[96-02]Colt CJ0 - [CJ4A 1.6] Problem - dziwne szarpanięcie
MichuGdy - 21-01-2009, 05:20 Temat postu: [CJ4A 1.6] Problem - dziwne szarpanięcie Hello Mitsumaniaki !
Ostatniego czasu, mianowicie z nadejściem zimy zaobserwowałem dziwne zachowanie sie mojego Colcika.
Postaram jak najlepiej opisać mój problem.
Gdy jadę autem i stoję np na światłach, zarówno gdy jestem na biegu i trzymam sprzęgło jak i na luzie pojawia się delikatny efekt szarpnięcia autem. Efektowi temu towarzyszy również przygaśnięcie świateł z przodu auta. Sprawdzałem czy ma wpływ na szarpnięcia instalacja audio, niestety to nie to. Problem musi leżeć gdzieś indziej.
Szarpnięcia te występują raz najakiś czas czasami delikatne, czasami ciut mocniejsze - w każdym razie czuć, że występują.
Wymienione zostały kable wn oraz świece ostatnimi czasy. Nie zauważyłem szarpnięć auta w momencie jazdy. Z przyśpieszaniem nie ma problemów, dobrze wkręca się na obroty, nie ma wachań obrotów.
Efekt szarpnięcia wysępuje prawie zawsze w momencie gdy zatrzymuje się autem powiedzmy na światłach i czekam na zielone szarpnięcia występują nieregularnie, czasmai wogóle ich nie ma, czasami jest więcej, czasami mniej w różnych interwałach czasowych.
Mieliście podobny problem ? Wiecie może jak temu zaradzić ? Czy może to być niebezpieczne dla Colta ?
Pozdrawiam wszystkich,
Michał
Miroslaw1305 - 22-01-2009, 17:48
Problem prawdopodobnie tkwi w paliwie.W zbiorniku paliwa osiada para wodna i skrapla się woda do paliwa .Zimą woda z benzyną płynie przez waskie wężyki i tam ma możliwość zamarzania .Drobne grudki lodu w benzynie powodują na końcu szarpania ,gaśnięcie .Terapią w zimie na takie bolączki jest dodawanie do benzyny Spirytusu(ja dodaję od 25 lat )denaturat .Ilość denaturatu jaką leję to nawet 0,5 litra na pełny bak paliwa przy dużych mrozach.Można wlać dobrą ćwiartkę przy 1/4 zbiornika paliwa .Proponował bym wymianę filtra paliwa jak najszybciej.Z opisu jaki przedstawiłeś przyczyna leży w nieczystym paliwie ,bądż paliwie z wodą .Postaraj się tankować na stacjach cpn dużych i znanych firm .Na tych małych na uboczach ,choć jest nieraz taniej to paliwo często jest bardzo złej jakości.
Zamiast denaturatu można wlewać do baku środki ,które są na każdej stacji cpn -ale są kilka razy droższe .Ja i moi znajomi lejemy denaturat .Od wiosny mniejsze ilości i co któreś tankowanie.Problem wody w baku można ograniczyć tankując po korek i utrzymywać bak prawie pełny -ale jest to prawie nierealne .
MichuGdy - 22-01-2009, 19:38
Dzięki za podpowiedź chętnie wypróbuje Twój pomysł.
Dodam jeszczę, że od początku praktycznie zawsze tankuje na neste.
Nie wiem jaką opinią cieszą się te stacje ???
Być może właśnie w tym leży wina...
Trzymajcie kciuki, będę informował na bierząco
Pozdrawiam,
Michał
Miroslaw1305 - 22-01-2009, 20:32
MichuGdy -to nie mój pomysł tylko stosowane wytrącanie wody z paliwa od lat przez większość kierowców w naszym kraju .Młodzi adepci motoryzacji niekoniecznie muszą znać takie postępowania.
Anonymous - 22-01-2009, 21:10
MichuGdy napisał/a: | Dodam jeszczę, że od początku praktycznie zawsze tankuje na neste.
Nie wiem jaką opinią cieszą się te stacje ??? |
Ja tam tankuje od kilku lat i nie mialem nigdy problemow.
Miroslaw1305 - 23-01-2009, 18:00
woda w baku jak jest nie zależy od stacji cpn . bo wody na szczęście jeszcze nie dolewają do benzyny .
Woda skrapla się z powietrza ,które jest w baku ..Im mniej benzyny tym więcej powietrza,a z nim wilgoci .
|
|
|