[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] Hamulce
Anonymous - 17-01-2009, 17:04 Temat postu: [C52A 1.5] Hamulce Witam
Od pewnego czasu pedal hamulca "opada" coraz nizej. Aby kola zatrzymaly sie w miejscu trzeba go praktycznie docisnac do podlogi. Hamulce wydaja mi sie takze bardziej "miekkie" niz w innych samochodach. Dodam ze szczeki byly wymieniane jakies 10 tys. temu a klocki z tego co patrzylem sa ok. Czy moze to byc spowodowane zapowietrzeniem ukladu hamulcowego, czy przyczyna jest inna
Mateusz071 - 17-01-2009, 17:53
Może i być zapowietrzenie, tylko teraz pytanie jak sie zapowietrzyły? sprawdz jaki masz poziom płynu, moze tez masz tyci wyciek naprzyklad sróbka do odpowietrzenia, no i moze być tez to ze masz juz staaary płyn i traci swoje właściwości (zima, mrozy). Ale jestem poczatkujacym wiec moge gadać głupoty wiec sie na zapas nie martw ;]
[ Dodano: 17-01-2009, 17:58 ]
Acha moze to być jeszcze samoregulator do naprawy (jeśli zauważyłeś ze np. lewa łapie lepiej od prawej)
Krzyzak - 17-01-2009, 19:01
co prawda C52 ma spowalniacze a nie hamulce, ale opadanie pedalu, to patologia, wiec dzialac trzeba zaczac
zacznij od wymiany plynu wlasnie
obejrzyj tez przewody, bo moze jakis puchnie - zdarzaly sie pekniecia elastycznych przewodow przy kolach
josie - 17-01-2009, 21:12
Pewnie samoregulatory w bębnach nie działają i żeby szczęki doszły do bębna to cylinderki muszą się solidnie rozeprzeć, co powoduje wpadanie pedału do podłogi.
Anonymous - 17-01-2009, 21:48
josie napisał/a: | Pewnie samoregulatory w bębnach nie działają i żeby szczęki doszły do bębna to cylinderki muszą się solidnie rozeprzeć, co powoduje wpadanie pedału do podłogi. |
A jaki orientacyjnie jest koszt samoregulatorow bo nie moge znalezc na allegro?
Hugo - 17-01-2009, 22:22
Pawell napisał/a: | A jaki orientacyjnie jest koszt samoregulatorow bo nie moge znalezc na allegro? | To się nie psuje, więc się i nie naprawia. Należy zdemontować, wymyć w benzynie, nasmarować smarem (najlepiej miedzianym) i po sprawie.
josie - 18-01-2009, 17:32
Hugo napisał/a: | Należy zdemontować, wymyć w benzynie, nasmarować smarem (najlepiej miedzianym) i po sprawie |
I przede wszystkim dobrze złożyć, bo można założyć na 2 sposoby a tylko w jednym działa (tak, żeby zębatka regulatora była bliżej blaszki która tą zębatkę obraca)
|
|
|