To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] brak wolnych obrotów

jano - 06-01-2009, 21:57
Temat postu: [E54A 2.0 V6] brak wolnych obrotów
witam , mam mały problem z wolnymi obrotami w moim galancie , nagle podczas jazdy gdy podnosiłem nogę z gazu silnik gasł , na drugi dzień rano gdy go odpaliłem wszystko było ok , ssanie działało prawidłowo , wolne obroty też ok ale po przejechaniu 20 km znowu zaczął silnik gasnąć na wolnych obrotach , może ktoś coś wie o przyczynie tego zjawiska , z gory dziękuje za pomoc , jano

[ Dodano: 07-01-2009, 17:00 ]
niestety , dziś się okazało że ssanie też nie działa

tom11 - 07-01-2009, 20:26

Po pierwsze sprawdż błędy ECU przyczyn może być wiele
sonda,silnik krokowy,przepustnica,lewe powietrze itd.

jano - 07-01-2009, 21:27

ok, jutro sprawdze

[ Dodano: 08-01-2009, 20:32 ]
ECU wystukał mi błąd tylko niewiem jak go interpretować , najpierw mrugnął raz , 2 sekundy przerwy następnie dwa razy i 5 sekund przerwy , potem ponownie raz , 2 sekundy przewy i dwa razy i 5 sekund przerwy i tak dalej od początku . Czy to oznacza błąd 12 czy 21 ?

tom11 - 09-01-2009, 12:53

12 tj. przepływka

[ Dodano: 09-01-2009, 12:59 ]
długie mrugnięcie to dziesiątki a krótkie jednostki
czyli po twoim opisie wynika że 12
zanim zaczniesz wymieniać sprubuj zrobić reset kompa

jano - 09-01-2009, 15:09

dzięki tam , najpierw zrobie reset kompa i zobaczę co się będzie działo

[ Dodano: 09-01-2009, 15:10 ]
sorrki miało być tom :wink:

Frost - 09-01-2009, 19:55

Tak jak kolega mówi, najpierw to co najprostsze, najszybsze i najtańsze :D reset kompa
jano - 09-01-2009, 20:42

reset kompa zrobiony , misiek odpalił bez najmniejszego problemu , ssanie ok , wolne obroty też ok , jutro troszku pośmigam po okolicy to się sprawdzi wszystko w praktyce , nara

[ Dodano: 10-01-2009, 22:45 ]
niestety długo się nie nacieszyłem , dopuki silnik się nie nagrzał wszystko było ok potem znowu znikły wolne obroty , po wjechaniu do garażu ponownie sprawdziłem błędy - ECU mrugał non stop , silnik był gorący i niewiem czy temperatura silnika ma jakiś wpływ na wskazania błędów , jutro jeszcze raz sprawdze na zimnym

tom11 - 11-01-2009, 10:16

jano napisał/a:
niestety długo się nie nacieszyłem , dopuki silnik się nie nagrzał wszystko było ok potem znowu znikły wolne obroty , po wjechaniu do garażu ponownie sprawdziłem błędy - ECU mrugał non stop , silnik był gorący i niewiem czy temperatura silnika ma jakiś wpływ na wskazania błędów , jutro jeszcze raz sprawdze na zimnym


jak mruga non stop to błędów nie ma
czy zimny czy ciepły wydaje mi sie że nie ma żadnej różnicy
masz LPG czy tylko pb ?

[ Dodano: 11-01-2009, 10:19 ]
jak robiłeś reset ? tylko zdjęciem klemy?

jano - 11-01-2009, 11:56

mam tylko pb , dziś przed odpaleniem ponownie sprawdziłem błędy , kontrolka EC mrugała non stop ale po odpaleniu znów nie było ssania a wolne obroty pojawiły się dopiero jak podtrzymałem silnik kilka minut na wyższych obrotach i pływały raz były prawie na granicy zgaśnięcia silnika a chwile potem podchodziły w okolice 600 obrotów i ponownie spadały , reset kompa robiłem ściągnięciem plusowej klemy
Frost - 11-01-2009, 12:06

Ja proponuje pojechać na komputer do elektryka na rozpoznanie błędów, a nie rozpinac klemy !!!!
jacek11 - 11-01-2009, 12:14

jano napisał/a:
reset kompa robiłem ściągnięciem plusowej klemy


Reset robi się ściągając minusową klemę :!:

pozdrawiam :)

jano - 11-01-2009, 12:25

wieczorkiem spróbuje jeszcze raz zrobić reset kompa ściągając minusową klemę , oby to coś pomogło

[ Dodano: 11-01-2009, 12:26 ]
bo inaczej zostanie szukać nadzieji tylko u elektryka :wink:

Anonymous - 11-01-2009, 12:49

jano napisał/a:
... ale po odpaleniu znów nie było ssania a wolne obroty pojawiły się dopiero jak podtrzymałem silnik kilka minut na wyższych obrotach i pływały raz były prawie na granicy zgaśnięcia silnika a chwile potem podchodziły w okolice 600 obrotów i ponownie spadały , reset kompa robiłem ściągnięciem plusowej klemy


masz objaw padnięcia czujnika temperatury - jest to termistor (czujnik z dwoma przewodami)
- w stanie zimnym rezystancja ok 4kohm
- w stanie prawidłowej temperatury ok 200 ohm


reset ECU wskazane jest jako pierwszą odłączać minusową

przekręć 1 obrót w prawo i lewo śrubkę do ustawiania obrotów - może jest tam jakieś zanieczyszczenie...

jano - 11-01-2009, 12:57

dzięki za wskazówki , jutro wszystko posprawdzam

[ Dodano: 13-01-2009, 20:30 ]
zresetowalem kompa odłanczając kleme minusową , sprawdziłem rezystancje czujnika temperatury silnika , na zimnym (około 0*C) - 5880 ohm , w stanie prawidłowej temperatury - 255 ohm , ssanie co prawda się pojawiło ale jak sie tylko silnik troche zagrzeje to obroty pływają , raz silnik prawie gaśnie a raz ma około 600 obrotów , pokręciłbym jeszcze tą śrubką od ustawiania obrotów tylko niewiem gdzie ona się znajduje a niechciałbym ruszyć tej śrubki co niepotrzeba , moze ktoś mi zdradzi gdzie ona się znajduje

szpala85 - 22-04-2009, 11:03

jano napisał/a:
sprawdziłem rezystancje czujnika temperatury silnika


gdzie się znajduję czujnik temperatury silnika ??? ( jeden na pewno jest przy chłodnicy a drugi ????)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group