To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Body lift

dami - 05-01-2009, 20:05
Temat postu: [2.8 TD] Body lift
Witam wie ktoś morze jak wysoko można podniesć MMC bez ingerenci w przewody hamulcowe drążek kierowniczy , linki itp . Interesuje mnie podniesienie na ramie.
Janusz - 05-01-2009, 20:18

Witam podnosiłem kilka, co prawda I generacji pajero, ale z tego, co wiem, bo mam II to jest tak samo do 10 cm można bez zmiany stosuje się do tego tworzywo „ertalon” najlepiej jest taki wałek przetoczyć w środku nabić tuleje dajesz gumy w oryginale następnie pręt 10 lub 12 i skręcasz tak mniej więcej to wygląda Ja sam wiem, że w terenie wytrzyma to ok. 1.5 roku i śruby się poddadzą sam traszkę tą metodę zmodyfikowałem i robię to na metalu trochę więcej zachodu, ale mam już 2 lata i jest ok.
tu masz taką stronke zobacz jak to wygląda ok 5 cm w tym przypadku. http://www.pajerouk.co.uk...ch_larslift.htm

jawaldek - 05-01-2009, 20:44

Janusz napisał/a:
Witam podnosiłem kilka, co prawda I generacji pajero, ale z tego, co wiem, bo mam II to jest tak samo do 10 cm można bez zmiany stosuje się do tego tworzywo „ertalon” najlepiej jest taki wałek przetoczyć w środku nabić tuleje dajesz gumy w oryginale następnie pręt 10 lub 12 i skręcasz tak mniej więcej to wygląda Ja sam wiem, że w terenie wytrzyma to ok. 1.5 roku i śruby się poddadzą sam traszkę tą metodę zmodyfikowałem i robię to na metalu trochę więcej zachodu, ale mam już 2 lata i jest ok

Witaj A możesz pokazać zdjęcia jak wygląda po lifcie 10cm.Przymierzam się do tego :? a i w warsztacie powiedzieli że bez problemu tylko jak to będzie wyglądać ??? Pozdrówka :)

dami - 05-01-2009, 21:03

Dzięki Janusz za link i za info myślę ze mogę zrobić to na parkingu bo nie mam garażu :cry: ,ale myślę ze zrobię to z przetoczonych wałków aluminium
Janusz - 05-01-2009, 21:17

Foto będzie może jutro jak będę u siebie w warsztacie, bo tam jest auto na parkingu w zimę masz zacięcie wałki aluminium myślę, że trochę drogo i raczej bym przemyślał ich wytrzymałość. Bo jeśli się tylko trochę wygniotą lub wytrą to zacznie się to poruszać i wtedy śruby polecą, ale opiszę zdjęcia i mam nadzieje, że pomogę.
dami - 05-01-2009, 22:21

No masz rację aluminium morze być troszkę za miękkie no i jest drogie ,ale sama tuleja nie będzie pracować tylko poduszka pod nią . A ile kosztuje ten Ertalon i gdzie go można kupić
Gene - 06-01-2009, 09:37

Podstawowe pytanie po co Ci Bodylift. Chcesz wieksze kola instalowac? Sa rozne szkoly i rozne patenty. Niech sie nikomu nie wydaje, ze jest to prosta sprawa. Odkrecamy kilka srub i gitara. Podnosnik, 2 godziny i sprawa zalatwiona. Jak widac na podstawie L200 to powazna sprawa a nie bulka z maslem: http://pagesperso-orange....dylift_l200.htm
Co do aluminiowych dystansow to ten patent ma jeszcze inna wade. W polaczeniu stali z alu pod wplywem wody tworzy sie ogniwo. Szybka korozja murowana. Bolaczka starych Deflektorow. Lepiej to zrobic z Poliuretanu (twardego) lub Poliamidu. Niektorzy spawaja stalowe elementy i korzystaja z oryginalnych czesci gumowych.
Trzeba tez pamietac, ze tego typu dzialanie oslabia konstrukcje. Kazdy wiekszy dzwon moze spowodowac, ze buda wyprzedzi rame na jakims parszywym drzewie lub innej przeszkodzie. :mrgreen:
Tu macie link do forum anglojezycznego. Jest sporo patentow:
http://outerlimits4x4.com/forum4.php
Tu prosze link do tematu na Rajdach4x4:
http://www.forum4x4.pl/vi...hp?f=19&t=40307
Warto dobrze przesledzic pomysl kolegi BooBoo. Jest tam opisane na co zwrocic uwage i jak radzic sobie z problemami.

Janusz - 06-01-2009, 20:27

Witam jak obiecałem opiszę troszkę ten temat
Przede wszystkim jest to podniesienie karoserii ponad ramę i elementy do niej przytwierdzone.
Rozpocznę od tego, co sprawia sporo problemów
- Lewarek, wybierak biegów i reduktora idzie w dół razem ze skrzynią, jeśli mówimy o 10 cm lewarek od reduktora, gdy będziesz włączał reduktor będzie dotykał podłogi trzeba ją podciąć ok. 2 cm. Gumy na lewarkach po kilku kombinacjach dadzą się przykręcić.
- Masa na silniku będzie za krótka, więc wymiana
- Tak jak widać na tej stronie, co kolega podesłał kilka opasek trzeba puścić ułożyć węże od nowa ( ja osobiście nic nie wymieniałem)
- Przewody hamulcowe mają w pajero dość sporo zapasu ( ja je wyprostowałem i jest ok., choć można je wymienić wcale nie są takie drogie.)
- Linki od ręcznego odkręca się od wahaczy
Myślę, że to wszystko i można rozpocząć odkręcanie śrub mocujących często sprawiają wiele problemów w Pajero I (korozja) następnie podnosimy i podkładamy to, co się uważa. Ja osobiście stosowałem „ertalon, „ czyli odmiana plastiku oraz dorabiane rury stalowe. Bardziej wytrzymałe są rury, ale troszkę więcej z tym zachodu. Pierwsze Pajero zrobiłem na ertalonie, ale po intensywnym używaniu w terenie przez ok. 8 miesięcy się rozpadło ( obcięło śruby gniazda się wygniotły i lipa) wtedy przemyślałem pomył i zrobiłem na metalu mniej więcej wygląda to tak 10 cm, czyli
- Rura 95 mm + 5 mm blacha nawiercona na środku Ø 10-12 pod śrubę (10 lub 12 mam tak i tak jest dobrze nawet na 10) następnie trzeba do niej przyspawać nakrętkę. Łączymy rurę z blachą tak, aby nakrętka znalazła się w środku. Tak zmontowany zestaw wspawujemy w karoserie w miejsce obecnych poduszek gumowych.. Teraz oryginalne gumy lądują pomiędzy rurą z blachą a ramą wtedy śrubę wkręcamy poprzez gumy w tą przyspawaną nakrętkę i tak w 8 miejscach przy wersji 3 drzwiowej i 12 przy 5 drzwiowej.
Wiem wiem trochę chaotycznie, ale powoli dam zdjęcia i będzie łatwiej no i najgorsze raczej na parkingu się to nie uda.
Dam zdięcia lub link za kilka chwil przepraszam za wygląd auta ale dopiero co wruciło z błota i jesst.............. troszke brudne te koła to 33 wchodzą 35. :)

link do zdięć http://www.derlatka123.fotosik.pl/ nieprzestraszcze się rdzą on 3 lata lata po błocie.

dami - 10-01-2009, 15:41

Jak widzę roboty przy tym jest całkiem sporo moje pajero jest w automacie ciekawe co jeszcze dojdzie do zmian . mam strasznie nisko progi którymi często haczę a nie jest łatwo je zmienić lub wyciąć bo są częściom nadkola przedniego i tylnego .Mój model jest jakiś dziwny :lol: nie mogę takiego z należ na allegro roczniki się zgadzają ale budy inne
jawaldek - 10-01-2009, 15:47

Ile masz od ziemi do błotnika -> tylnego???
dami - 10-01-2009, 15:50

Nie jestem pewien ale jakieś 25 do30 centymetrów

[ Dodano: 10-01-2009, 15:54 ]
Szału nie robi w starym miałem niecałe 40 centymetrów jeśli dobrze pamiętam 37

jawaldek - 10-01-2009, 15:55

dami napisał/a:
Nie jestem pewien ale jakieś 25 do30 centymetrów

Od ziemi :shock: ??? no nie chyba od opony :? .Pytam bo ostatnio podnosili mi w warsztacie -wymiana tylnych sprężyn i na drążkach przód- i od ziemi do błotnika->>nadkoli- mam 96cm.

dami - 10-01-2009, 16:06

Sorka podałem ci odległość od progu do ziemi .Zaraz pójdę i ci napiszę 5 nin

[ Dodano: 10-01-2009, 16:13 ]
Od tylnego błotnika do ziemi mam 89 cm niby dużo

jawaldek - 10-01-2009, 17:10

U mnie wygląda to tak


Pozdrówka :)

Gene - 06-07-2009, 07:38

Waldemord w Twojej Pojarce chyba nie byla buda podnoszona? Zrobiles lift zawieszenia.

Tu jeszcze troche ciekawostek. Niestety Mitsubishi nie znalazlem.
http://www.bodyliftkit.net/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group