To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Zimny niskie obroty/ ciepły rosną 98r gaz sekwenc

Wojciech - 04-01-2009, 13:03
Temat postu: [Cari 1.6] Zimny niskie obroty/ ciepły rosną 98r gaz sekwenc
Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Począte awarii był taki, iż straciłem wolne obroty biegu jałowego. Po wymienie silnika krokowego i oczyszczeniu przepustnicy silnik pracuje jak w temacie tzn:
- już nie gasnie na luzie
- zimny silnik nie ma automatycznego ssanie (podwyższonych obrotów zanim się nagrzeje) obecnie obroty zimnego na poziomie około 400
- w miarę wzrostu temperatury silnika rosną obroty biegu jałowego silnika na benzynie do 1800obr/1500obr na gazie
- w czasie jazdy wszystko oki poza biegiem jałowym
Wymieniłem przepływomierz (nr.500) na inny używany też 500 nie pomogło (ten sam efekt). Mechanik zaproponował wymienę przepływki na jeszcze jeden 501 wolne obroty jakby oki ale jeżdzić się nie da prycha szerpie "błaga o litość" (komp się z nią chyba niedogaduje)
Po odpięciu przepływki na ustawieniach difultowych oki. Komputer w salonie ASC nie wykazał błędów pozwalających ustalić przyczynę awarii. Gaz sekwancja przejechałem na niej 80 000km. Proszę o wypowiedzi, metody diagnozowania itp bo kończą mi się pomysły, a każdy wie że części kosztują i jeszcze jedna przepływka to kolejne pare setek.

Matejko - 04-01-2009, 13:09

objawy i na lpg i na benzynie sa takie same?
czy silnik krokowy byl regulowany i po jego wymianie czy obroty byly ustawiane? (nie uczone, tylko ustawiane? )

Wojciech - 04-01-2009, 13:27

na gazie i benzynie tak samo choć na benzynie efekt bardziej widoczny. Regulacji nie jestem pewien naprawiał mechanik do którego straciłem zaufanie.
Matejko - 04-01-2009, 14:29

no to ustawilbym obroty - na benzynie a pozniej pojechal na regulacje gazu
Wojciech - 05-01-2009, 16:07

Byłem w serwisie .... Poprzedni mechanik nie dokonał regulacji zgubił 1 śrubę regulacyjną ( nie było jej w przepustnicy) nie potrafił ustawić obrotów to zablokował przepustnicę linką gazową tak aby się niedomykała toteż miałem niskie obroty, a w miarę nagrzewania się silnika obroty rosły przez nieszczelność (brak śruby).. Serwis kosztował mnie 200zł + 2h czasu. Ostrzegam przed wizytą u pana Waldka w Hryniewiczach obok Białegostoku "SERWIS SAMOCHODÓW JAPOŃSKICH" mnie naciągnął na robociznę i kupę nerwów. Dzięki za radę Matejko...pozdrawiam!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group