To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - [Pinin] zablokowany mechanizm różnicowy - co zrobic?

czopa - 04-01-2009, 19:40
Temat postu: [Pinin] zablokowany mechanizm różnicowy - co zrobic?
Witam, mam problem z pininkiem, tj. samochód zachowuje sie ta, jakby włączona była blokada mostu, mimo że kontrolka sie nie swieci i jezdze z samym napedem na tylne kola.
Prosze o porade, bo nie wiem, co z tym zrobic.
THX!!

Gene - 04-01-2009, 19:53

Witaj, spokojnie jesli mozesz jechac to jakos do warsztatu sie doczlapiesz. Pinin nie ma blokady mostu. Domyslam sie, ze masz SuperSelect i wlaczony tryb 2H. Byc moze cos sie dzieje w tylnym moscie. Pewnie sie nie zmielil ale cos sie stalo. Rozumiem, ze glowka jest sucha. Ciezka sprawa tak na odleglosc doradzac. Sprobuj troche poprzelaczac napedy, chwile pojezdzic jesli nic nie bedzie przeszkadzac i wrocic do 2H. Moze to jakis problem elektroniki a moze usterka mechaniczna. Daj znac jutro. Jesli calkiem sie rozkraczy mozna bedzie Cie zaciagnac do mechaniora.
jawaldek - 04-01-2009, 22:23

Witaj w gronie MitsuManiaków. Tak jak Gene napisał tylko ja jeszcze od siebie dodam że do przodu i do tyłu przejedź.A jeszcze jedna sprawa czy nie jeździłeś po wodzie,takiej która zalała by przekładnie?? albo po brei śnieżnej?? Może jakoś dostała się woda i przymarzło :?: Pozdrówka :)
f04 - 04-01-2009, 23:50

Witam.
W moim Pajero też jest problem z mostem. Znaczy był a czy nadal jest to nie jestem w stanie sprawdzić. Otóż przechodził konserwacje i kręcąc kołem jednym kręciły się oba w tą samą stronę razem z wałem. Jak trzymać jedno koło to drugim będzie można pokręcić ale ciężko. Był w sobote wyprowadzany po dłuższym postoju ale już na podośnik nie wrócił więc nie wiem czy nadal jest to samo. Czy w czasie jazdy się dziwnie zachowuje to nie powiem bo stoi i jeszcze jakiś czas postoi a ja nie mam prawka żeby sie przejechać.
Nie posiada blokady mostu.

Pozdrawiam.

Anonymous - 05-01-2009, 17:13

f04 napisał/a:

W moim Pajero też jest problem z mostem. (...) kręcąc kołem jednym kręciły się oba w tą samą stronę razem z wałem. Jak trzymać jedno koło to drugim będzie można pokręcić ale ciężko.

A nie masz LSD :?:

f04 - 05-01-2009, 19:48

A co to jest?
Anonymous - 05-01-2009, 20:27

LSD:to w tłumaczeniu mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Tzn.jedno koło stoi na lodzie drugie na asfalcie i samochód jest uziemiony - nie możemy ruszyć, lecz jeśli mamy LSD to ona przekaże połowę momentu obrotowego do drugiego koła(tu: stojącego na asfalcie).Aktywują się automatycznie, w zasadzie nie da się ich odłączyć. Taki typ mechanizmów różnicowych wymaga stosowania specjalnego oleju o symbolu LS(limited slip - ograniczony poślizg).


Pozdro

Anonymous - 05-01-2009, 20:31

f04 napisał/a:
A co to jest?

Mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu :D

f04 - 05-01-2009, 20:38

Dzięki za odpowiedź. Możliwe że mam ale nie jestem w stanie wam tego powiedzieć.

Pozdrawiam. Ps. Gdzie jest [pomógł]?

Anonymous - 05-01-2009, 20:40

Z tego co się orientuję "Pomógł" może wstawić tylko twórca tematu czyli czopa.
Jeśli koniecznie chcesz wstawić "Pomógł" to zagadaj do czopa na PW.

Pozdro



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group