[97-04]Galant EAxA/W - Wymiana amorków przód
yaro1976 - 14-01-2009, 13:51 Temat postu: Wymiana amorków przód Witam, tak się przymierzam pomału do wymiany i zastanawia mnie co jeszcze należy przy okazji wymienić, takie sprawy na 100%. gumy, osłony itp
Który z tych elementów należy bezsprzecznie wymienić wraz z amorkami? Bez zabawy czy jest zużyte czy też nie.
A może jakieś sugestie, uwagi z doświadczenia?
Każda pomoc mile widziana.
Marcino - 14-01-2009, 19:04
Gumy odbojowe i osłone amortyzatora, jeśli już naprawdę chcesz wymienić coś wiecej.
win_p - 15-01-2009, 16:39
odboje i oslony to napewno
warto sie zastanowic czy nie wymienic tez lozyska u gury makpersona przy nowszym i twrdszym amorze jesli jest tam jakis minimalny luz to go po wymianie uslyszysz
a powiedz nad jaka firma amorkow sie zastanawiasz bo tez mi sie szykuje wymianka i jaki to koszt jesli juz cos ustaliles
[ Dodano: 15-01-2009, 16:46 ]
nie wiem jak jest w galu ale w mazdzie przy kazdej wymiance amorkow zaleca sie wymiane rowniez calej gory makpersona
poprzedni wlascicel oszczedzil sobie a mi amortyzator do srodka wlazl dobrze ze stylu i przy malej predkosci
yaro1976 - 15-01-2009, 17:30
win_p napisał/a: | odboje i oslony to napewno
warto sie zastanowic czy nie wymienic tez lozyska u gury makpersona przy nowszym i twrdszym amorze jesli jest tam jakis minimalny luz to go po wymianie uslyszysz
a powiedz nad jaka firma amorkow sie zastanawiasz bo tez mi sie szykuje wymianka i jaki to koszt jesli juz cos ustaliles
|
generalnie będę się skłaniał ku polecanych na forum Kayabach Excel, dopiero się rozglądam bo to temat na przyszły miesiąc, z tego co co już ustaliłem to muszę szykować 190 pln za sztukę w IC, no i właśnie nie wiem czy się pchać w wymianę łożysk od razu, bo jakby nie patrzeć to podwoi koszt tej operacji - 170-180 pln za sztukę.
Muszę to sobie jeszcze przekalkulować, ale z drugiej strony jak rozbiorę i się okaże że któreś z łożysk się kwalifikuje do wymiany..., właśnie po czym poznać zużycie tych łożysk?
czekoladka_1981 - 15-01-2009, 18:30
yaro1976 napisał/a: | właśnie po czym poznać zużycie tych łożysk? |
Najlepszym i najprostrzym sposobem unieś kola i obracaj każde z nich po kolei, słuchając wydobywający się szum. Głośna praca kół jezdnych, stukot i wzrastający szum, wycie obracającego się koła szczególnie przy niektórych prędkościach jazdy
przytłumione odgłosy tarcia metalicznego
Anonymous - 15-01-2009, 18:35
czekoladka_1981 napisał/a: | yaro1976 napisał/a: | właśnie po czym poznać zużycie tych łożysk? |
Najlepszym i najprostrzym sposobem unieś kola i obracaj każde z nich po kolei, słuchając wydobywający się szum. Głośna praca kół jezdnych, stukot i wzrastający szum, wycie obracającego się koła szczególnie przy niektórych prędkościach jazdy
przytłumione odgłosy tarcia metalicznego |
To raczej sposob diagnozy lozyska piasty a nie mcpersona.
czekoladka_1981 - 15-01-2009, 18:43
axg napisał/a: | To raczej sposob diagnozy lozyska piasty a nie mcpersona. |
O kurde moja pomyłka miałam umieścić w innym temacie.
seir - 15-01-2009, 23:13
Hmmm, może też wymienię przód i tył... W sumie tak
Potrzebuje w tym waszej pomocy. Ktoś wspomniał o Kayaba. Znalazłem:
Adres do sklepu
Kayaba L/P PRZÓD / gazowe
Kayaba L/P TYŁ / gazowe
Co jeszcze jest przydatne przy wymianie amortyzatorów (nie pytam np. o wahacze tylko sam zestaw resorów: gumki, osłony, odboje itp.)
Anonymous - 15-01-2009, 23:20
nie lepiej olejowe ?
Mirek Jurek - 15-01-2009, 23:29
miziek napisał/a: | nie lepiej olejowe ? |
Nie wiem czy KYBA robi olejowe, ale i tak bym wybral gazowe. Sa sztywniejsze i... nie ciekna jak juz sie zuzyja
win_p - 16-01-2009, 00:59
Mirek Jurek napisał/a: | miziek napisał/a: | nie lepiej olejowe ? |
Nie wiem czy KYBA robi olejowe, ale i tak bym wybral gazowe. Sa sztywniejsze i... nie ciekna jak juz sie zuzyja |
i nawet jak sa zuzyte to jezdzisz ze swidomoscia ze wszycho jest ok
swoja droga nigdy nie zastanawialem sie nad tym jakie wybrac z tego co wiem to gazowe maja byc niby lepsze
a moze ktos mial kiedys okazje porownac takie amorki
ktore lepiej sie zachowoja i dluzej wytrzymuja na polskich drogach
czekoladka_1981 - 16-01-2009, 09:07
Na przód polecane są amorki olejowo-gazowe popularnie zwane KYB Exel G (341141) najlepiej sprawdzają się w naszym zawieszeniu.
seir - 16-01-2009, 13:34
Czekoladko, a pod 2.5V6 muszą być inne amortyzatory, prawda? Te już są dopasowane?
Jeszcze jedno pytanie. Jakie sprężyny, osłony itp. części trzeba/warto zakupić?
tommyc1 - 16-01-2009, 21:36
seir napisał/a: | Czekoladko, a pod 2.5V6 muszą być inne amortyzatory, prawda? Te już są dopasowane?
Jeszcze jedno pytanie. Jakie sprężyny, osłony itp. części trzeba/warto zakupić? |
bylo wyzej chyba...
seir - 16-01-2009, 21:51
Jest napisane, że trzeba, ale nie ma konkretnych firm/wymiarów
|
|
|