To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Wymiana akumulatora na nowy

win_p - 05-01-2009, 11:40
Temat postu: Wymiana akumulatora na nowy
Witam szanowne grono
mam gala 2.0 w automacie z instalacja LPG stag 300
wczoraj kupilem nowy akumulator i chcialbym go przelozyc i tu mam pytanie czy jest jakas instrukcja jak to zrobic zeby sie potem nie wkurzac. mianowicie chodzi mi o pilota od centralnego - pewnie sie rozprogramuje i jak go potem zaprogramowac czy odlaczenie aku nie poprzestawia mi nic w LPG czy po takiej banalnej operacji bede musial jechac na regulacje co z kompem silnika i skrzyni czy beda szalenstwa silnika czy ten typ tak nie ma.i w koncu czy robil to ktos na podpietych dwoch aku aby nic sie nie rozprogramowalo.a i ktora klema pierwsz jak bym mial odpinac-ponoc jest roznica.

Anonymous - 05-01-2009, 12:15

minusowa pierwsza . przez te chwile co na wymiane aku nic raczej sie nie rozprogramuje chyba ze zrobisz spinaka to kto wie co ' poleci '
mam 2.5 ale mam tez gaz i automata no i jak kazdy central , nic sie nie rozprogramowalo jedyne co to automat sie 'ustawial-zapamietywal' nowy styl jazdy ale jezdzi ! od razu po odpaleniu

Piter.v8 - 05-01-2009, 12:33

Śmiało wymieniaj dopuki nie zewrzesz dwóch klem do kupy na jakieś 24h to nic mu nie zrobisz.Więc odkręcasz - kleme jako pierwszą potem + i już.Wkładasz nowy i podpinasz narpierw + potem- jedyne co ci się zresetuje to godzina na zegarku i ostatecznie pamięć radia. :wink:
czekoladka_1981 - 05-01-2009, 15:13

cuuube napisał/a:
minusowa pierwsza . przez te chwile co na wymiane aku nic raczej sie nie rozprogramuje

Dokładnie! Tak jak koledzy piszą, odłączasz najpierw (-) a potem (+), podłączasz
(+) a potem (-). Chodzi o to, że w sytuacji kiedy odepniesz jako
pierwszy (-) który podłączony jest do masy (karoserii itp *) jest
ryzyko że przy odkręcaniu (+) możesz kluczem niechcący zrobić zwarcie,
dotykając do metalowych elementów.

win_p - 06-01-2009, 00:27

cuuube napisał/a:
jedyne co to automat sie 'ustawial-zapamietywal' nowy styl jazdy
czyli jak uwazam ze jest mulowaty to taka wymianka moze mu pomuc w dopasowaniu sie podemnie :twisted: .czy to ustawianie sie automatu jest zawsze po odpieciu aku? i czy to ustawianie sie nie jest jakies uciazliwe bo mamy zime i jest slisko nie chcialbym wyladowac w rowie gdy on mi jakos zaszaleje
fishman_c - 07-01-2009, 10:53

Nic nie powinno się stać.Miałem Mazdę 626 w automacie(Cronos) z gazem.Zdejmowałem często klemę żeby skasowac błędy łapane od gazu.Po tym zabiegu zawsze mi lepiej jeździła.
Marti - 07-01-2009, 17:25

fishman_c napisał/a:
Nic nie powinno się stać.Miałem Mazdę 626 w automacie(Cronos) z gazem.Zdejmowałem często klemę żeby skasowac błędy łapane od gazu.Po tym zabiegu zawsze mi lepiej jeździła.


A świecił Ci się w między czasie CE?

fishman_c - 08-01-2009, 09:59

CE mi się zaswiecało-raz krócej raz dłużej i było słychac min. na obrotach przy zaswiecaniu CE.Jeździłem tak trzy lata a problem zaczął sie od założenia gazu.Fachowcy od siedmiu bolesci to podpinali mi sie nawet nie pod to gniazdo do szczytania błedów silnika(amerykany maje inne)-wymiana lambdy itp.kasy by zostawił człowiek kupe a poprawy by nie było.
tomix - 08-01-2009, 16:57

Jak długo skrzynia może sie "uczyć"po wypięciu baterii?
Musiałem wymienić aku,i po załozeniu nowego skrzynia zaczęła pracować inaczej.
Teraz naprzykład trochę śliga mi się przy przełączaniu z 3 na 4.Poprzednio robił to zdecydowanie,a teraz :cry: .Po wymianie aku przejechałem już ok.150km,i dalej się ślizga.Czy mam powody do niepokoju?
Z góry dzięki za odpowiedż

fishman_c - 08-01-2009, 19:07

W moim Cronosie nie miałem takich objawów.Też porządny wózek.Ja bym odpiął znowu aku. na dłużej.Kiedyś mechanik mi mówił żeby po odpięciu przytrzymać hamulec ok.1min-rozładowywują się kondensatory.Możesz też szczytać błędy-spinaczem-na forum znajdziesz.Nie wierzę żeby zmiana aku.coś zmieniła.
Marti - 08-01-2009, 21:07

fishman_c napisał/a:
a problem zaczął sie od założenia gazu.


Częsty problem z CE przy gazie to kondensatory w "kompie" gazowym, które można wymienić na inne o wiekszej pojemości. Poszukaj na forum bo gdzieś ten temat się przewinął. Wiem że gdzieś dzwoni tylko nie wiem gdzie.... nie jestem specjalistą w temacie tych kondziołków...

TU KLIK jest coś na ten temat

to tak na marginesie dla szukającuch w razie czego rozwiązania.

win_p - 14-01-2009, 02:24

tomix napisał/a:
Jak długo skrzynia może sie "uczyć"po wypięciu baterii?

ja tam w zasadzie nie zauwazylem zadnej roznicy
przed i po wyniance auto jezdzi tak samo
czy cos jest nie tak? nie wiem, wazne ze jezdzi i nie fiksuje

KamilR10 - 28-02-2010, 13:29

Ja chciałbym sie dowiedzieć jaki akumulator potrzebuje do Galanta EA2A. Chodzi mi o napiecie i inne jednostki. Dodam ze chcialbym kupic jak najtanszy akumulator, zeby wystarczyl na rok czasu. Bede wdzieczny za podanie dokladnych danych bo jutro bede jakiegos szukal po sklepach.
robertdg - 28-02-2010, 13:35

KamilR10, wedle instrukcji 52Ah
KamilR10 - 28-02-2010, 13:45

A inne dane?? Teraz mialem akumulator od diesla na zime i nie bylo problemow, tylko ze jego cza juz dobiegl konca po tych ostrych mrozach.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group