To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Dławi się !!!

wolgaster - 17-01-2009, 15:56
Temat postu: Dławi się !!!
Na początek silnik 1.6 Carisma 98 rok. Mam problem z tym że w trakcie przyspieszania z dołu od 1,5 -2 tyś na obr.( wciskam gaz powiedzmy do połowy) auto po dodaniu gazu zaczyna się dławić. Jakby zaczynało palić na 3 gary. Efekt jest spotęgowany przy ruszaniu. Ruszam z 1 i trzeba dodać już troszkę więcej gazu. Potem 2 jeśli wrzucę ją poniżej 2 tyś. na obr. i dodam konkretniej gazu to zaczyna go dławić. efekt jakby zanikał w okolicach od około 3tyś w górę. Już w poniedziałek chcę zakupić nowy komplet świec pomimo że tamte wymieniłem w tamtym roku jakieś 15 tyś km. Dodatkowo filtr paliwa, powietrza. Czy może coś powinienem sprawdzić jeszcze co może dawać taki efekt ??? No i czy to może być koniec pompy paliwa. Dodatkowo zaczyna wtedy szarpać lekko. No i taka jazda to nie jazda !!!
Anonymous - 17-01-2009, 19:34

proponuję zejść wieczorem do auta odpalic i spojrzeć pod maske czy czasem nie przeskakują iskry od kabli lub fajkocewek. ja mialem podobne zjawisko - u mnie padly fajkocewki
wolgaster - 17-01-2009, 19:44

To też trzeba sprawdzić. W każdym razie auto na warsztat. Fajko cewki padły ci po jakim przebiegu ?. I czy spowodowane to jest gazem czy też nie , bo ja u siebie nie mam instalacji LPG. I jaki koszt był fajkocewek ??
wazu - 17-01-2009, 21:47

Na początek odłącz wtyczkę od przepływomierza i zobacz czy będzie poprawa. Objawy typowe dla uszkodzonej przepływki.
wolgaster - 17-01-2009, 23:11

Poszedłem do autka aby sprawdzić czy po ciemku iskry nie latają pod maską po uruchomieniu silnika. I jest wszystko OK.Nic nie widać zero przebicia . Dotykałem przewodów, zero przebicia. W poniedziałek zakupie świece i filtr i zobaczę co to da. A jak nie to auto na diagnostykę i będziemy szukać. Jutro jeszcze sprawdzę przepływomierz. Być może że to właśnie to.
Chooper - 17-01-2009, 23:22

wpisz w szukajkę dla carismy "szarpie/szarpanie" i wymień filtr paliwa :)
wolgaster - 18-01-2009, 11:46

No i byłem sprawdzić przepływomierz. Odpiąłem kostkę i silnik wogóle zaczął odmawiać współpracy i było jeszcze gorzej. Zaraz po odpięciu był problem z odpaleniem. Zupełnie zaczął się dławić i gasnąć. Zapaliła się kontrolka CE. Po podpięciu kostki wszystko wróciło do normy. Silnik zapalił bez problemu. Zgasła kontrolka CE. Tak na co dzień to silnik odpala bez problemu nawet a mrozie. Obroty wolne też OK czasami tylko lekko się zakrztusi ale to raz na ruski rok. Po uruchomieniu pracuje na wolnych obrotach prawidłowo ale już po dodaniu gazu lekko go dławi. No i podczas jazdy dodaję gazu i traci moc zaczyna się dławić tak jakby mu zapłony wypadały albo nie dostawał paliwa. W każdym razie tak jak piszecie - jutro wymiana świec, filtra paliwa, powietrza i regulacja zaworów. Potem zobaczymy czy to coś pomogło.
Anonymous - 18-01-2009, 12:14

ja zakupilem uzywki fakocewski koszt 300 zl sztuka. jak masz ktoras fajkocewke padnieta to iskry nie beda skakac jak przy przebiciu na kablach - beda sie lekko zazyc na niebiesko miedzy modulem a ta metalowa obrecza przezktora przekladasz sruby i przykrecasz. u mnie bylo podobnie niby przebicia brak ale jak oczy sie przuyzwyczaily do ciemnosci to ewidentnie widac bylo niebieskie zarzenie. u mnie akurat to bylo powodem szrpania. wedlug licznika fajkocewki padly przy 130 tys wtedy jeszcze nie mialem gazu. teraz na uzywanych i na gazie zrobilem 40 tys.

[ Dodano: 18-01-2009, 12:25 ]
no i jeszcze jedno pytanie czy te objawy masz zarówno na gazie jak i benzynie? przypomniało mi się ze lekkie szarpanie również u mnie występowało i wymieniałem czujnik położenia napinacza paska rozrządu czy jakoś tak

zbychu 37 - 18-01-2009, 13:25

Miałem takie same objawy czyli szarpanie w wyżej wymienionych obrotach. Pomogła wymiana fajkocewek ( używek po 100 za jedną)
Konrado1987 - 18-01-2009, 14:02

Ja miałem tak samo u siebie, zmieniłem filtr powietrza, filtr paliwa i świece, ale nie pomogło. Silnik źle chodził tylko jak była wilgoć i jak przejechałem kilka kilometrów to przechodziło, któregoś dnia jak źle chodził to złapałem za przewód i kopnął mnie prąd i u mnie iskrzyło tylko jak źle chodził, i to prawie, że nie było nic widać. Wczoraj zmieniłem przewody i dzisiaj było już w porządku.
wolgaster - 18-01-2009, 16:32

scrimer napisał/a:
no i jeszcze jedno pytanie czy te objawy masz zarówno na gazie jak i benzynie? przypomniało mi się ze lekkie szarpanie również u mnie występowało i wymieniałem czujnik położenia napinacza paska rozrządu czy jakoś tak


Instalacji gazowej nie mam. Także objawy tylko na benzynie. Co do samego szarpania, to objaw nie przedstawia się w postaci szarpania silnikiem tylko po wciśnięciu gazu traci moc. Tak jakbyś nagle zdjął kabel ze świecy albo nie dostawał paliwa. Wciskam gaz i pracuje w ten sposób. Moc spada i z przyspieszeniem kiepsko bo chodzi jakby na 3 garach. Wiadomo wciskam wtedy sprzęgło lekka przegazówka lub odejmuje gaz- ponownie wciskam i przeważnie z lekkimi oporami ale załapuje. Po chwili jak przekroczy 2700-3000 na obr. to pracuje normalnie. Wczoraj zauważyłem że jedna z fajkocewek nie była wciśnięta na świecę do końca. zapiąłem ją tak jak powinna być ale problem nie zniknął. Być może że świeca która tam pracuje już dostała po dupie. W każdym razie i tak do wymiany. Dzisiaj jadąc jak wciskam gaz bardzo delikatnie- jak piórkiem to przyspiesza normalnie. Ale maluszki szybciej ruszają :) w każdym razie objaw jest taki że któraś ze świec nie trzyma parametrów i pod obciążeniem nie pracuje prawidłowo lub fajkocewka, ewentualnie filtr paliwa jest już zapchany na amen. Mam nadzieję że to tylko to. I koszty skończą się na materiałach ekspoatacyjnych.

[ Dodano: 20-01-2009, 19:54 ]
No i sprawa wyjaśniona. Wymienione dzisiaj świece, filtry itp. Auto podpięte pod komputer. Wykazało błędy na czujniku położeniua przepustnicy i silniczka krokowego. Prawdopodobny powód tych błędów to dogorywająca fajkocewka na drugim cylindrze. Niestety do wymiany. także zaczynam poszukiwania. Dzisiejszy telefon do serwisu z pytaniem o cenę i pojawiła się kwota 1000 zł. GRUBO !!! Także proszę o namiary jak ktoś ma Fajkocewki w przystępnej cenie.

Wojtasss - 18-02-2010, 21:05

W mojej Cari w tym tygodniu identyczny problem się pokazał. Na początku myślałem, że jest to powód mrozów, ale dzisiaj było 7 stopni na plusie i dalej szarpie na zimnym silniku jak przyspieszam. Ciekawe jest to, że jak przełączam na gaz to problem mija i jest wszystko w porządku. Tak samo jest jest po rozgrzaniu samochodu - problem przestaje istnieć. Myślicie, że to też mogą być fajkocewki??
Siero19 - 18-02-2010, 23:12

ja podobnie mialem w sejcento :P sory za porównanie sej mial silnik 1,1 MPI no i niestety tam byla zarżnieta pompa paliwa i/lub zapchany filtr paliwa, przelaczenie na gaz i chodzil normalnie. Wnioskujac wymienil bym filtr paliwa. a tak w ogole to pamietasz kiedy wymieniales, a moze nie wymiaeniales:P pozdro i powodzenia
Wojtasss - 18-02-2010, 23:19

Pompa raczej wykluczam, bo raz że niedawno była robiona, a dwa to raczej przy starcie miałbym problemy, a odpala normalnie.
Ja właśnie miałem od początku podejrzenie o ten filtr, ale chciałbym się upewnić, bo to masa roboty z tego co wiem.

Saqu - 19-02-2010, 16:35

Po Twoim podpisie wnioskuje, że masz wersje przed liftingiem. Filtr paliwa masz umieszczony w komorze silnika z lewej strony (patrząc, że lewa storna to kierowca itp.)
tak troche na dole, żeby się dostać można odkręcić bezpieczniki i co tam będzie przeszkadzało, jeżeli wszystko pójdzie dobrze to aż tak wiele roboty nie ma ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group