Space Star Techniczne - [MSS 1.3] [SILNIK] Syndrom diesla
KAWA - 07-01-2009, 09:46 Temat postu: [MSS 1.3] [SILNIK] Syndrom diesla Powitac.
Maly mis ma maly problem. Nazwalem to syndromem diesla.
Wygląda to tak ze generalnie wszytko cacy a na wolnych obrotach silnik klekocze jak diesel. Dodam ze mrozy nie maja z tym nic wspólnego bo klekotal jeszcze jak bylo cieplo. Nie przypominam sobie zeby wczesniej cos takiego bylo slychac. Nie jest to straszne klekotanie ale wyrazne. Troszke mnie to martwi i chyba czas cos z tym zrobic.
Auto to MSS 1,3 GLX 99 r.
Macie jakis pomysl co to? no i gdzie udac sie zeby to sprawdzili w Lublinie ?
A i jeszcze moze ma ktoś na zbyciu zaglówki tylnej kanapy do MSS w miare tanio kolor nie istotny ?
dzieki za wszytkie wskazówki.
kolysm - 07-01-2009, 10:15
Jaki odgłos jest tego klekotu? Może masz nie szczelny tłumik i dlatego go bardziej słychać?
KAWA - 07-01-2009, 11:06
no wlasnie taki zaworowy - nie chcialem nic sugerować ale to ewidentnie silnik
moglo sie cos rozregulować?
zawory lub cos cos co moze klekotac ?
misiek-misiek - 07-01-2009, 12:17
Jeżeli ten klekot cichnie po nagrzaniu silnika to zaworki. Nie wyregulujesz bo są regulowane hydraulicznie. Też tak mam w swoim przy zimnym rozruchu, ale to trwa jakieś kilkanaście sekund i przestaje. A poza tym te typy tak mają
P.S. Bo możesz słyszeć takie ciche cykanie po otwarciu maski, ale to normalne, bo to wtryskiwacze paliwa.
KAWA - 07-01-2009, 12:43
no wlasnie i tu pojawia sie sedno sparay
klekotanie na moj gust jest zaworowe
zawory regulowane hydraulicznie a klekotanie pojawia sie tylko na wolnych obrotach przez caly czas (olej jest stan max) jezeli dodam gazu juz przy 1,5 tys obrotow juz nie jest slyszalne
wtryskiwacze jak napisales cykaja a ta gadzina klekocze ;0)
i to wszytko gryzie sie z moim pojeciem o mechanice
cns80 - 07-01-2009, 14:06
A rozrząd nie przeskoczył ?
Anonymous - 07-01-2009, 14:09
misiek 1,3 z 99 r. ma hydrauliczne popychacze? Sprawdź, ja u siebie regulowałem.
cns80 - 07-01-2009, 14:13
remki3 napisał/a: | misiek 1,3 z 99 r. ma hydrauliczne popychacze? | Też mi nie grało, bo to zmodyfikowany 4G13
misiek-misiek - 07-01-2009, 14:59
misiek-misiek napisał/a: | Nie wyregulujesz bo są regulowane hydraulicznie. |
remki3 napisał/a: | misiek 1,3 z 99 r. ma hydrauliczne popychacze? Sprawdź, ja u siebie regulowałem. |
Cytat: | Też mi nie grało, bo to zmodyfikowany 4G13 |
Przepraszam, przepraszam, przepraszam
Moja wina, coś mi się samochodziki z VAGiem popierniczyły
Za dużo czasu przy kompie spędzam a nie w garażu
Mam nadzieję, że nie zostanę potępiony Obiecuje poprawę i pójdę jednak w swoim wyregulować.
vaciok - 07-01-2009, 17:31
Witam
Luz zaworów w MSS 1.3 zaleca się sprawdzać co 15 -20 tyś. km.
Luz zaworu ssącego 0,25.
Luz zaworu wydechowego 0,30.
Tak gdzieś wyczytałem.
KAWA - 08-01-2009, 06:32
pieknie dziekuje za odzew
moral regulowac i basta ;0) tak sie zrobi i juz.
jest juz lokalny znachor namieżony i kolo poniedzialku sie udam
dzieki
gm49 - 06-08-2009, 09:56 Temat postu: Stukacące zawory KAWA,
Witam! jestem od dzisiaj na forum. i jeszcze nie bardzo wiem jak się poruszać.
Też mi stukają od czasu do czasu popychacze.Z tego co się oriętuje,to do roku 09.2000 były głowice z potychaczami regulowanymi mechanicznie od 09.2000 (FAMILY) miały już popychacze regulowane hydraulicznie.Chodzi o silnik 1.3 60KW z dwoma katalizatotami i dwoma sondami lambda. EURO 3. Czy ktoś już rozbierał taką głowicę i wie ile jest popychaczy. Czy miałeś już u mechanika i co z tego wyszło:o
maniek80 - 06-08-2009, 23:29
ZAWORY REGULUJEMY NA CIEPŁYM SILNIKU.TO WAŻNE.
gm49 - 07-08-2009, 19:30
Witam! Po zdjęciu pokrywy zaworów nie ma śrub regulacyjnych luz zaworów.Są w popychaczach regulatory hydrauliczne w tym samym miejscu co śruby regulacyjne w starszych modelach 1.3. Ciekawe rozwiązanie chyba w innych silnikach nie stosowane.Trzeba wyjąć popychacze i wyczyścić. Myślę ,że powodem zacinania regulatorów hydrałlicznych był zabrudzony olej.Dotyczy to silnika 1.3 60kW, montowany od 09.2000. Tak samo regulowany jest luz zaworów w silniku 1.6
Pozdrawiam Wszystkich
|
|
|