[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] ponoć TPS - generalnie problem...
Anonymous - 12-06-2006, 09:17 Temat postu: [CJ1A 1.3] ponoć TPS - generalnie problem... szukałem ale nie znalazłem jak jest to przepraszam.
w moim misiu 1.3 '98 czyli jakby nie było 4G13 165 000 km przejechane jest nastęnujący problem:
przy szybkim starcie i zmianie z 1 na 2 przy 6 - 7 tys. obrotów obroty spadaja na 4,2 i zanim dalej furka zacznie przyspieszać to musi pomyśleć tzn przypspiesza ale trzeba coś troszke odczekać coś jak mini turbo dziura :/ przy zmiania 2 - 3 już to zjawisko nie jest tak silne/niewystępuje
byłem dzisiaj w ASO i na kompie wyskoczył błąd TPS (check engine nie świcie się) tzn. ponoć problem jest w czujniku ponoć jedyne rozwiązanie to zmiana czujnika wraz z przepustnicą.
czy ktoś ma ten sam problem?
jak zbudowana jest ta przepustnica i czujnik? tzn czy da się to jakoś zafixować?
ponoć problem nie dotyczy czystości przepustnicy tylko czujnika.
kochajj - 12-06-2006, 09:39
czujnik to potencjometr... ja kupiłem do tego samego modelu za 100zł... objawy nieco inne(spalanie około 10-12l)
czujnik jest nirozbieralny!
Anonymous - 12-06-2006, 10:55
czyli na czym może polegać usterka tego czujnika? czy da się jakoś sprawdzić przed założeniem czy czujnik jest sprawny w 100% (chodzi o kupno używanego)?
kochajj napisał/a: | czujnik to potencjometr... ja kupiłem do tego samego modelu za 100zł... objawy nieco inne(spalanie około 10-12l)
czujnik jest nirozbieralny! |
czyli wymiana samego czujnika to nie problem? wyciągam wkładam i juz?
Krzyzak - 12-06-2006, 11:21
tommi napisał/a: | czyli na czym może polegać usterka tego czujnika? czy da się jakoś sprawdzić przed założeniem czy czujnik jest sprawny w 100% (chodzi o kupno używanego)? |
trzeba sprawdzić ciągłość rezystancji przy kręceniu potencjometrem oraz opór całowity
KaWu - 12-06-2006, 15:07
tommi napisał/a: | czyli wymiana samego czujnika to nie problem? wyciągam wkładam i juz? |
No trzeba go odpowiednio ustawic. Ja krecilem pol dnia zanim ustawilem poprawnie
kochajj - 12-06-2006, 15:27
ustawia sie bardzo prosto ... miernik jest potrzebny... nalezy ustawić odpowiednio IPS... na stronie Krzyzaka jest dokładnie opisane...
Krzyzak - 12-06-2006, 15:41
nie nie - tps w 4G13 się ciut trudniej ustawia i inaczej niż u mnie na stronie
mogę Ci to zrobić - ale tylko w 3mieście
Anonymous - 12-06-2006, 19:32
... jest też dział FAQ, w którym można znaleźć np. to.
Swoją drogą - przed wymianą dobrze byłoby sprawdzić TPS, może wystarczy go wyregulować.
Anonymous - 12-06-2006, 20:00
Krzyzak napisał/a: | tommi napisał/a: | czyli na czym może polegać usterka tego czujnika? czy da się jakoś sprawdzić przed założeniem czy czujnik jest sprawny w 100% (chodzi o kupno używanego)? |
trzeba sprawdzić ciągłość rezystancji przy kręceniu potencjometrem oraz opór całowity |
czego czego??
a bardziej po polsku? tak dla tumanów elektrycznych? ile powinien ten opór wynosić itp?
w wolnym czasie zobacze co przyniesie regulacja, może pomoże...
Krzyzak - 12-06-2006, 20:40
oto potencjometr:
2 ------------------------------|
\/
1 ---------------------/\/\/\/\/\/\/\/\-------------------------- 3
a) opór na końcowych 1 -3 powinien wynosić od 3.5 do 6.5 kOm
b) opór między 1 a 2 powinien się zmieniać płynnie od 0 do wartości z pkt. a) - bez przerw, skoków itp.
widzę, że wycięło mi spacje - wyobraź sobie, że końcówka 2 dotyka połowy 'uzwojenia'
prościej nie umiem
w przypadku Colta z 4G13 wtyczka TPS ma 4 piny:
1 - tak jak 1 na rys
2 - to TPS
3 - jak 2 na rys
4 - jak 3 na rys
|
|
|