[92-96]Galant E5xA - Brak iskry na jednej cewce
dzygit - 05-01-2009, 10:21 Temat postu: Brak iskry na jednej cewce Witam,
Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku dla wszystkich Forumowiczów.
Ok przechodzę do sedna sprawy. Galant '94 2.0 V6. Brak iskry na jednej z cewek. Wszystkie cewki sprawne, sprawdziłem to zamieniając je miejscami (zawsze nie działa ta trzecia od góry). Do cewek dochodzą dwa kabelki czerwony wspólny dla wszystkich cewek i niebieski jak dobrze pamiętam. Sprawdziłem miernikiem pomiędzy cewkami a gniazdem (żeńskim) przejście jest dla wszystkich przewodów. Z wtyczki przewody wchodzą "gdzieś" do silnika i nie mam jak sprawdzić połączeń. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem.
Za pierwszym razem jak wystąpił ten problem podczas jazdy po kilku minutach wszystko wróciło do normy i kontrolka zgasła, silnik pracował normalnie. Po kilku dniach podczas jazdy problem pojawił się znowu. Teraz kontrolka Check Engine zapala się po kilku sekundach na stałe po włączeniu silnika.
Pozdrawiam prosząc o poradę
Anonymous - 08-01-2009, 02:42
wymrugaj bledy ;>
Frost - 09-01-2009, 14:45
Zacznij szukać nowego czujnika zapłonu, mieści się pod przepustnicą, płaska plastikowa obudowa z dwoma wtycznkami Miałem tak już U mnie zrypał go alternator, aleternator też wymieniłem
dzygit - 12-01-2009, 13:57
miziek:
Jak można wymrugać te błędy?
frost83:
Masz na myśli "moduł zapłonu" http://rapidshare.com/fil.../modul.JPG.html
Pozdrawiam
Frost - 12-01-2009, 16:02
nie mohe coś otworzyć tego pliku, czarna dziura. Prześlij mi na maila fote to Ci powiem więcej ..... -> adamzarzycki@vp.pl
dzygit - 13-01-2009, 09:09
frost83:
Wysłałem
Frost - 13-01-2009, 09:15
Tak to będzie to, w swojej V-ce masz to pod przepustnicą
[ Dodano: 13-01-2009, 09:17 ]
Tylko żeby sprawdzić, najlepiej jakbyś miał drugi na podmianke, u mnie tak jak wspomniałem wcześniej alternator spierniczył ten moduł i nie podawało iskry na pierwszej cewce od chłodnicy - chyba z tego co pamiętam i tym samym nie palił na 2a gary
dzygit - 13-01-2009, 15:21
U mnie tez nie pali ta od chłodnicy (trzecia od góry) Myślałem że może to jest problem z połączeniem przewodu masowego, ale widzę że to coś droższego Nie wiesz czy ten konkretny moduł da się zregenerować /naprawić?
Frost - 13-01-2009, 15:32
można go jakos tam zregenerować podejrzewam, mi sie poszczęściło i wyciągnełem ze starego rozbitego, ale do tego musiałem naprawić alternator. Część nie jest chodliwa i nie wiele osób wie do czego służy więć jak dobrze kogoś skręcisz na allegro to może Ci się udać za nie wielką kase wyrwać. Ale to musiałbyś być pewien że to ten moduł.
dzygit - 14-01-2009, 14:36
Może ktoś w Szanownych Forumowiczów wie czy można przetestować taki moduł zapłonowy w warunkach "domowych?
Frost - 14-01-2009, 15:25
Ja niestety nie A nie ma któregoś z Mitsumaniaków w Twoim pobliżu ?? podmiana tego zajmie ci jakieś 10min max, przynajmniej żeby sprawdzić czy to napewno to
dzygit - 14-01-2009, 15:48
frost83 napisał/a: | A nie ma któregoś z Mitsumaniaków w Twoim pobliżu ?? |
Dobre pytanie Jest może ktos z koleżanek/kolegów w Warszawie lub bliskiej okolicy kto zna sie na temacie?
Pozdrawiam
Frost - 14-01-2009, 20:32
dzygit napisał/a: | w Warszawie lub bliskiej okolicy kto zna sie na temacie | może nie tyle sie zna, co udostępniłby Ci swojego miśka na 30min, żeby z jego wyciągnąć moduł i podczepić do Twojego. Chwilka pracy a jedeno podejrzenie można odhaczyć
[ Dodano: 14-01-2009, 20:41 ]
dzygit w razie co, jakbyś nikogo nie znalazł do końca tyg., to daj znać, ja swoim miśkiem narazie nie jeżdże, bo musze go zarejestrować, to pożycze CI swój modół, sprawdzisz sobie i mi odeślesz spowrotem, chodz tyle moge dla Ciebie zrobić, ewentualnie spróbuj kogoś na allegro skręcić, żeby Ci sprzedał za 50zł, czy zadziała czy nie, taką część nie zaszkodzi mieć na stanie
krzych38 - 15-01-2009, 11:59 Temat postu: moduł zapłonu przypadek identyczny jak miałem 100% moduł zapłonu moduł jest zalany żelem i ciężko coć zrobić ale dobry elektronik powinien sobie poradzić ,koleś z pracy dał radę
Frost - 15-01-2009, 12:17
krzych38 napisał/a: | przypadek identyczny jak miałem 100% moduł zapłonu | czyli dobrze mówiłem.
dzygit szukaj nowego na aukcjach, to będzie modół, odrazu niech ktoś sprawdzi Ci alternator, bo nie wiem czemu to padło u krzych38 ale u mnie właśnie od alter.
[ Dodano: 15-01-2009, 12:23 ]
szukaj w częściach, silnikach kompletnych, autach rozbitych, napewno dostaniesz - jak ktoś ma silnik, będzie miał i modół, bo mało kto wie o jego istnieniu, a i nie przyznawaj sie że to modół, tylko mów że czujnik jakiś doe temp. powietrza czy coś w tym stylu kłam ile wlezie żeby wyrwać tanio
[ Dodano: 15-01-2009, 12:38 ]
mam
http://moto.allegro.pl/it...2_0_v6_v24.html
dzwoń do gościa, już sie z nim dogadałem, 50zł za niego chce, musisz mu przesłać fotke, a wogóle to wysałć maila
[ Dodano: 15-01-2009, 12:38 ]
powiedz że kolega dzwonił o ten czujnik koło przepustnicy
[ Dodano: 15-01-2009, 20:48 ]
dzygit wysłałem Ci trzy foty na poczte. zdjęcia są dokładne, położenie modułu między przepustnicą a cewkami
|
|
|