To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę kupić Galanta! - [EAx 97-04] Planuję kupić kombi w benzynie

miroo - 18-01-2009, 22:45
Temat postu: [EAx 97-04] Planuję kupić kombi w benzynie
Witam, nie wystraszcie się tak ogromnej ilości pytań proszę ;)

mam nadzieję że rozwiejecie kilka moich wątpliwości, które powstały w trakcie przeglądania zarówno forum jak i ofert w internecie.
Zakup Galanta planuję nie wcześniej jak w połowie roku, tak że nie pali się, jednak chciałbym mieć dobrze rozeznany temat przed zakupem.
Nadwozie jakie mnie interesuje to tylko i wyłącznie kombi, właśnie z powodu brakującej przestrzeni bagażnikowej chcę zmienić auto. Sedan wygląda świetnie, ale jak mi zabraknie rodzinnej 626-ki w hatchbacku (co może się wkrótce stać, bo rodzice też coś przebąkują o zmianie samochodu, na mniejszy z kolei) to zacznie się problem jak trzeba będzie coś większego przewieźć.
Więc EAxW musowo.

Jeśli chodzi o silnik to na pewno benzyna, nie GDI - albo 2.0i (wstępnie bardziej do tej wersji się skłaniam) albo V6 2.5.

Miałem okazję kiedyś trochę pojeździć Lancerem '97 1.6i (115KM jeśli dobrze pamiętam) i poniżej 4000obr ten silnik nie chciał wcale przyspieszać w porównaniu z moją Mazdą o tej samej pojemności. Czy silnik 2.0i w Galancie też jest tak nieelastyczny?

Czy kombi seryjnie wyposażone jest w układ samopoziomowania nadwozia, i jak wygląda kwestia awaryjności / kosztów serwisowania/naprawy?

Wyczytałem na forum, że słabym punktem Galantów przed liftingiem jest układ hamulcowy - mniejsze tarcze i jednotłoczkowe zaciski.
W skanach z artykułu w czasopiśmie "Motor" jest "większe hamulce w mocniejszych odmianach" po lifcie.
Ponoć w wersji Sport Edition (a były również z silnikami 2.0 przecież) były od razu dwutłoczkowe zaciski i większe tarcze.
Czy ten sam układ hamulcowy (z rozgraniczeniem na przed i po lifcie) jest stosowany w 2.0 co w V6?
Czy te słabe hamulce to ocena ludzi którzy dynamicznie jeżdzą V6, czy w 2.0 przy, hmmm, momentami dynamicznej ale nie sportowej że tak powiem :P jeździe też mogą być odczuwalne niedostatki?

Domyślam się, że jednym z elementów pakietu Sport Edition były 17-calowe felgi? Tego nie jestem pewien, natomiast wiem że były ospojlerowane, obniżone (sprężyny Eibach).

Jak to jest z tymi poduszkami powietrznymi, raczej 4 nie były standardem. Ile było? 1 dla kierowcy czy może zawsze były 2 z przodu?

Jeśli chodzi o wyposażenie standardowe to wszystkie Galanty które widziałem miały ABS, el. szyby, el. lusterka, centralny zamek, wspomaganie kierownicy. Skoro lusterka są el. sterowane w serii to również we wszystkich egzemplarzach są podgrzewane? GLS oznacza również klimatronic i halogeny z tego co wyczytałem.
Znalazłem też jakąś wzmiankę o szybach z filtrem UV. To wyposażenie dodatkowe? Jak to rozpoznać?
"Po minucie od wyłączenia zapłonu drzwi samoczynnie się zamykają". W każdym egzemplarzu?

Z góry dziękuję za wszelkie wypowiedzi.

Pozdrawiam,

Mirek

pawliku - 18-01-2009, 23:01

miroo napisał/a:
Czy silnik 2.0i w Galancie też jest tak nieelastyczny?
ja uważam że jest elastyczny ale nie az tak jak 2,5V6 :twisted:
miroo napisał/a:
Czy kombi seryjnie wyposażone jest w układ samopoziomowania nadwozia
jest seeryjnie wyposażone :)
miroo napisał/a:
Czy ten sam układ hamulcowy (z rozgraniczeniem na przed i po lifcie) jest stosowany w 2.0 co w V6?
Tak
miroo napisał/a:
sportowej że tak powiem jeździe też mogą być odczuwalne niedostatki?
przy spokojnej jeżdzie so skuteczne no ale na sportowo to nie zabardzo
miroo napisał/a:
Jak to jest z tymi poduszkami powietrznymi, raczej 4 nie były standardem. Ile było? 1 dla kierowcy czy może zawsze były 2 z przodu?
zawsze w standardzie były 4 jaśki
Mirek Jurek - 19-01-2009, 00:51

pawliku napisał/a:
zawsze w standardzie były 4 jaśki

Nie zawsze. Ja mam 2.
miroo napisał/a:
Miałem okazję kiedyś trochę pojeździć Lancerem '97 1.6i (115KM jeśli dobrze pamiętam) i poniżej 4000obr ten silnik nie chciał wcale przyspieszać

Galantowski 2.0 tez lubi wysokie obroty, ale tragedi nie ma :)
miroo napisał/a:
Ponoć w wersji Sport Edition (a były również z silnikami 2.0 przecież) były od razu dwutłoczkowe zaciski i większe tarcze

Chyba tylko w wersji SE. Avance juz maja jednotlockowe zaciski.
miroo napisał/a:
"Po minucie od wyłączenia zapłonu drzwi samoczynnie się zamykają". W każdym egzemplarzu?

Nie, nie w kazdym egzemplarzu.
miroo napisał/a:
Zakup Galanta planuję nie wcześniej jak w połowie roku, tak że nie pali się,

Zacznij szukac juz teraz, bo bardz trudno znalezc dobry okaz na naszym rynku :roll:

Anonymous - 19-01-2009, 08:19

miroo napisał/a:
Czy kombi seryjnie wyposażone jest w układ samopoziomowania nadwozia, i jak wygląda kwestia awaryjności / kosztów serwisowania/naprawy?


Nie wszystkie, były też ze zwykłymi zawiasami. Mi się trafiło i niestety padł jeden, co wiąze się z zakupem identycznego w cenie min.1700PLN/szt.

miroo napisał/a:
GLS oznacza również klimatronic i halogeny z tego co wyczytałem.


Niestety nie. Ja mam GLS. A jego wyposażenie to:
-el. szyby x4
-Airbag x4
-el. i podgrzewane Lusterka
-klima (zwykła manualna)
-panoramiczny szyberdach
-halogeny
-wspomaganie
-centralny zamek na pilota
-abs

wszystkie pytania otrzymały odpowiedż w tych 3-ch postach.

Ja proponuję dodać że słabą stroną galantów są tylne nadkola (rdzewieją).

Poszukiwania to proponuję już zacząć, tak jak pisze Mirek Jurek, bo jest ciężko znaleźć zadbany i ładny egzemplarz. Napisz też w dziale odpowiednim dla regionu, może jakiś klubowicz z twojej okolicy będzie sprzedawał .....

Wracając do silnika. Mam 2.0 i ja osobiście nigdy jeszcze na niego nie narzekałem. Jak dla mnie to jest on w zupełności wystarczający.

miroo - 19-01-2009, 10:44

Dziękuję za wasze wypowiedzi.

Mirek Jurek napisał/a:
miroo napisał/a:

Ponoć w wersji Sport Edition (a były również z silnikami 2.0 przecież) były od razu dwutłoczkowe zaciski i większe tarcze


Chyba tylko w wersji SE. Avance juz maja jednotlockowe zaciski.

a jak ze średnicą tarcz? Czy to znaczy że przy silniku 2.0 (pomijając wersję Sport Edition) przed liftem i po lifcie układ hamulcowy jest ten sam?

Forest_Taft napisał/a:
miroo napisał/a:

Czy kombi seryjnie wyposażone jest w układ samopoziomowania nadwozia, i jak wygląda kwestia awaryjności / kosztów serwisowania/naprawy?


Nie wszystkie, były też ze zwykłymi zawiasami. Mi się trafiło i niestety padł jeden, co wiąze się z zakupem identycznego w cenie min.1700PLN/szt.


no to faktycznie cena jest niezła. nie miałem styczności z tym patentem do tej pory, czy jest to warte uwagi czy zbędny bajer? i jak w miarę łatwo poznać które zawieszenie znajduje się w danym egzemplarzu auta?

Co do tylnych nadkoli to dzięki za przypomnienie. Orientowałem się coś niecoś o wadach generacji i wychodzi mi że właśnie korodujące tylne nadkola oraz okolice kielichów amortyzatorów przednich, wypadający sworzeń w przednim zawieszeniu (w autach z mocno zużytym zawieszeniem), problem z redukcją dwójki na bieg niższy - łożysko.
Zimne luty w zegarku pomijam bo to detal.

Aha jeszcze znalazłem coś o szybach z filtrem UV. W takich rzeczach to amerykanie się lubowali, czy na europejskim rynku też występowało, jeśli tak jak to poznać? Jest jakiś napis na szybie, czy coś w tym stylu?

A co do samego szukania, nie wykluczam przywiezienia samochodu z Austrii bądź Niemiec. Więcej zachodu ale pewnie lepiej utrzymane zawieszenie, co akurat przy Galancie pewnie nie jest bez znaczenia w późniejszej eksploatacji.

Pozdrawiam,

Mirek

czekoladka_1981 - 19-01-2009, 10:56

miroo napisał/a:
a jak ze średnicą tarcz? Czy to znaczy że przy silniku 2.0 (pomijając wersję Sport Edition) przed liftem i po lifcie układ hamulcowy jest ten sam?

przed liftem(256mm) , po lifcie(276mm)

miroo - 19-01-2009, 11:03

czekoladka_1981 napisał/a:
miroo napisał/a:
a jak ze średnicą tarcz? Czy to znaczy że przy silniku 2.0 (pomijając wersję Sport Edition) przed liftem i po lifcie układ hamulcowy jest ten sam?

przed liftem(256mm) , po lifcie(276mm)


Jako że widzę iż posiadasz 2.5 V6 zapytam tylko czy aby na pewno odpowiadasz na temat wersji silnikowej 2.0? Wiem jakie są dwa rozmiary tarcz, ale chodzi mi czy w 2.0 też był ten sam lifting (nie chodzi o wersję Sport Edition)

czekoladka_1981 - 19-01-2009, 11:17

Jako że jesteś nowy na tym forum ,poczytaj tu:
http://forum.mitsumaniaki...ighlight=tarcze
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=lifting

miroo - 19-01-2009, 11:27

czekoladka_1981 dzięki biorę się za czytanie :)

edit: temat o tarczach przeczytałem, i wynikałoby z niego że faktycznie tarcze w 2.0 też są większe po lifcie, natomiast dziwi mnie że

Mirek Jurek napisał/a:
Avance juz maja jednotlockowe zaciski.


skoro ta wersja, jeśli dobrze rozumiem, miała być kontynuacją SE.

odnośnie samopoziomowania znalazłem taką wypowiedź w temacie Stabilizacja nadwozia w EA5W
Jacko1 napisał/a:
Faktycznie tylna oś ma system samopoziomowanie tylko że nie we wszystkich modelach występowała. Najłatwiej sprawdzić podnosząc miśka z tyłu lewarkiem i zmieżyć tłoczysko amortyzatora suwmiarką. Jeżeli tłoczysko będzie miało ok 20mm to znaczy że masz system samopoziomujący a jeżeli ok 10mm zwykłe amorki. U japaneze KYB za ok200zł niestety te pierwsze bardzo drogie i tylko oryginały u japaneze 1500zł szt


jestem tu nowy jak zauważyłaś ale temat o liftingu czytałem już wcześniej, przeczytałem jeszcze raz i nie doszukałem się tam odpowiedzi na pozostałe moje pytania.

Pozdrawiam,

Mirek

tomekrvf - 19-01-2009, 19:21

miroo napisał/a:
Mirek Jurek napisał/a:
Avance juz maja jednotlockowe zaciski.


skoro ta wersja, jeśli dobrze rozumiem, miała być kontynuacją SE.

Ma jednotłokowe zaciski i tarcze 276mm.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group