To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - 1.8 GDI wymiana oleju

pilsko - 20-01-2009, 19:21
Temat postu: 1.8 GDI wymiana oleju
czejść jestem nowym posiadaczem carismy 1.8 GDI i mam pytanie co ile tyś km wymienia się olej w silniku
Robson86 - 20-01-2009, 19:39

pilsko napisał/a:
i mam pytanie co ile tyś km wymienia się olej w silniku

co 15tys km lub raz w roku :)
Pozdroo

saphire - 21-01-2009, 15:42

Robson86 napisał/a:
co 15tys km lub raz w roku :)


W ciężkich (czyli w miejskich) warunkach częściej np. co 10-12 tys

gizmozabojca - 04-07-2014, 08:54


apg2312 - 04-07-2014, 09:15

Do silników 1.8 w Cari wchodzi wg producenta dokładnie 3,8 litra oleju.
DarthMario - 09-07-2014, 12:14
Temat postu: Olej i nie tylko
Witam forumowiczów,

Na wstępie dodam, że jestem niedzielnym kierowcą i mechanik ze mnie żaden.
Auto (Carisma 1,8 GDI '00, aktualny przebieg 140 kkm) mam prawie 3,5 roku i w tym czasie zrobiłem 13 kkm.

Wczoraj mnie oświeciło, że powinienem wymienić olej. Ostatnio był wymieniany w kwietniu 2012 r. i od tego czasu zrobiłem 10 kkm. Sprawdziłem bagnet i poziom jest poniżej minimum.

Gdy oddawałem auto do znajomego mechanika w 2012 w celu wymiany oleju, sugerowałem czy nie lepiej byłoby kupić MOTOREX Profile GDI 10W30, ale uznał, że nie ma potrzeby i wlał Castrola 10w40.

Moje pytania:
1. Czy mogę zmienić olej na MOTOREX Profile GDI 10W30 (lub jakiś inny polecany dla GDI)?
2. Czy powinienem zrobić płukankę przy zmianie oleju? Jeśli tak, to jaką polecacie?
3. Przypuszczam, że przepustnica jest zasyfiona (mechanik miał ją w tym 2012 przeczyścić i niby to zrobił, ale nie wiem jak dokładnie). Czy można ją oczyścić np. "Pro-Line oczyszczacz do przepustnic" prod. LiquiMoly czy lepiej to zrobić zdejmując przepustnicę? - nigdy tego nie robiłem i nie chciałbym niczego popsuć - a naczytałem się trochę o różnych przypadkach

Ponadto:
4. Wiem, że to trochę wróżenie z fusów, ale przy małych prędkościach silnik pracuje lepiej gdy jest zimny. Tzn. gdy przełącza się w tryb GDI ECO, jest problem z jednostajną jazdą, lekko szarpie autem - trzeba dodawać lub ujmować gazu. Przy prędkościach od ok. 80 km/h ten problem ustępuje. Dwóch mechaników podłączało Cari pod komputer i niby wszystko ok, ale nie wiem czy można im wierzyć.

MichciuGT - 09-07-2014, 20:51

1. olej pomimo tego że jest dedykowany do tego silnika wiele się nie różni od innych i niema sensu przepłacać, w takiej samej cenie można kupić bardzo dobrego syntetyka
2.płukanka nie zaszkodzi, ale też nie pomoże - strata pieniędzy
3. przepustnice i wszystkie rurki które mogą się zasyfić najlepiej czyścić gdy pojawi się problem z silnikiem - brak mocy, max obroty ok. 3tyś - jak nie czyścisz sam to szkoda pieniędzy na czyszczenie

nie polecam czyszczenia założonej przepustnicy - syf może polecieć do silnika...

mechanicy który sprawdzali samochód sprawdzali tylko błędy czy robili pomiary, jeżeli robili pomiary to robili je na postoju czy podczas jazdy, jeżeli robili na postoju- odpuść sobie takich mechaników

błędy możesz sobie wymrugać, a pomiary zrobić kupując przejściówkę obd2->usb za ok.30 zł na układzie ftdi i sprawdzając parametry (np. ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia) w evoscanie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group