To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Ogólne - [MSS DID] Pytanie świeżaka

kristoov - 13-01-2009, 04:17
Temat postu: [MSS DID] Pytanie świeżaka
Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem MSS 1.9 DiD 2002r. Jest to mój pierwszy w życiu diesel więc pytam jaka jest technika jazdy bo troszku sie nie mogę połapac:) Wczesniej jezdziłem Coltem więc trochę róznicy jest:) I jeszcze jedno, gdzieś słyszałem ze diesel po skończonej jezdzie powinien troszke popykac w miejscu....dziwne ale czy to prawda? Dzieki za odpowiedź.
POzdrawiam serdecznie.

cns80 - 13-01-2009, 08:30

kristoov napisał/a:
Jest to mój pierwszy w życiu diesel więc pytam jaka jest technika jazdy bo troszku sie nie mogę połapac:)
Technika faktycznie się trochę różni. Po pierwsze to diesla należy odpowiednio rozgrzewać i studzić tzn. Jechać spokojnie i na niższych obrotach póki jest zimny. To oszczędzi twoją turbinę. Po dłuższej lub ostrzejszej jeździe należy pozwolić mu popracować na wolnych obrotach, aby turbina spokojnie ostygła.
Jeśli chodzi o samo przyśpieszanie to silnik diesla jest efektywny w zakresie ok. 1,5-3,5 tyś obrotów. Nie ma najmniejszego sensu kręcić go powyżej tych wartości, bo nie prowadzi to do niczego oprócz większego spalania i kopcenia. To będzie dla Ciebie nowość, bo benzyniak był efektywny od 3 do 6 tyś obrotów ;) .
W dieslu do wyprzedzania przeważnie nie potrzeba redukować biegu, ale to trzeba wyczuć. Jeśli jedziesz na jakimś biegu i masz około 3 tyś obrotów to nawet nie możesz redukować, bo nie dasz rady wyprzedzić. Wyprzedzając na tym biegu będziesz musiał go zmienić na wyższy w czasie wyprzedzania. Musisz to wyczuć, ale często lepiej jest zmienić na wyższy przed wyprzedzaniem :)

Generalna zasada jest taka że benzyniak nie powinien się grzać w miejscu tylko od razu ruszać, a diesel powinien się najpierw nagrzać, a potem ruszać. Wiadomo że jest to niewykonalne w niektórych przypadkach, więc należy go łagodnie traktować do momentu nagrzania.

To tyle co mi się na razie przypomina.

kolysm - 13-01-2009, 09:34

Studzenie to około 1 minuta na wolnych obrotach, jest to czas, w którym możesz otworzyć i zamknąć garaż po wjechaniu autkiem :)
kristoov - 13-01-2009, 09:49

Wielkie dzięki chłopaki:) Bede to wcielał w zycie;))))
Anonymous - 13-01-2009, 22:04

Witam,

Ja miałem ten sam problem przesiadłem się z Lancera'93 1.6 gdzie redukcja na 3 była czystą przyjemnością przed wyprzedzaniem a po przesiadce na DiD'a możesz całą trasę przejechac na 5 i wyprzedzanie jest szybkie i sprawne, elastycznośc na pewno na plus diesla, ale troche mi zajęło przyzwyczajenie się i zdarzała się redukcja w najmniej odpowiednim momencie , nie można również zapominać o paliwie tylko jak najbardziej z markowych stacji bo niestety silnik nie lubi "opałopodobnych" mieszanek.

Zyczy przyjemnych wrażen z jazdy DiDolkiem:)

Pozdrowionka!

cns80 - 14-01-2009, 08:00

bartoszeek napisał/a:
nie można również zapominać o paliwie tylko jak najbardziej z markowych stacji bo niestety silnik nie lubi "opałopodobnych" mieszanek.
To prawda. Żaden Common Rail nie lubi opału, ani oleju do frytek. Tylko markowe oleje napędowe :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group