To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - Montaz pompy wtryskowej w Pajero II

Faraonix - 09-01-2009, 00:17
Temat postu: Montaz pompy wtryskowej w Pajero II
Czy ktos moze mi opisac jak zamontowac i ustawic pompe w pajero 2.8 ?
Mam jedynie materialy po angielsku z opisu silnika 4M40, moze ktos moglby mi opisac w ojczystym jezyku i podpowiedziec na co zwrocic uwage.
Pompe mam elektroniczna ale mysle ze zasada ustawiania jej jest jak w mechanicznej.

Pozdrawiam

Anonymous - 11-01-2009, 20:10

Kolego właśnie wczoraj wsadzałem pompę do 2,5 td. Jeśli moge Ci w czymś pomoc to pisz co konkretnie chcesz.
Faraonix - 12-01-2009, 19:56

Witam

Na pompe jeszcze czekam, bede ja mial chyba w przyszlym tygodniu.

Z tego co wyczytalem to musze zdjac pokrywe zaworow i ustawiac wg. jakis punktow.
Instrukcja jest po angielsku i w dodatku jezykiem technicznym nie bardzo rozumiem co z czym i jak ma byc ustawione. Moja wersja silnika jest z turbo.
Jesli mozna prosic o jakis opis co w jakiej kolejnosci i jak ustawic to byloby super.

kozystam z tego pdf'a (str. 97-102)

Pozdrawiam

Anonymous - 13-01-2009, 17:55

Możesz próbować ustawić wg znaków. U mnie się jednak nie dało całkowicie wyregulować pompy i potrzebowałem zegarowy czujnik aby poprawnie ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu.
Nie wiem jak dokładnie zamocowana jest pompa w 4M40 ale w 4D56 jest ciężko dojść z kluczami i trzeba trochę gimnastyki. Spróbuj najpierw ustawić ja wg starych śladów na śrubach.

Faraonix - 13-01-2009, 18:52

Poprzednia pompe naprawialem okolo roku temu i po naprawie auto mi jakos gorzej odpalalo (jak ktos odpisuje w innym watku), dlugo czasem musialem krecic, szczegolnie na zimnym silniku (po 8 miesiacach pompe szlak trafil).
Teraz kupilem pompe na allegro ktora byla bez kola zebatego. W katowicach mieli mi pompe sprawdzic, wyregulowac i przelozyc to co jej brakowalo z mojej starej.
Czy to kolo zebate wchodzi tylko w jednej pozycji na pompe i po przekladce znaki beda pasowaly ?
Czy jak zle ustawie moze sie cos spierniczyc czy najwyzej auto nie bedzie chcialo odpalic ?

Anonymous - 13-01-2009, 21:43

Na wałku pompy jest klin i raczej nie da sie inaczej ustawic kółka. Jesli źle złożysz, ustawisz pompe to po prostu nie bedzie palil i tyle,
Faraonix - 17-01-2009, 19:12

Juz mam dosc, wczoraj okazalo sie ze pompa ktora kupilem jest niesprawna, tzn auto by jechalo ale przyspieszalo kangurami.
Rozgladalem sie za nowa pompa.
W irlandii w serwisie chcia zaledwie 3300 euro.
Zadzwonilem do polski i okazalo sie ze w polsce w katowicach sobie cenia pompe na 27tys. zl. :shock:
Jest jeszcze na allegro druga za 1700zl

Zastanawiam sie czy nie daloby sie jednak przemontowac i zalozyc pompy zwyklej zamiast tej elektronicznej.

Znalazlem nawet cale pajero w cenie 2000euro. ....Link
Moznaby przelozyc pompe, ewentualnie jej oprzyzadowanie i zostaje jeszcze worek czesci :D

Tylko czy to dobry pomysl i czy napewno bedzie sie dalo ....?

Juz nie wiem co mam z tym autem robic

zbyszekm2 - 17-01-2009, 22:27

Faraonix napisał/a:
J
Moznaby przelozyc pompe, ewentualnie jej oprzyzadowanie i zostaje jeszcze worek czesci :D

Tylko czy to dobry pomysl i czy napewno bedzie sie dalo ....?


Dało by się, tylko musisz zmienić pedal gazu na zwykły i pociągnąć linkę, i to wszystko

Faraonix - 18-01-2009, 09:48

W moim linka jest podlaczona do potencjometru ktory znajduje sie nad ta elektroniczna pompa wtryskowa wiec mysle ze wystarczy ja przelozyc do mechanicznej. Tylko w tej zwyklej jest jakas kostka elektryczna ktora gdzies bede musial podlaczyc i wezyk podcisnienia.
W elektronicznej zamiast tego mam 3 inne kostki.

Czy w tej wersji z mechaniczna jest jakas elektronika do sterowania pompy (chodzi o ta kostke) i do silnika ? Czesci mialbym wszystkie z drugiego, ciekawe tylko ile tego okablowania trzeba bedzie przelozyc ...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group