To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - [Montero] XENONY W SPORCIE

maniekv6 - 19-01-2009, 00:35
Temat postu: [Montero] XENONY W SPORCIE
Witam czy mógłby mi ktoś odpowiedziec czy do xenonów potrzebne są światła soczewkowe bo na allegro znalazłem taką ofertę ale koszt przeraża.Chciałbym zainstalowac w swoi pajorku xenony ale niemam na ten temat zielonego pojęcia,czy ktoś instalował jóż w swoim autku coś takiego i mógłby mi pomóc.
Faraonix - 19-01-2009, 03:42

Zainstalowac mozna xenony do kazdych lamp, jezeli masz soczewkowe lampy bedzie bardziej wyrazne odciecie swiatla. Sa tez xenony z soczewkami jezeli lampa takowych nieposiada - niestety sporo drozsze jednak ladniej wygladaja i uzyskujesz lepsze odciecie swiatla.
Ja np u siebie mam zwykle lampy, bez soczewek i do nich zainstalowalem xenony normalne (bez soczewek). Wazne zeby kupic dobre. Najwazniejsza jest dobra przetwornica

maniekv6 - 19-01-2009, 09:47

Witaj Faraonix co sądzisz o zestawach xenonowych jakie są dostępne na allegro . W poprzednim poście pisałeś że lepiej wydać troche więcej niż 200zł., ja chciałbym przeznaczyć do 400zł. czy za taką kasę dostane coś w miarę dobrego i w jaki sposób szukać ,jakie parametry cieplne są najleprze , i jakie przetwornice. Pozdrawiam.
Faraonix - 19-01-2009, 10:46

Jezeli sa to bi-xenony (czyli dlugie/krotkie swiatla na jednej zarowce H4, H13, HB5, 9007) to lepiej odzalowac te 550, philipsy sa jeszcze lepsze ale i drozsze.
Mam je u siebie i jestem zadowolony.

Mozesz jeszcze sprobowac te
Montowalem H1 u taty z tej serii i jak narazie dzialaja, z tego co sie orientowalem to sa hermetyczne i maja koncentryczny przewod wysokiego napiecia. Nie maja takiego blysku i dluzej ciutke sie rozswietlaja ale przez to wydaje mi sie ze moga lepiej kontrolowac palnik (ten sam producent co te za 550). Jednak czas pokaze jak z ich jakoscia bedzie.

Nie polecam xenonow na tych przetwornicach, mialem takie 2 kpl. i oba sie spalily. H4 po 2 tygodniach a H1 po 3 miesiacach, po pol roku padla przetwornica. Jak ja otwozylem to sie zdziwilem jaki syf w niej byl. Charakterystyczne sa te przetwornice poniewaz sa skrecane od gory i dolu na srubki i maja taki czarny kapselek. Sa to najczesciej podrobki firmowych i pod tym kapselkiem znajduje sie nic. W firmowych (duzo drozszych) jest tam filtr pochlaniajacy wilgoc.

Tutaj mozesz zobaczyc jak wyglada przetwornica w srodku

Jezeli masz jednowloknowe zarowki w lampie i chcesz tylko xenony na krotkie to 400 zl jak najbardziej wystarczy.

Sa jeszcze inne przetwornice ale co do jakosci trudno powiedziec, pisze o tych z ktorymi mialem do czynienia. Zwykle tanie nie zawsze jest tanie.

maniekv6 - 19-01-2009, 11:20

Dzięki Faraonix chciałbym zamontować bi xenony i postaram się ukulać jaszcze troszke kasy bo skąpy dwa razy traci. Lepiej odczekać swoje ale nie kupywa ćiczu . POZDRO.
Guciek - 20-01-2009, 23:06

Pewnie za moje słowa niektórzy zaraz wykonaja linczu na moja osobę ale w żadnym wypadku nie polecam żadnych HID-ow i innych pochodnych. Normalna lampa a raczej odbłyśnik w lampie nie jest dostosowana do źródła światła jaki wytwarza żarnik ksenonowy i zakładanie takich zestawów powoduje ze oślepiacie innych kierowców. Sam dużo jeźdzę w nocy i z deczka szlak mnie trafia jak widzę takie osoby które poszły na łatwiznę i założyły takie zestawy bo mijając się z nimi po prostu nic nie widzę. pewnie powiecie że w niektórych samochodach takie zestawy dobrze świecą i nie oślepiają ale to jedynie że światła są mocno obniżone co za tym idzie używanie ich mija się z celem. Mój kolega też ma taki zestaw i niby fajnie to świeci i różnica jest ale nie jest już tak wesoło jak jest się po drugiej stronie...


Pozdrawiam

Faraonix - 20-01-2009, 23:19

Zawsze sa plusy i minusy. Nawet fabryczne xenony oslepiaja. Auto wjedzie w dziure i swieci temu z przeciwka po oczach, a xenon produkuje 3 razy wiecej swiatla nix halogen. Ale z drugiej strony osoba posiadajaca xenony widzi znacznie lepiej i zdazy zareagowac w pore na przeszkode na drodze.
Mimo wszystko wydaje mi sie ze przedzej lepsze swiatla uratuja komus zycie (np. idacego czy zataczajacego sie na ciemnej drodze) niz wyzadza szkode.
Mozna faktycznie tez obnizyc i uzyskac ten sam zasieg zeby nie oslepiac - jednak i tak bedzie tu kozysc w postaci duzo lepiej doswietlonej powierzchni - wiec nie jest tu bezcelowe zakladanie xenonow. Pozatym w tym wypadku xenony beda lepiej pobocza doswietlac

maniekv6 - 20-01-2009, 23:23

Trafna uwaga Guciek ,tylko że montaż takiego zestawu ma zapewnić większe bezpieczeństwo dla mnie i mojej rodziny, a osoby jadące z naprzeciwka powinny kierować wzrok na pobocze a nie na światła jadącego z naprzeciwka pojazdy, przynajmniej tak mnie dwanaście lat temu uczono na kursie prawka. Bez urazy Guciek niechce montować Xenonów dla szpanu tylko dla poprawienia widoczności. POZDRO.
Guciek - 20-01-2009, 23:30

zgadza się kolego ze jak się wpadnie w dziórę czy na wzniesieniu normalne ksenony oślepiają ale ile czasu? to są sekundy jak nie mniej a takie hidy oślepiają już z daleka i to trwa kilka sekund wiec zagrożenie jest dużo większe i wtedy taka osoba przez najbliższe kilkanaście sekund nic nie zauważy na poboczu (ludzkie oko szybciej sie dostosowuje to jasności zwężając źrenice niż odwrotnie co powoduje ze po oślepieniu jesteśmy ślepi nawet w dzień nie mówiąc o nocy). jak ktoś chce mieć dobre światła to trzeba się do tego zabrać od odpowiedniej strony czyli albo kupujemy używane lamy ksenonowe ( wraz z autopoziomowaniem i spryskiwaczami co tez jest ważne) ewentualnie zostaje opcja regeneracji odbyśników gdzie kosztuje to w granicach 50-100zł za lampe co daje super efekt w połączeniu z oczyszczeniem klosza. Nie oszczędzajmy na bezpieczeństwie nie tylko naszym ale innych.

kolego rozumiem Cię ale nie bądzmy samolubni oslepiajać kogos możesz spowodować wypadek w skrajnych sytuacjach czego oczywiście nikomu nie życzę.

Faraonix - 20-01-2009, 23:40

Wg. mnie jest wazne promowanie aby osoby ktore zakladaja xenony dobrze je mialy wyregulowane i nie oslepialy, a nie twierdzenie ze to takie niedobre i takie be i lepiej tego nie zakladac bo oslepiaja. Gdyby byly takie niedobre i takie be to pewnie by ich nie produkowali.
Guciek - 21-01-2009, 00:00

co do produkcji to będą wytwarzać te rzeczy które ktoś kupi. więc nie zawsze jest coś produkowane dlatego ze jest to dobre a tylko dlatego ze znajdą się nabywcy. Po za tym Hidy nie są stworzone do lamp z odbłyśnikami przystosowane do żarówek halogenowych a nie żarników co powoduje że takie połączenie jest złe. i nie każdą lampę da się wyregulować ponieważ snop światła jest źle rozproszony i żle ukierunkowany a obniżenie lamp powoduje że efektywny zasięg jest podobny co do normalnych żarówek. Oczywiście zdarzają się lampy w których hidy jakoś w miare dobry snop światła dają ale to znikoma ilość...
więc trzeba się zastanowić czy warto iść na łatwiznę...

Pozdrawiam i miłej nocy życze;)

Faraonix - 21-01-2009, 00:32

Moze to jest egoistyczne podejscie z mojej strony ale zalozylem u siebie xenony, mam zdecydowanie lepsza widocznosc co za tym idzie podnosze swoje bezpieczenstwo i pasazerow ze mna podrozujacych. Jesli kiedys zmienie kiedys auto to takze zaloze do niego xenony i nie narzekam, ze ktos mnie czasem oslepia jesli ma takie same xenony. Uwazam ze zrobil dobrze je zakladajac. Przezyje jak ktos mi zaswieci czasem w oczy i nie widze w tym problemu. Kiedys byly zwykle zarowki i nowoscia byly halogeny i tez oslepialy w porownianiu ze zwyklymi. W przyszlosci pewnie xenon bedzie standardem.

Wracajac co do konstrukcji odblysnikow. Wydaje mi sie ze w odblysniku jest wazne aby zrodlo swiatla bylo umiejscowione w odpowiednim punkcie, wtedy odblysnik prawidlowo odblyskuje. Przykladowo w zarowce H4 sa 2 wlokna, jedno swieci jako krotkie a drugie jako dlugie za sprawa innego umiejscowienia, a nie rodzaju elementu wytwarzajacego swiatla. Jezeli zrodlo swiatla bedzie w scisle okreslonym miejscu to lampa bedzie dobrze swiecic niezaleznie czy zrodlem bedzie wlokno zarowki halogenowej, luk elektryczny xenona czy swietlik polny. Zmieni sie jedynie ilosc swiatla na taka jaka promieniuje element wytwarzajacy swiatlo.

W zarowce halogenowej jezeli ktos podniesie swiatla to strumien jest zbyt slaby zeby oswietlic dalszy plan, xenon oswietli i w tym momencie moze ktos sobie podniesc swiatelka zeby lepiej widzial i tym samym oslepia. Jak pisalem klania sie kwestia madrej regulacji.

Pozdrawiam i tez zycze milej nocy

Guciek - 21-01-2009, 19:53

nom to fajne podejście, jeśli ja innych oślepiam to inni też mogą mnie oślepiać i jest git takim tokiem myślenia daleko nie zajdziemy a co jeśli np ja nikogo nie oślepiam a inny mnie oślepiają? wtedy też będzie wporządku?
Co do budowy do może jest podobny ale żarnik ksenonowy emituje inna barwę światła jak sam pewnie zauważyłeś, a co za tym idzie inna długość fal co powoduje z kolei inne refleksy niż przy żarówce halogenowej.
jak byś spojrzał na oznaczenia na lampie w aucie zobaczysz znaczek H co oznacza ze lampa jest przeznaczona tylko do żarówek halogenowych a nie innych co powoduje że nigdy hidy w reflektorach refleksyjnych nie dadzą zamierzonego efektu.
Po za tym montując taki zestaw nie tylko oślepiamy innych ale narażamy siebie na możliwość otrzymania mandatu ponieważ hidy same w sobie maja homologacje to w połączeniu z reflektorem przeznaczonym do żarówek halogenowych taką homologacje tracą (podobnie jak folia do oklejania szyb ma homologacje ale już na bocznych przednich szybach taką homologacje tracą).
Najlepiej wyjaśni to Cytat z listu od KGP zaczerpnięty z innego forum
Cytat:
Gb-4617/SIP/08

Dzień Dobry

W odpowiedzi na list elektroniczny uprzejmie informuję, że podstawowymi dokumentami normującymi stosowanie wyposażenia wymaganego w pojazdach samochodowych poruszających się po drogach publicznych w Polsce, są:

• ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym,

• rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2005 – w sprawie homologacji typów pojazdów samochodowych i ich przyczep,

• rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia wraz z późniejszymi zmianami.

Tylko kompletny, homologowany zestaw całych ksenonowych lamp, obejmujący automatyczny system poziomowania reflektorów i układ oczyszczania ich szyb jest legalny i bezpieczny dla innych użytkowników dróg.

Z poważaniem,

Wydział Opracowań Systemowych i Informacji Publicznej

wyk. Piotr Balcerzak

w tej chwili maksymalny mandat to jak się nie mylę to 500zl ale pewny niestety nie jestem.
Szczerze mówiąc sam kiedyś miałem zamiar kupić hidy ale po przeczytaniu opinni na różnych forach oraz jak coraz częściej widziałem samochody z hidami i zobaczyłem jak to świeci zrezygnowałem...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group