To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mój Colt CZ3

Anonymous - 11-01-2009, 19:49
Temat postu: Mój Colt CZ3
Witam wszystkich Mitsumaniaków :)

Chciałbym przedstawić Wam moje auto - czyli znienawidzonego przez niektórych Colta CZ3 :) . Kupiłem go w maju 2006 i bezawaryjnie służy mi do tej pory, a przejechałem nim już ponad 55 tys. km. W czasie użytkowania postanowiłem dodać kilka "akcesoriów" i upiększyć go co nieco. Oto mały wykaz zmian (w miarę możliwości chronologicznie):
- wejście AUX audio w górnej ścianie wnęki pod radiem
- wejście AUX audio do nawigacji przy lewym słupku
- CB radio Uniden 520xl i antena Sirio Triflex
- rozpórka kielichów przednich
- malowanie zacisków (czerwone) i bębnów (czarne)
- felgi i opony z wersji CZT
- spoiler na tylną klapę CZT
- przyciemnienie 3 tylnych szyb
- srebrne nakładki na nawiewy

Wszystkie dotychczasowe modyfikacje robiłem sam od początku do końca z małą pomocą kolegi, więc służę radą :) .

Poniżej kilka fotek mojej skarbonki :lol:



Felga i zacisk :)


Jędrne pośladki :D


Dalsza perspektywa


Profil


Wieża łączności :D



Centrum dowodzenia światem



"Bez rozpóry nie ma fury" :mrgreen:


Mam nadzieję, że nie zanudziłem Was fotami
Pozdrowienia :)

Anonymous - 11-01-2009, 20:30

ello,
ladnie wyglada. ja mam 2 pyt:
- poniewaz przed swietami prawie nabyłem taką rozpórkę (piszę prawie, bo niestety w ostatniej chwili ktos mi ja sprzątnal sprzed nosa :axe: ) chciałem zapytać czy jest jakaś różnica w zachowaniu auta?
- jeździsz na komplecie koł z czt (205/45/16)? jak silnik 1.3 daje sobie z tym radę? nie ma spadków osiągów?

jeszcze jedno - ponieważ widzę, że lubisz 'dopieszczać' auta po fabryce, polecam jeszcz obszycie kiery skóra - ja to zrobiłem u siebie jakoś rok temu w zakładzie (kosztowało ok 200 pln), ale efekt superowy, jak ori. generalnie różnica bardzo duza.

pozdrawiam!

Anonymous - 11-01-2009, 20:43

Co do osiągów to trudno mi się wypowiadać, bo przejechałem na tych kołach tylko 100 km, a potem dałem z powrotem zimówki. Uderzającej różnicy jednak nie było - w końcu to tylko 10 mm szerokości więcej :) .

Jeżeli chodzi zaś o rozpórkę to poprawa jest dość znaczna, plusy są takie, że:
- auto odczuwalnie pewniej prowadzi się w zakrętach
- lepiej pokonuje nierówności (wrażenie jakby mniej pracowała cała karoseria, a więcej zawieszenie)
- plastiki we wnętrzu znacząco umilkły (jako, że kielichy zawieszenia przedniego są niemal pod deską rozdzielczą)

To by było chyba na tyle. Ogólnie zakup trafiony, jeżeli coś mi się przypomni to jeszcze napiszę :)

Co do kierownicy to będę polował na fabryczną razem z gałką zmiany biegów pewnie. Koszt podobny.

PS. Kupiłem kilka dni temu bagażnik dachowy do Colta, jakie są Twoje wrażenia z użytkowania takowego Gorzkim?

Pozdrawiam

Anonymous - 11-01-2009, 20:55

Grasshopper napisał/a:
PS. Kupiłem kilka dni temu bagażnik dachowy do Colta, jakie są Twoje wrażenia z użytkowania takowego Gorzkim?


raczej pozytwne. ja mam thule, problemów z mocowaniem raczej nie ma, uważaj tylko na lakier pod tymi zaczepami/języczkami - u mnie niestety w jednym miejscu dość mocno się zdarł :? . teraz przed każdym założeniem bagażnika wyklejam te newralgiczne miejsca czarną taśmą wodoodporną.

jeżeli chodzi o jazdę z tym to bardzo ok - latem sporo jezdziłem z surfingiem (czesto nawet z dwoma) i to ze sporymi prędkościami. nic nie hałasuje, jest lekki spadek osiągów i trochę (0,5-1,0l) większe spalanie. trzyma sie za to bardzo dobrze.

pozdrawiam!

Anonymous - 11-01-2009, 21:04

Gorzkim napisał/a:
uważaj tylko na lakier pod tymi zaczepami/języczkamipozdrawiam!


Dzięki za ważną radę :) . Mnie udało się kupić oryginał z Mitsubishi, niestety barkowało 2 śrub do tych "łączników", ale dało się dopasować inne.

Pozdrawiam

pawela - 12-01-2009, 11:06

CZT look wyszedł bardzo ładnie :)
Jak nie przepadam za tą generacją, tak Twój egzemplarz bardzo mi odpowiada ;)

michalp - 14-01-2009, 13:52

Bardzo ładny egzemplarz. Ze smakiem i nie przesadzony.
Anonymous - 18-04-2009, 22:38

Jako, że wiosna zawitała do naszego pięknego kraju, a mojemu Coltowi stuknie za niedługo 3 lata, postanowiłem zafundować mu małą kurację upiększającą i kupić mały prezent :) . Tym sposobem auto wzbogaciło się o srebrne nakładki na nawiewy.

Zacząłem od ponownego pomalowania zacisków, na których po zimie pojawiło się dość dużo odprysków - był to prawdopodobnie wynik malowania ich w zbyt niskiej temperaturze. Co ciekawe o wiele lepiej zimę zniósł Hammerite na bębnach z tyłu, niż specjalny lakier do hamulców. Bębny wymagały tylko przeczyszczenia szmatką, a powłoka na nich była w idealnym niemalże stanie. Po zakończeniu zabawy w lakiernika zainspirowany tym tematem zabrałem się do porządnego umycia Misia i zregenerowania mu w pewnym stopniu lakieru. Środki których użyłem do "operacji' to:
- szampon samochodowy rodem z Lidla :lol:
- CarPlan T-CUT Color Fast + polerka kątowa z czarnymi gąbkami Farecla
- Turtle Wax ORIGINAL Car Wax
- EXTREME NANO-TECH SPEED WAX
- EXTREME NANO-TECH TYRE GEL
- EXTREME NANO-TECH WAX FOR WHEELS
- Turtle Wax Black In a Flash Trim Wax
- kilka gąbek i szmatek :)

Po około 5 godzinach nakładania chemii uzyskałem efekt, który widać poniżej na zdjęciach. Nie spodziewałem się cudów, ale rezultat jest zadowalający jak na 3-letni lakier :) Z resztą sami oceńcie...











Tutaj więcej zdjęć dla chętnych :)

wilk88 - 18-04-2009, 23:32

Jak nowy :) Efekt super, trochę tej chemii nałożyłeś, na karoserie z jakieś 3 warstwy, regenerator lakieru i 2 rodzaje wosku. Tylko właściwie czemu 2 warstwy różnych wosków, jedna by nie wystarczyła?;)
KowaliK - 18-04-2009, 23:38

Grasshopper, a tzw. hologramy (charakterystyczne prążki widoczne pod światło) pozostały na lakierze?
Od siebie tylko dodam, że to świetny Colcik, bardzo mi się podoba, zrobiony ze smaczkiem. :)

rosomak1983 - 19-04-2009, 02:10

Grasshopper,
Grasshopper napisał/a:
- CarPlan T-CUT Color Fast

jak używać tego T-CUTA normalnie nalożyc i polerowac??? Polcecasz go?
Co do twojego colta robi piorunujace wrażenie... Taki diabeł :twisted:

Anonymous - 19-04-2009, 09:56

Widzę, że zainteresowanie tematem wzrosło :)

wilk88, chyba uległem marketingowemu bełkotowi producentów :D Chciałem po prostu zobaczyć jak będzie działał ten nanotechnologiczny wosk, który nałożyłem na koniec. Tradycyjnego "żółwika" chciałem mieć pod spodem, bo bardzo chwalę sobie ochronę, którą zapewnia lakierowi :)

KowaliK, hologramy nie pojawiły się w ogóle - T-CUT to bardzo lekkościerny środek, któremu daleko do past polerskich :) W sumie głównie dlatego go użyłem; nie chcę ścierać lakieru, bo mimo wszystko jeszcze młody jest.

rosomak1983, T-CUTa nakładałem na gąbkę polerki, rozprowadzałem na lakierze, a po krótkiej chwili tą samą gąbką spolerowywałem do połysku (T-CUT tworzy po pewnym czasie taką matową warstwę, jak niektóre woski) i to wszystko - tylko trochę pryska, więc tutaj uwaga :wink: .

PS. W nawiązaniu do T-CUTa od razu ostrzegam, że usunięcie jakichkolwiek rys, które są do podkładu odpada. Ogólnie efekt po jego zastosowaniu jest pozytywny, ale jak już wcześniej pisałem, cudów nie należy się spodziewać. :wink:

Pozdrawiam

dodano 26-05-2009, 22:10

Długo nic nie pisałem w tym wątku, więc wypada coś naskrobać po małej przerwie :) Jednocześnie chciałem podziękować za wszystkie przychylne opinie dotyczące Colta - nie zrobiłem tego wcześniej i przyznaję się - faux pas z mojej strony :roll:

Nowe wydarzenia dotyczące auta:
- do CB radia dokupiłem zewnętrzny głośnik Nokia HFS-12 i odsłuch poprawił się znacznie
- urwałem 2 zaczepy w listwie pod zderzakiem na jakimś wrednym krawężniku i musiałem ją wymienić
- no i wiadomość z ostatniej chwili... po zawiezieniu mnie już dwa razy posłusznie do Słowenii Colt dostał chyba naganę (nie ode mnie oczywiście) - wczoraj dopadło go gradobicie dosłownie kilka metrów od garażu :doubt: Szczęśliwie udało mi się szybko dobiegnąć i schować auto, ale kilka ran wojennych pozostało :evil: Wygląda na to, że będę musiał się zainteresować usługami magików od bezinwazyjnego usuwania wgnieceń...

Pozdrawiam

listus - 03-12-2009, 11:17

Grasshopper, mam pytanie o wyciagniecie AUX z pz 2000, wiem ze pisales takiego posta ale niestety linki wygasly... :? glownie chodzi mi o kwestie podlaczenia do kostki bo tylko tego nie wiem... wiem ze miales problem z pinami ale mysle ze mozna sobie poradzic z tym domowym sposobem :wink:
placet - 03-12-2009, 12:46

Świetny Colcik, a lakierek po tej regeneracji miód, świeci się jak psu jajca :finga:

Liczę że projekt będzie się rozwijał;)

ravusek - 07-05-2011, 11:56

Grasshopper napisał/a:
Szczęśliwie udało mi się szybko dobiegnąć i schować auto, ale kilka ran wojennych pozostało :evil: Wygląda na to, że będę musiał się zainteresować usługami magików od bezinwazyjnego usuwania wgnieceń...

Mam takie małe wgięcie na przedniej masce ;\. Wiesz może jakie koszty takiego wyciągania wgięć. Brzydko to wygląda a nie ma uszkodzenia lakieru dlatego zastanawiam się nad takimi rozwiązaniem problemu :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group