[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] brak wolnych obrotów
jano - 06-01-2009, 21:57 Temat postu: [E54A 2.0 V6] brak wolnych obrotów witam , mam mały problem z wolnymi obrotami w moim galancie , nagle podczas jazdy gdy podnosiłem nogę z gazu silnik gasł , na drugi dzień rano gdy go odpaliłem wszystko było ok , ssanie działało prawidłowo , wolne obroty też ok ale po przejechaniu 20 km znowu zaczął silnik gasnąć na wolnych obrotach , może ktoś coś wie o przyczynie tego zjawiska , z gory dziękuje za pomoc , jano
[ Dodano: 07-01-2009, 17:00 ]
niestety , dziś się okazało że ssanie też nie działa
tom11 - 07-01-2009, 20:26
Po pierwsze sprawdż błędy ECU przyczyn może być wiele
sonda,silnik krokowy,przepustnica,lewe powietrze itd.
jano - 07-01-2009, 21:27
ok, jutro sprawdze
[ Dodano: 08-01-2009, 20:32 ]
ECU wystukał mi błąd tylko niewiem jak go interpretować , najpierw mrugnął raz , 2 sekundy przerwy następnie dwa razy i 5 sekund przerwy , potem ponownie raz , 2 sekundy przewy i dwa razy i 5 sekund przerwy i tak dalej od początku . Czy to oznacza błąd 12 czy 21 ?
tom11 - 09-01-2009, 12:53
12 tj. przepływka
[ Dodano: 09-01-2009, 12:59 ]
długie mrugnięcie to dziesiątki a krótkie jednostki
czyli po twoim opisie wynika że 12
zanim zaczniesz wymieniać sprubuj zrobić reset kompa
jano - 09-01-2009, 15:09
dzięki tam , najpierw zrobie reset kompa i zobaczę co się będzie działo
[ Dodano: 09-01-2009, 15:10 ]
sorrki miało być tom
Frost - 09-01-2009, 19:55
Tak jak kolega mówi, najpierw to co najprostsze, najszybsze i najtańsze reset kompa
jano - 09-01-2009, 20:42
reset kompa zrobiony , misiek odpalił bez najmniejszego problemu , ssanie ok , wolne obroty też ok , jutro troszku pośmigam po okolicy to się sprawdzi wszystko w praktyce , nara
[ Dodano: 10-01-2009, 22:45 ]
niestety długo się nie nacieszyłem , dopuki silnik się nie nagrzał wszystko było ok potem znowu znikły wolne obroty , po wjechaniu do garażu ponownie sprawdziłem błędy - ECU mrugał non stop , silnik był gorący i niewiem czy temperatura silnika ma jakiś wpływ na wskazania błędów , jutro jeszcze raz sprawdze na zimnym
tom11 - 11-01-2009, 10:16
jano napisał/a: | niestety długo się nie nacieszyłem , dopuki silnik się nie nagrzał wszystko było ok potem znowu znikły wolne obroty , po wjechaniu do garażu ponownie sprawdziłem błędy - ECU mrugał non stop , silnik był gorący i niewiem czy temperatura silnika ma jakiś wpływ na wskazania błędów , jutro jeszcze raz sprawdze na zimnym |
jak mruga non stop to błędów nie ma
czy zimny czy ciepły wydaje mi sie że nie ma żadnej różnicy
masz LPG czy tylko pb ?
[ Dodano: 11-01-2009, 10:19 ]
jak robiłeś reset ? tylko zdjęciem klemy?
jano - 11-01-2009, 11:56
mam tylko pb , dziś przed odpaleniem ponownie sprawdziłem błędy , kontrolka EC mrugała non stop ale po odpaleniu znów nie było ssania a wolne obroty pojawiły się dopiero jak podtrzymałem silnik kilka minut na wyższych obrotach i pływały raz były prawie na granicy zgaśnięcia silnika a chwile potem podchodziły w okolice 600 obrotów i ponownie spadały , reset kompa robiłem ściągnięciem plusowej klemy
Frost - 11-01-2009, 12:06
Ja proponuje pojechać na komputer do elektryka na rozpoznanie błędów, a nie rozpinac klemy !!!!
jacek11 - 11-01-2009, 12:14
jano napisał/a: | reset kompa robiłem ściągnięciem plusowej klemy |
Reset robi się ściągając minusową klemę
pozdrawiam
jano - 11-01-2009, 12:25
wieczorkiem spróbuje jeszcze raz zrobić reset kompa ściągając minusową klemę , oby to coś pomogło
[ Dodano: 11-01-2009, 12:26 ]
bo inaczej zostanie szukać nadzieji tylko u elektryka
Anonymous - 11-01-2009, 12:49
jano napisał/a: | ... ale po odpaleniu znów nie było ssania a wolne obroty pojawiły się dopiero jak podtrzymałem silnik kilka minut na wyższych obrotach i pływały raz były prawie na granicy zgaśnięcia silnika a chwile potem podchodziły w okolice 600 obrotów i ponownie spadały , reset kompa robiłem ściągnięciem plusowej klemy |
masz objaw padnięcia czujnika temperatury - jest to termistor (czujnik z dwoma przewodami)
- w stanie zimnym rezystancja ok 4kohm
- w stanie prawidłowej temperatury ok 200 ohm
reset ECU wskazane jest jako pierwszą odłączać minusową
przekręć 1 obrót w prawo i lewo śrubkę do ustawiania obrotów - może jest tam jakieś zanieczyszczenie...
jano - 11-01-2009, 12:57
dzięki za wskazówki , jutro wszystko posprawdzam
[ Dodano: 13-01-2009, 20:30 ]
zresetowalem kompa odłanczając kleme minusową , sprawdziłem rezystancje czujnika temperatury silnika , na zimnym (około 0*C) - 5880 ohm , w stanie prawidłowej temperatury - 255 ohm , ssanie co prawda się pojawiło ale jak sie tylko silnik troche zagrzeje to obroty pływają , raz silnik prawie gaśnie a raz ma około 600 obrotów , pokręciłbym jeszcze tą śrubką od ustawiania obrotów tylko niewiem gdzie ona się znajduje a niechciałbym ruszyć tej śrubki co niepotrzeba , moze ktoś mi zdradzi gdzie ona się znajduje
szpala85 - 22-04-2009, 11:03
jano napisał/a: | sprawdziłem rezystancje czujnika temperatury silnika |
gdzie się znajduję czujnik temperatury silnika ??? ( jeden na pewno jest przy chłodnicy a drugi ????)
|
|
|