Problemy techniczne - Domykanie szyb
Anonymous - 07-06-2006, 16:13 Temat postu: Domykanie szyb Problem dotyczy Pajero II, posiada ono domykanie szyb przy zamykaniu auta pilotem ale sprawa wygląda tak ze z pelnego otwarcia domyka sie szyba kierowcy a pasazera staje tak na 3/4 wysokosci. Prawde mowiąc to otwieranie i zamykanie szyb nie odbywa sie plynnie, mniej wiecej w połowie szyby znacznie zwalniają a silniczki zaczynaja sie "męczyć"
Czy to jest jakiś problem z prowadnicami...? Gdzie może być przyczyna takiego stanu rzeczy??
Anonymous - 07-06-2006, 19:09 Temat postu: Re: Domykanie szyb
Videlec napisał/a: | Problem dotyczy Pajero II, posiada ono domykanie szyb przy zamykaniu auta pilotem ale sprawa wygląda tak ze z pelnego otwarcia domyka sie szyba kierowcy a pasazera staje tak na 3/4 wysokosci. Prawde mowiąc to otwieranie i zamykanie szyb nie odbywa sie plynnie, mniej wiecej w połowie szyby znacznie zwalniają a silniczki zaczynaja sie "męczyć"
Czy to jest jakiś problem z prowadnicami...? Gdzie może być przyczyna takiego stanu rzeczy?? |
A przy normalnym zamykaniu szyby (recznym) silniczki takze sie 'męczą' czy jest ok ?
I jeszcze pytanie - te domykanie szyb wyglada tak jak mowisz gdy szyby sa otwarte do konca, czy takze gdy sa np tylko w polowie lub wyzej zamkniete? Jak wtedy reaguja silniczki i czy szyba pasazera zamyka sie do konca?
Jestem ciekaw, czy po prostu ma to zwiazek z dlugoscia pracy silniczkow, czy wysokoscia na ktorej szyba napotyka na opor.
M.
Anonymous - 07-06-2006, 19:26
takie "meczenie" silniczkow jest zauwazalne i przy normalnym zamykaniu/otwieraniu szyb mniej wiecej w "polowie drogi" i wygląda na to ze po stronie pasazera jest ono bardziej zauwazalne dlatego z pelnego otwarcia szyba kierowcy domyka sie a pasazera idzie troche wolniej i staje na 3/4 wysokosci. po otworzeniu drzwi i wlączeniu zaplonu da sie recznie (przyciskiem) bez problemu dociągnąć.
szczeslaw - 07-06-2006, 19:52
Najprawdopodbniej mechanizm zamykania szyb do regulacji.
Anonymous - 07-06-2006, 20:30
szczeslaw napisał/a: | Najprawdopodbniej mechanizm zamykania szyb do regulacji. |
mozesz mi napisac o tym cos wiecej, da sie to zrobic samemu czy lepiej oddac do specjalisty
szczeslaw - 07-06-2006, 23:24
Da się to zrobić samemu. Ale nie powiem ci dokładnie jak - narazie robiłem to tylko w Corsie więc nie wiem jak jest Pajero.
Ogólnie musisz ściągnąć tapicerkę W Corsie wygląda to tak, że jest taki "krzyżak", którego oba ramiona przykręcone są do drzwi. Otwory na śruby w drzwiach są owalne i oferują dość duży zakres regulacji. Regulacja polega na poluzowaniu śrub i takim ustawieniu krzyżaka, żeby szyba otwierała się w miarę swobodnie, ale jednocześnie żeby niemiała za dużego luzu. To już trzeba sobie dobrać metodą prób i błędów.
Tak jest w CORSIE ale czy u ciebie będzie to wyglądało choć podobnie to już nie wiem.
Anonymous - 08-06-2006, 09:28
A mi sie wydaje, ze to nie jest wina mechanicznego umocowania, bo skoro daje sie zamknac bez problemu 'nie z pilota', to prowadnice itp. sa w porzadku. Bardziej problematyczne jest to, ze automat zamykajac zbyt wczesnie sadzi, ze szyba (pasazera) jest juz domknieta i po prostu przestaje zamykac uwazajac, ze juz to zrobil.
Ja bym na elektronike stawial - zez ona szwankuje.
szczeslaw - 08-06-2006, 10:33
Automat to jest zabezpieczenie nadprądowe. Jeżeli pojawią się za duże opory podczas zamykania szyby, silnik zacznie pobierać większy prąd i automatycznie układ stwierdza, że okno już zamknięte (o ile opór mechaniczny powoduje wystarczająco duży wzrost poboru prądu).
Anonymous - 09-03-2008, 18:21
Panowie?
Kupilem alarm z domykaniem szyb-modulem.Sprawa jest taka.jak moge go zamontowac w Colcie 94'.Niestety nie mam schematu instalacji elektrycznej colciaka.Nie chce robic tego metoda prob i bledow bo cos spieprze na dobre i bedzie wtedy BIG problem.Czy moze ktos z was probowal to moncic a moze ktos z was ma schemat instalacji elektrycznej/szyb do colta.
pozdrawiam
bwr
|
|
|