockow przednich.
jakis czas temu jadac w korku uslyszalem niepokojace stuki przy malym przychamowaniu dochodzace z przedniego, lewego kola. kiedy jedzie sie z pedalem hamulca lekko wcisnietym stuk powtarza sie co jakis czas. mechanik najpierw powiedzial ze to koncowka drazka kierowniczego wiec wymienilem je obie. pozniej powiedzial ze nowy klocek ma luz w "kopycie" i stad te stuki wiec nadlal mi czyms klocek. niestety to nic nie dalo.
mial ktos podobny problem??
mam nadzieje ze to nic powaznego

Mirek Jurek - 03-01-2009, 20:51

Kiedys, pare lat temu wymienialismy klocki w aucie kolegi - clio. po kilkuset km tez cos zaczelo stukac przy hamowaniu. Sciagamy kolo, a tam nie ma jednej sruby mocujacej jarzmo :-X .
Jednak mowisz, ze mechanik tam zagladal wiec by to zauwazyl, ale mowisz tez, ze kazal Ci wymieniac koncowki drazkow, a potem "nadlewal" :? czyms klocek to ja nie wiem co o tym myslec.
PZDR

irekkczek - 03-01-2009, 20:59

kolego mudzin, powiedz jak zachowuje się pedał hamulca? czy to nie jest czasem stuk abs'u?
seir - 04-01-2009, 12:54

ABS raczej odpada chyba, że jest mocno uszkodzony i wariuje. Normalnie nie powinien łapać przy lekkim hamowaniu. Skoro słychać stuki to coś o coś uderza. Klocki pewnie o coś nawalają...
shinai - 04-01-2009, 13:37

Ja mialem podobne objawy okazalo się że (tu wybaczcie ale moja wiedza i nazewnictwo z mechaniki jest ubogie) w miejscu gdzie jest sensor abs ,miałem pękniecie na zębatce i czujnik podawał że koło jest zablokowane. Nawet przy delikatnym hamowaniu. Okazalo sie że wymiana przegóbu kosztuje prawie tyle co regenaracja całej półosi wiec kupiłem to drugie i teraz jest spokój. Wybaczcie to nie precyzyjne wyjaśnienie :oops:
Anonymous - 04-01-2009, 13:52

ja zauwazylem ze podczas dlugiej jazdy jesli czesto mocno hamuje to samochod podczas hamowania wpada w spore wibracje ale to ustaje samo z siebie. pewnie tarcze czy cos tam sie za bardzo rozgrzewa.
czekoladka_1981 - 04-01-2009, 14:05

M4mooT napisał/a:
ja zauwazylem ze podczas dlugiej jazdy jesli czesto mocno hamuje to samochod podczas hamowania wpada w spore wibracje ale to ustaje samo z siebie. pewnie tarcze czy cos tam sie za bardzo rozgrzewa.

Dokładnie! jak zauważyłeś :)

Owczar - 04-01-2009, 14:11

Ja bym sprawdził mocowanie jarzma i zacisku. Może jest słabo dokręcony i stuka...
jacek11 - 04-01-2009, 15:14

A może tarcza ma bicie,i puka sobie w klocek :roll:
Matik608 - 04-01-2009, 19:31

a u mnie przy hamowaniu i po dziurach stuka wahacz :evil:


KamilR10 - 04-01-2009, 21:17

Skąd wiesz że akurat stuka wahacz? U mnie też może coś czasami stuka jak jadę po dziurach ale nie zawsze.
tomekrvf - 04-01-2009, 23:38

U mie też stukało po lewej stronie przy hamowaniu i delikatnie na krótkich nierównościach. Zawieszenie było sprawdzane przeze mnie i dodatkowo w dwóch warsztatch - zero luzów. Postanowiłem w ciemno wymienić wahacz wygięty i profilaktycznie prosty. Dwie godziny roboty i stuki zniknęły :) Niby sworzeń na bananie nie miał luzów ale można było go bardzo swobodnie obracać.
Matik608 - 06-01-2009, 16:28

KamilR10, wiem stąd ze stuka wahacz bo odkrecilem to kolo co stuka(lewe) a druga osoba mi ruszala kierowniaca tak szybko prawo lewo a ja trzymalem za tem wahacz i slychac stuki :evil:
Marti - 06-01-2009, 22:06

Na wahaczu dolnym prostym ciężko wyczuć luz tak jak i na "bananie". Jakiś czas temu byłem w kilku warsztatach i stwierdzono wahacze więc je wymieniłem ale nie stuki nie ustały więc zabrałem się za drążki i końcówki drążków po czym stuki ustały. I co stwierdzam że goście w tym warsztatach się nie znają..... trzeba użyć brechy (łomu) i dobrze poszarpać kołami. Sprawdźcie drążki bo lubią się szybko kończyć szczególnie przy felgach 17'. zasada (moja) jest taka: luzy poziome - układ kierowniczy, luzy pionowe - zawieszenie.
Marcino - 06-01-2009, 23:03

MOze klocek stuka bo nie ma załozonej tej specjalnej blaszki sprżęzynującej - sorki ale nie wiem jak to sie fachowo nazywa, ale to moze być przyczyną stuków przy lekkim hamowaniu.
Pozdro



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group