To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Odpowietrzanie pompy wtryskowej w Pajero II

Faraonix - 23-01-2009, 01:10
Temat postu: Odpowietrzanie pompy wtryskowej w Pajero II
Witam

Kupilem uzywana pompe wtryskowa do mojego pajero i mam problem z odpaleniem go.
Ustawilem wg. instrukcji kolo na 0 i zebatke pompy na T.
Katow wyprzedzenia narazie nie ustawialem, nie mam zabardzo sprzetu, myslalem ze jak go uruchomie i bedzie cos nie tak to pojade na regulacje.

Juz rozladowalem kilka akumulatorow, a raczej 2 bo na zmiane je laduje.

Przy wtryskach paliwo psika, 1 najlepiej i coraz gorzej w kierunku ostatniego.
Moze to od odpowietrzania, 1 jest latwiej poluzowac nakretke i najwiecej go odpowietrzalem.
Sciagalem wezyk od przelewu i podczas krecenia paliwo po chwili z niego wycieka.

Jak skutecznie odpowietrzyc ta pompe ? Ile czasu moze to potrwac, nie chce zajechac rozrusznika.

Byc moze podczas montazu pompy przesunela sie zebatka o jeden zabek ? Czy wtedy wogole nie odpali ?

Nie znam stanu technicznego pompy, wyglada ze pompuje tylko za slabo.
Krecic, krecic i krecic az do skutku ? Luzowac po kolei nakretki przy wtryskach podczas krecenia czy jak ?

Pompka na filtrze jest twarda, gdzies wyczytalem zeby podac paliwo z butelki ktora umiescic powyzej, ale jezeli pompka jest twarda to chyba to nie problem ze nie dostaje paliwa, zreszta przez przelew sie przelewa.

Ma ktos jakies sugestie ?

zbyszekm2 - 23-01-2009, 09:10

odkręc nakrętki na wtryskach, przekrąc tak długo aż zacznie leciec paliwo, poczym przykręc nakrętki.
Faraonix - 23-01-2009, 10:41

zbyszekm2 napisał/a:
odkręc nakrętki na wtryskach, przekrąc tak długo aż zacznie leciec paliwo, poczym przykręc nakrętki.


Tak wlasnie robilem, ale wydaje mi sie ze paliwo za slabo leci i z powietrzem.
Nie wytwaza sie odpowiednie cisnienie zeby zadzialal wtryskiwacz. Czy powodem moze byb powietrze wewnatrz pompy ktore mieli czy cos z pompa jest nie tak ?
Jest to elektroniczna pompa rotacyjna.
Nawet gdybym ja o tego zabka przestawil to cisnienie powinna dawac chyba duze

zbyszekm2 - 23-01-2009, 12:51

Najlepiej [pdłącz bańkę z paliwem bezpośredno do pompy, wykluczysz wtedy rozszelniony układ paliwowy, i zobaczysz czy da większe ciśnienie.
Faraonix - 23-01-2009, 16:09

Bylem w serwisie, prawdopodobnie ustawilem nie to 0, bylo przestawione o 180 stopni.
Wczesniej nie sciagalem pokrywy klawiatury, zdemontowalem wszystko, ustawilem jeszcze raz i odpowietrzam.
Momentami jakby chce zaskoczyc co wczesniej sie nie zdazalo. Teraz laduje sie akumulator i musze dac odsapnac rozrusznikowi

[ Dodano: 23-01-2009, 20:44 ]
Pompe udalo sie odpowietrzyc jednak wynikl inny problem.

Odpalilem auto uzywajac srodka chemicznego w sprayu do odpalania w niskich temperaturach.
Po odpaleniu i zostawieniu auta na niskich obrotach (auto pracuje rowno) nie da sie zwiekszyc obrotow, nawet lekko auto zostaje zduszone w momencie wcisniecia gazu.
Odczekalem az silnik sie zagrzeje i ponowna proba odpalenia - auto kreci ale nie startuje.
Ponownie spray i auto odpala.
Na listwe swiec dochodzi napiecie, jutro wykrece swiece i sprawdze wszystkie z osobna.
Moze to jest przyczyna ze auto nie chce odpalic.

Zauwazylem w pewnym momencie ze gdy odpalalem z wcisnietym gazem to auto nabralo wyzszych obrotow wiec zrobilem probe. Po psiknieciu sprayu zostawilem caly czas wcisniety gaz, auto zaczelo reagowac na gaz. Przy utrzymywaniu minimalnej predkosci obrotowej 1500 dobrze reaguje na gaz, jednak jezeli spadnie ponizej 1000 przestaje wogole reagowac na gaz.
W momencie gdy auto chodzi na niskich obrotach i nie reaguje na gaz psikniece niewielkiej ilosci preparatu w rure gdzie jest filtr powoduje wzrost obrotow i pozniej silnik reaguje na wciskanie gazu, po puszczeniu gazu znowu nie.

Ma ktos pomysl co sprawdzic ?

mariozet74 - 17-03-2021, 21:51

Faraonix napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
odkręc nakrętki na wtryskach, przekrąc tak długo aż zacznie leciec paliwo, poczym przykręc nakrętki.


Tak wlasnie robilem, ale wydaje mi sie ze paliwo za slabo leci i z powietrzem.
Nie wytwaza sie odpowiednie cisnienie zeby zadzialal wtryskiwacz. Czy powodem moze byb powietrze wewnatrz pompy ktore mieli czy cos z pompa jest nie tak ?
Jest to elektroniczna pompa rotacyjna.
Nawet gdybym ja o tego zabka przestawil to cisnienie powinna dawac chyba duze


U mnie też słabo leci paliwo przy wtryskach...i jak podołałeś tematowi Faraon? Pozdr



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group