To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Dodatkowe ogrzewanie w silniku diesel

Anonymous - 19-01-2009, 15:16
Temat postu: Dodatkowe ogrzewanie w silniku diesel
Witajcie!

Jak już się nieskromnie w innym miejscu pochwaliłem - mam nowiutkiego Pajero 2009 turbodiesel 3.2 di-d.

Powiedziano mi w sklepie, że w bloku silnika istnieje dodatkowe ogrzewanie wody. Coś na kształt grzałki. Dogrzewa wodę, by silnik osiągnął szybciej temperaturę roboczą.

Lubię wiedzieć, co mam...
Niestety: na temat tego dodatkowego ogrzewania nie udało mi się nic znaleźć.

Czy wiecie więcej na temat tego urządzenia?
Przy jakich temperaturach się włącza, na jak długo, jak wygląda...

Nie chodzi mi tutaj o ogrzewanie postojowe. Kazałem sobie zainstalować ogrzewanie postojowe Webasto ale to NIE o to chodzi. Gdzieś w bloku silnika jest grzałka lub coś w rodzaju świecy żarowej.

Wiedzieliście już to cudo? Gdzie jest i jak wygląda?

Być może posiadacze Outlanderów i innych sporych turbodiesli mają też takie urządzenia?

Wasz


Marek

kolysm - 19-01-2009, 17:39

W starych Mercedesach tak około roku 98 też było to montowane i z tego co mi wiadomo to można było ustawić to dogrzewanie silnika na jakąś godzinkę np na 7 rano. Na jakich zasadach to działa to Ci nie powiem.
Serek - 19-01-2009, 19:37

W Grand Cherokee jest grzałka w bloku silnika. Grzałka ma wyprowadzoną wtyczkę po przez kabel do...gniazdka w ścianie :D Może i w Twoim przypadku jest coś takiego?
Anonymous - 19-01-2009, 20:03
Temat postu: Re: Dodatkowe ogrzewanie w silniku diesel
vaiomark napisał/a:
Gdzieś w bloku silnika jest grzałka lub coś w rodzaju świecy żarowej.

Być może posiadacze Outlanderów i innych sporych turbodiesli mają też takie urządzenia?

Jestem pełen podziwu dla Twojej dociekliwości: podobno w L200 też jest takie podgrzewanie i do tej pory mnie nie zainteresowało :P

Napiszę jak się za to zabiorę:
zacznę od bezpieczników - taka grzałka musi mieć swoje zabezpieczenie - a opis bezpieczników nie jest tajny,
obejrzę slinik szukając czegoś wkręconego w blok i podłączonego pojedynczym przewodem; takich elementów nie może być za wiele np. czujnik temperatury (ale czujnik nie jest w bloku tylko na rurze między silnikiem a chłodnicą),
jak nie znajdę (albo jak nie będę pewien czy dobrze znalazłem), to wiem, o co pytać mechaników przy okazji kolejnego przeglądu :D

rosomak1983 - 19-01-2009, 20:14

Mozna zainstalowac jakas grzałke do silnika benzynowego? chodzi o to zeby przed zapaleniem silnik sie nagrzewał i mniej zuzywał. Jaki jest koszt czegos takiego, zasialanie jakos z akumulatora. Czy to jest własnie WEBASCO? ILe kosztuje?
POZDRO

JCH - 19-01-2009, 20:32

rosomak1983 napisał/a:
Czy to jest własnie WEBASCO?
Nie. To jest WEBASTO. ;)
Natomiast co do grzałek to domyślam się, że, tak jak napisałeś Marku, dodatkowe ogrzewanie płynu chłodzącego aby w zimne dni zanim silnik osiągnie właściwą temp. pracy działało już ogrzewanie.
Znalezione na innym forum:
Cytat:
Silniki typu diesel z zasilaniem common rail mają brdzo małe straty cieplne, co jest odczuwalne przy niskich temperaturach zewnętrznych. W naszych samochodach zastosowano grzałki elektryczne wspomagające ogrzewanie wnętrza, ale przy bardzo niskich temperaturach zewnetrznych układ może nie być wystarczający.

kolysm - 19-01-2009, 20:59

ICHu a skąd masz ten cytat, z miłą chęcią poczytam coś więcej
jacek11 - 19-01-2009, 22:27

Serek napisał/a:
Grzałka ma wyprowadzoną wtyczkę po przez kabel do...gniazdka w ścianie


Widziałem taką grzałkę,gość przywiózł kilka ze Szwecji.
Trzeba było wyjąć brok,i w jego miejsce włożyć grzałkę.
Fajna sprawa,tylko przydałby się zegar do włączania na jakiś czas.
:)

Marti - 19-01-2009, 22:33

jacek11 napisał/a:
gość przywiózł kilka ze Szwecji.


W Skandynawii (gdzie grzałki w blokach silników to nie żadkość) spotyka się na skrzyzowaniach w słupkach jak i w wyposarzeniu garaży dodatkowe gniazdka do podłączenia takowej grzałki na noc (w przypadku skrzyżować chodzi chyba o korki lub nocne postoje).

P.S. Relacja zdnajomego, który tam mieszka.

rosomak1983 - 20-01-2009, 01:13

Moze ktos powiedziec jaki jest realny koszt instalacji takiego ogrzewania do silnika benzynowego? Moze byc uzywana instalacja... I wogóle czy takie rzeczy stosuje sie do silników benzynowych???
cns80 - 20-01-2009, 08:12

jacek11 napisał/a:
Trzeba było wyjąć brok,i w jego miejsce włożyć grzałkę.
Też takie widziałem. Innym patentem jest wlutowanie grzałki w chłodnicę. Kiedyś robiło to wiele zakładów zajmujących się chłodnicami, bo koszt oscylował w okolicy 100-200 złotych. Jako zegar stosowałem to:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=528394616
lub to:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=534146352

Podejrzewam że vaiomark ma grzałkę, która uruchamia się dopiero po przekręceniu kluczyka i ma za zadanie nagrzewać silnik w czasie pracy, aby szybciej osiągnął właściwą temperaturę.

Anonymous - 20-01-2009, 08:19
Temat postu: Jeszcze o ogrzewaniu...
Witajcie ponownie!

Przy zakupie swego Pajero zamówiłem ogrzewanie postojowe Webasto. Powiedziano mi, że trzeba będzie wymontować jeden akumulator. Ten po stronie pasażera. Tam zainstalują mi to ogrzewanie. Dodano, że bez tego akumulatora NIE będzie działało to podgrzewanie silnika. Zacząłem szukać i u Webasto znalazłem firmową instrukcję instalacji tego ogrzewania postojowego. Jako plik pdf. Według niej nie trzeba likwidować drugiego akumulatora i nie traci się tego podgrzewacza. Wydrukowałem i przekazałem tę instrukcję do sklepu i uratowałem w ten sposób akumulator i ogrzewanie dodatkowe. Ogrzewanie Webasto mam tuż obok tegoż akumulatora. Zmieściło się. Uff!!!

W poprzednich Pajero trzeba było istotnie wymontować akumulator. Sprawdziłem w instrukcji do tych starszych modeli. Mam również i tę instrukcję jako pdf.
- Potrzebuje ktoś z Was którąś instrukcję? - Mogę podesłać przez eMail.

Wniosek:

Jest to istotnie forma grzałki zasilana nie z gniazdka w garażu ale z tego właśnie drugiego akumulatora. Tyle wiem.

Pomysł z bezpiecznikami dobry. Może dałoby się przemierzyć, sprawdzić prąd płynący przez dany bezpiecznik. Poznalibyśmy wtedy moc tej grzałki.Ale jak wygląda i gdzie jest?

Wasz

Marek

jaca71 - 20-01-2009, 09:14

A tak między nami to jesteś pewien że ta grzałka służy do grzania silnika? Mnie się zawsze wydawało że do grzania kabiny w czasie kiedy silnik jest jeszcze niedogrzany. Grzeje toto płyn w nagrzewnicy kabinowej, a czy miesza się z obiegiem silnika to się nie zastanawiałem.
Anonymous - 20-01-2009, 10:38

W maszynach budowlanych jako opcja jest podgrzewanie płynu w bloku; trzeba wyjąć zaślepkę z bloku i zamontować grzałkę jak również grzałka w misce olejowej zamiast jednego z korków do spuszczania oleju.
Silniki w maszynach często mają dwa lub więcej korków, ze względu na różne zastosowanie tych silników.
zasilanie z gniazdka 230 v.
Na zasilanie z aku bym uważał bo rano można nie odpalić.
Pozdrawiam.

cns80 - 20-01-2009, 10:45

Grzałki:
- do chłodnicy http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=524081167 (tu jest opisana jako do silnika, ale tego typu były montowane do chłodnic)
- do silnika http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=524080646
- na przewód wodny http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=525301194

jaca71, Płyn w nagrzewnicy nie krąży przy zamkniętym termostacie, więc nic by nie nagrzała :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group