To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Problem z działaniem zegarów

Anonymous - 11-01-2009, 19:44
Temat postu: Problem z działaniem zegarów
Witam wszystkich.
Jako ze użytkuje mitsubishi ale trochę większe (pajero) muszę zadać pytanie odnośnie colta (97') mojej mamy.
Problem jest z działaniem zegarów, tj. przeważnie działają a raz na kiedyś po prostu wszystko sie wyłącza, nie działa prędkościomierz, obrotomierz, wyświetlacz lcd z kilometrami (z jednej str to i dobrze :D ). Dzieje się zarówno to w ciepłe jak i zimne dni, jak samochód jest rozgrzany i nie. Rozbierałem, wyciągałem zegary, zapodałem na styki kontakt spray, tak samo uczyniłem z przekaźnikami... i dalej się to dziej? Spotkał sie ktoś z taką usterką?

Dodatkowo wiecie skąd można zapodać manuala napraw silnika do takiego colta?

Marcin-Krak - 11-01-2009, 21:35

Przemy napisał/a:

Dodatkowo wiecie skąd można zapodać manuala napraw silnika do takiego colta?

Wiecie :P Trochę chęci by wystarczyło :P

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3445

Do Pajero też tam zapewne znajdziesz :P

Anonymous - 11-01-2009, 22:19

Dzieki kolego :)
Do pajero to mam wsio co potrzebuje.

Jeszcze zostaje tylko ta sprawa z zegarami do colta

art3city - 12-01-2009, 23:43

Zegarek (pokazujący czas) i oświetlenie kabiny jest "pędzone" z jednego bezpiecznika, więc może to bezpiecznik/bezpieczniki ci nie kontaktują. Ewentualnie jakieś przetarte kable w instalacji elektrycznej...
Anonymous - 13-01-2009, 09:49

zegar -> czasomierz, działa. Problem jest z zegarami: obrotomierz, prędkościomierz, wyświetlacz kilometrów.
wojtas20 - 13-01-2009, 15:19

Myślę że najlepszym rozwiązaniem w Twoim wypadku jest wybrać się do elektromechanika..
Koyocik - 23-01-2009, 12:52

Biedziłem się z takim samym problemem jakiś czas temu. Po sporym czasie klęcia, dociskania, ugniatania i w końcu mierzenia omomierzem stwierdziłem, że ścieżka masowa w jednym miejscu jest pęknięta/uszkodzona (znacznie zwiększony opór na jednym odcinku). Wstawiłem więc kawałek przewodu między jedną śrubką od masy po lewej stronie zegarów a śrubką od masy po prawej. Jak ręką odjął. A przy okazji wszędzie diody dałem zamiast żarówek ;)
mati_03 - 03-06-2010, 13:57

mam podobny problem tyle, że nie działa prędkościomierz i wyświetlacz na którym pokazuje się przebieg, obrotomierz i inne wskazówki oraz kontrolki działają, licznik dałem znajomemu elektrykowi żeby go obejrzał okazało się, że licznik był cofany i nie było jakiegoś styku poprawił to, ale licznik dalej nie działa, powiedział mi że przez te cofanie mógł się przepalić procesor czy coś takiego, co o tym myślicie i co polecacie, żebym zrobił??
duron23 - 16-07-2010, 17:05

Mam taki sam problem z moim coltem.Jak nie jezdze nim z tydzien to zegary dzialaja.A jak uzywam autko kazdego dnia to wogole nic mi nie dziala.Nie dziala obrotomierz predkosc paliwo i temp.Bylem juz u fachowcow miernikiem zbadali wszystko.Poradzcie co mam robic.Gdzie szukac przyczyny robilem juz wedlug waszych wyzej porad i nic.

[ Dodano: 19-07-2010, 10:00 ]
Nikt nie doradzi juz nie mam sil.Umnie nikt nie potrafi tego naprawic.

mati_03 - 18-08-2010, 19:09

u mnie okazało się że licznik był kręcony i ktoś to nie udolnie zrobił i spalił się procesorek, musiał wymienić całe zegary
bostom - 28-07-2013, 15:40

Panowie, odgrzebuję stary temat. Akurat walczę z opisanym tutaj problemem.
Nagle zgasły mi zegary (obrotościomierz, prędkościomierz i wyświetlacz z przebiegiem) Wyczyściłem styki, podklełlem delikatną gąbką taśmę ze stykami tak, żeby lepiej przylegała do wtyków po założeniu liczników. Na chwile problem zniknął, ale rano znów to się pojawił. Rozebrałem już zegary, przemierzyłem ścieżki i połączenia do płytki (te za pomocą śrób łączących styki na folii do płytki drukowanej. Wszytko jest niby ok. Wreszcie zadziałał sam obrotościomierz. Niestety ciągle brak predkościomierza i wyświetlacza z przebiegiem.
Mam do was ogromną prośbę, czy ktoś z was byłby tak dobry i pomocny żeby zmierzyć w swoim Colcie napięcie na pinach we wtyku do liczników tak jak na obrazku?
Zastanawiam się czy tutaj nie leży problem. Bo zasilanie pinach od obotościomierza to jeśli się nie mylę ok 10V. Przypuszczam, że na predkościomierzu powinno być podobnie. Niestety na wskazanych pinach odczyt to ok 0.3V Czy u was jest podobnie?

Colt CJ0 96r 1.3 12V 75PS







KRZYFAR - 12-01-2014, 20:11

Pozwolę sobie odświeżyć wątek.

W piątek znienacka z rana w czasie jazdy do pracy wyłączył mi się prędkościomierz i licznik kilometrów. Po kilku kilometrach znów się włączył. Wczoraj (sobota) działał OK a dziś znów padł i chyba już nie wstanie.

Kilka pytań:

1. Zacząć od sprawdzenia impulsatora czy od zegarów?
2. Zabierać się za to samemu czy od razu szukać specjalisty?
3. Czy jest w Szczecinie jakiś elektryk który zrobi mi to w rozsądnym czasie?

michalcjo - 12-01-2014, 21:24

Pęka ze starosci sciezka w miejscu gdzie jest załamana płyta z drukiem miernik+lutownica + checi i wszystko działoli
KRZYFAR - 12-01-2014, 21:28

Dzięki za info, jest może jakieś zdjęcie poglądowe w którym miejscu szukać tego pęknięcia?
michalcjo - 23-01-2014, 19:09

Na samym dole pod zarówkami ladowania cisnienia oleju plytka z nadrukiem jest zagięta fabrycznie do dołu i tam powstają pęknięcia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group