To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.3] [SILNIK] Syndrom diesla

KAWA - 07-01-2009, 09:46
Temat postu: [MSS 1.3] [SILNIK] Syndrom diesla
Powitac.

Maly mis ma maly problem. Nazwalem to syndromem diesla.
Wygląda to tak ze generalnie wszytko cacy a na wolnych obrotach silnik klekocze jak diesel. Dodam ze mrozy nie maja z tym nic wspólnego bo klekotal jeszcze jak bylo cieplo. Nie przypominam sobie zeby wczesniej cos takiego bylo slychac. Nie jest to straszne klekotanie ale wyrazne. Troszke mnie to martwi i chyba czas cos z tym zrobic.

Auto to MSS 1,3 GLX 99 r.
Macie jakis pomysl co to? no i gdzie udac sie zeby to sprawdzili w Lublinie ?

A i jeszcze moze ma ktoś na zbyciu zaglówki tylnej kanapy do MSS w miare tanio kolor nie istotny ?

dzieki za wszytkie wskazówki.

kolysm - 07-01-2009, 10:15

Jaki odgłos jest tego klekotu? Może masz nie szczelny tłumik i dlatego go bardziej słychać?
KAWA - 07-01-2009, 11:06

no wlasnie taki zaworowy - nie chcialem nic sugerować ale to ewidentnie silnik
moglo sie cos rozregulować?
zawory lub cos cos co moze klekotac ?

misiek-misiek - 07-01-2009, 12:17

Jeżeli ten klekot cichnie po nagrzaniu silnika to zaworki. Nie wyregulujesz bo są regulowane hydraulicznie. Też tak mam w swoim przy zimnym rozruchu, ale to trwa jakieś kilkanaście sekund i przestaje. A poza tym te typy tak mają :twisted:
P.S. Bo możesz słyszeć takie ciche cykanie po otwarciu maski, ale to normalne, bo to wtryskiwacze paliwa.

KAWA - 07-01-2009, 12:43

no wlasnie i tu pojawia sie sedno sparay

klekotanie na moj gust jest zaworowe
zawory regulowane hydraulicznie a klekotanie pojawia sie tylko na wolnych obrotach przez caly czas (olej jest stan max) jezeli dodam gazu juz przy 1,5 tys obrotow juz nie jest slyszalne

wtryskiwacze jak napisales cykaja a ta gadzina klekocze ;0)

i to wszytko gryzie sie z moim pojeciem o mechanice :doubt:

cns80 - 07-01-2009, 14:06

A rozrząd nie przeskoczył ?
Anonymous - 07-01-2009, 14:09

misiek 1,3 z 99 r. ma hydrauliczne popychacze? Sprawdź, ja u siebie regulowałem.
cns80 - 07-01-2009, 14:13

remki3 napisał/a:
misiek 1,3 z 99 r. ma hydrauliczne popychacze?
Też mi nie grało, bo to zmodyfikowany 4G13 :)
misiek-misiek - 07-01-2009, 14:59

misiek-misiek napisał/a:
Nie wyregulujesz bo są regulowane hydraulicznie.

remki3 napisał/a:
misiek 1,3 z 99 r. ma hydrauliczne popychacze? Sprawdź, ja u siebie regulowałem.

Cytat:
Też mi nie grało, bo to zmodyfikowany 4G13 :)

Przepraszam, przepraszam, przepraszam :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer:
Moja wina, coś mi się samochodziki z VAGiem popierniczyły :oops:
Za dużo czasu przy kompie spędzam a nie w garażu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mam nadzieję, że nie zostanę potępiony :roll: Obiecuje poprawę :mrgreen: i pójdę jednak w swoim wyregulować.

vaciok - 07-01-2009, 17:31

Witam
Luz zaworów w MSS 1.3 zaleca się sprawdzać co 15 -20 tyś. km.
Luz zaworu ssącego 0,25.
Luz zaworu wydechowego 0,30.
Tak gdzieś wyczytałem.

KAWA - 08-01-2009, 06:32

pieknie dziekuje za odzew

moral regulowac i basta ;0) tak sie zrobi i juz.
jest juz lokalny znachor namieżony i kolo poniedzialku sie udam

dzieki

gm49 - 06-08-2009, 09:56
Temat postu: Stukacące zawory
KAWA,
Witam! jestem od dzisiaj na forum. i jeszcze nie bardzo wiem jak się poruszać.
Też mi stukają od czasu do czasu popychacze.Z tego co się oriętuje,to do roku 09.2000 były głowice z potychaczami regulowanymi mechanicznie od 09.2000 (FAMILY) miały już popychacze regulowane hydraulicznie.Chodzi o silnik 1.3 60KW z dwoma katalizatotami i dwoma sondami lambda. EURO 3. Czy ktoś już rozbierał taką głowicę i wie ile jest popychaczy. Czy miałeś już u mechanika i co z tego wyszło:o

maniek80 - 06-08-2009, 23:29

ZAWORY REGULUJEMY NA CIEPŁYM SILNIKU.TO WAŻNE. :!:
gm49 - 07-08-2009, 19:30

Witam! Po zdjęciu pokrywy zaworów nie ma śrub regulacyjnych luz zaworów.Są w popychaczach regulatory hydrauliczne w tym samym miejscu co śruby regulacyjne w starszych modelach 1.3. Ciekawe rozwiązanie chyba w innych silnikach nie stosowane.Trzeba wyjąć popychacze i wyczyścić. Myślę ,że powodem zacinania regulatorów hydrałlicznych był zabrudzony olej.Dotyczy to silnika 1.3 60kW, montowany od 09.2000. Tak samo regulowany jest luz zaworów w silniku 1.6
Pozdrawiam Wszystkich



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group