Car Audio - Podłączenie radia do Lancera IV który kabel od czego?
mouseman - 10-01-2009, 21:15 Temat postu: Podłączenie radia do Lancera IV który kabel od czego? Witam,
Chce podłączyć radio i nowo zrobić na nowo kostki iso. Prosze o pomoc, który kabel(kolor) jest od czego? Najbardziej zależy mi na identyfikacji masy.
W przypadku jeżeli che żeby radio grało na postoju z wyłączonym silnikiem, co zrobić z kabel ingition??
Prosze o pomoc
u157 - 10-01-2009, 22:56
A może wystarczy odpowiednia przejściówka, są dostępne w różnych rodzajach.
mouseman - 10-01-2009, 23:34
Niestety kostki zostały obcięte, teraz aby móc zrobić iso potrzebuje informacje który kabel do czego jest.
white90 - 11-01-2009, 11:41
napisz jakie kolory masz albo zrob zdjecie
u157 - 11-01-2009, 14:50
Na elektrodzie widziałem opis podłączeń do różnych marek samochodów.
Ja nie chcę przypadkiem wprowadzić w błąd z kolorami bo u mnie mogą być inaczej jak w Lancerku.
londolut - 11-01-2009, 15:25
mouseman, weź zwykły multimetr, zapnij się gdzieś do masy (np. zapalniczka), i zacznij mierzyć najpierw napięcie (V):
1) bez przekręcania klucza powinno być 12V (Batt) na którymś z kabli,
2) po przekręceniu klucza ACC kolejne 12V (Ignition)
Teraz przestaw miernik na symbol diody lub ustaw na pomiar oporności (Ω). Jeśli zapiszczy (na diodzie) lub pokaże się 0 (zero, na Ω) masz masę.
Kable głośnikowe rozpoznasz po kolorach lub tak samo jak masę. Jeśli zapiszczy lub pokaże 0 po podłączeniu końcówek miernika do kabla przy głośniku i w konsoli to jeden + lub - głośnika masz odnaleziony.
Pozostaje jeszcze kabel do wysuwania/wsuwania anteny. Jest on w kostce ISO zaznaczony na niebiesko lub niebiesko-biało. Pokaże się na nim 12V po włączeniu radia. Może on służyć do włączania wzmaka.
Jeśli chcesz, żeby radio grało na postoju bez przekręconego klucza, kabel "ignition" i "batt" zapinasz do kabla na którym jest 12V bez przekręconej stacyjki.
Mam nadzieję, że to trochę wyklaruje sprawę. Jeśli będziesz miał wątpliwości wal na GG lub PW
mouseman - 15-01-2009, 13:11
Witam,
tak też sobie poradze z podłączeniem radia. Idąc dalej myślałem o zamontowaniu tego zestawu na przód:
http://www.allegro.pl/ite..._wf_tweete.html
jak umiejscowić te tweetery w w tych trójkącikach od lusterek? czy wiecie gdzie kupić gotowe formy?
londolut - 15-01-2009, 15:32
mouseman, gotowych forem nie ma. Jeśli chcesz montować tweetery w trójkątach od szyb to będziesz musiał zrobić to samemu. Na forach car audio jest 54 352 431 porad jak to zrobić http://www.audiocar.pl/forum/forum.html
Polecam inny zestaw. Nie warto oszczędzać na takim sprzęcie. No chyba, że gotówka mocno cię ogranicza.
mouseman - 15-01-2009, 20:18
londolut, prosze doradz co w fabrycznych miejscach można dać, aby było ok przy fabrycznych kablach?
MacFly - 15-01-2009, 21:37
londolut napisał/a: | Jeśli chcesz, żeby radio grało na postoju bez przekręconego klucza, kabel "ignition" i "batt" zapinasz do kabla na którym jest 12V bez przekręconej stacyjki. |
A tego szczerze nie polecam, gdyż jak masz słaby akumulator to rano Ci nie odpali, przerabiałem to ostatnio, szukałem wszędzie i okazało się, że radio mi wpitala prąd na postoju. Ogólnie dopuszczalny pobór prądu na postoju wynosi 0,02A, ja miałem 0,20-0,35A i rano lub po 8 godzinach jak mój escort stał na parkingu w pracy to musiałem prąd pożyczać.
londolut - 15-01-2009, 21:48
MacFly, ja mam tak już 1,5 roku zrobione i pali od kopa
mouseman napisał/a: | londolut, prosze doradz co w fabrycznych miejscach można dać, aby było ok przy fabrycznych kablach? | Nie wiem jak wyglądają fabryczne miejsca w C6x Wiem tylko, że jeśli chcesz robić zestaw odseparowany to polecam wytłumione drzwi.
MacFly - 15-01-2009, 21:52
londolut napisał/a: | MacFly, ja mam tak już 1,5 roku zrobione i pali od kopa |
londolut, ja miałem tak 2 lata i aku który też miał dwa lata i latem miałem problemy z alternatorem, więc trochę sobie dobiłem aku ale właśnie na początku grudnia zaczął mi wpitalać prąd, a teraz mam luz. Mój też palił elegancko
A druga sprawa teraz nawet nie mam czasu aby posiedzieć w aucie i posłuchać muzy, więc mam pod kluczyk
mouseman - 16-01-2009, 22:21
Panowie,
ciekawa sprawa przez 8 lat miałem podłączone radio bez masy, znaczy się za masę robiła antena. To dlatego też pewnie poprzednie radio przygasało przy wyłączonym silniku.
|
|
|