To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C68A 1.8] Z silnika cieknie olej i ubywa płynu chłodniczego

Anonymous - 15-01-2009, 20:21
Temat postu: [C68A 1.8] Z silnika cieknie olej i ubywa płynu chłodniczego
Witam. Mam 1.8 DOHC GTi. 91rok przebieg 250 tys km :( Ostatnio wymieniłem rozrząd, olej na mineralny ( millers 15w40) oraz filtr oleju, pompę wody i sprzęgło. Po jakimś czasie wymieniłem przegub. Po odbiorze auta od mechanika w miśku zaczęła skakać temperatura więc dolałem płynu chłodniczego i było wszystko ok i wtedy zauważyłem że z rury coś więcej dymi na biało. po 3 dniach sprawdziłem poziom płynu chłodniczego i było go bardzo mało. musiałem dolać ok 2.5 l nowego płynu. Pewnego dnia auto się trochę zagotowało a rano pod autem znalazłem plamę oleju który wydostaje się z okolic uszczelki pod głowicą. I teraz moje pytania:
1. Czy to uszczelka pod głowicą ??
2. Co mam wymienić po za uszczelką ??
3. co jeszcze warto by było sprawdzić ??

z góry dzięki za pomoc. Bo nie chce żeby taka perełka jak GTi zostało pocięte na żyletki.

Maretzky85 - 15-01-2009, 21:53

1. Z tego co opisujesz najprawdopodobniej tak.
2. Olej, płyn chłodzący, uszczelki kolektorów, poza tym przydałoby się przy okazji zdejmowania głowicy jeszcze uszczelniacze zaworowe, uszczelnić zawory, splanować głowicę. W zasadzie całą głowicę warto by było zrobić.
3. Czy masz olej czy kawę z mlekiem, uszczelniacze rozrządu.
Jak coś jeszcze mi się przypomni to dopiszę :)

Anonymous - 16-01-2009, 17:53

wszystko to co pisze Maretzky85, plus dotarcie zaworów, wymiana wszystkich uszczelek i uszczelniaczy. A jak będziesz miał głowicę w górze to proponuję sprawdzić luz tłoków w cylindrach i ewentualnie zdjąć miskę odkręcić korby sprawdzić panewki i luz na sworzniach tłokowych plus pierścienie, bo przy takim przebiegu może być tak, że zrobisz głowicę i za 2 tyg znów będziesz musiał ściągać bo się skończą pierścienie :)
Anonymous - 19-01-2009, 18:05

polecam kapitalkę silnika tak jak ja robiłem
zapomnisz o jakichkolwiek problemach

kosztuje dużo, ale warto :)

pamiętaj jak będziesz wymieniał uszczelkę pod głowicą TYLKO ORYGINALNA. Żadna podróba itp. U mnie podróba wytrzymała niecałe 6000 km i się przepaliła między 2 i 3 garem. A nie chciałbyś po remoncie za jakiś czas jeździć na poprawki. To był jedyny raz kiedy auto mnie zawiodło i wracałem na lince.

Jak wymiana uszczelki to także polecam zmienić rozrząd. Nie powinno zakładać się 2 razy tego samego paska. Z tego co kojarzę Romel przy ponad 50 000 km przeżył zerwanie paska najprawdopodobniej z tego powodu, że był zdjęty i ponownie założony :)

Anonymous - 19-01-2009, 18:54

auto stoi już u mechanika i jutro bede wszystko wiedział. Narazie zbieram fundusze. Ile moze kosztować zrobienie głowicy?? bo sie nie orientuje
Maretzky85 - 19-01-2009, 20:16

Zależy od mechanika, ja za 16V zapłaciłem około 550 zł plus koszt uszczelniaczy zaworowych.
Zależy też co jeszcze będzie do wymiany.

Anonymous - 20-01-2009, 18:17

olenty, to zależy co trzeba zrobić jeżeli tylko planowanie, wymiana uszczelniaczy i ewentualnie docieranie zaworów to koszt ok 300-500 zł. Jeśli trzeba wymieniać zawory i prowadnicę to koszty się często podwajają a nawet potrajają


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group