To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Galant 99 Anglik Przeróbka

sadza - 23-01-2009, 08:41
Temat postu: Galant 99 Anglik Przeróbka
Witam mam takie pytanko czy da przerobić się galanta 99 rok z anglika na wersję europejska ?? Szczerze powiedziawszy nigdzie na internecie o tym nie pisze a z mitsubishi nie miałem jeszcze do czynienia, dotychczasz jeździłem tylko autami z grupy Vag.
Rzecz poprostu w tym że mam do wzięcia za długi od znajomego Galanta 99 rok z motorem 2.0 ma nowiutkie felgi 18' z nowymi oponami, w zawieszeniu nic nie stuka nic nie puka, auto ma podniesionioną moc do 180 km (wykres z hamowni) sportowe zawieszenie przebieg jego to 80 tys mil z ks serwisowa. Ogólnie autko zadbane, ładnie wygląda, ma fajnego kopa, chociaż jest dość cięzkim autem więc rewelki nie ma. Przekładki podjął bym się sam ponieważ już takie coś przerabiałem, tylko problem w tym czy Galant ma odbicie lustrzane na scianie grodziowej ?? Ja mam to autko za niewielką kwotę więc wydaję się to dość opłacalne biorąc pod uwagę że autko zadbane no i co najważniejsze bezwypadkowe. Jeszcze chciałbym zapytać na co zwrócić szczególną uwagę ? co jest dość słabym punktem galanta. Prosze o pomoc i z góry Dziękuję. Pozdrawiam :)

Anonymous - 23-01-2009, 08:49

Na poczatek podziel sie tajemnica w jaki sposob uzyskales moc 180KM ?
A odnosnie przekladki z to temat bedzie podobny do przekladki VR4, poruszany takze na forum.

sadza - 23-01-2009, 09:00

Szczerze powiedziawszy co do tej mocy to nie wiem ale z tego co widać ma zrobiony konrekt układ dolotowy zakończony ogromnym stożkiem K&N, układ wydechowy cały z kwasówki, reszta nie wiem czy jakiś sport wałek, program , miałem już auta z większą mocą ale dla porównania ze startu zdrowy Golf 4 1.8 T odpadł
czekoladka_1981 - 23-01-2009, 09:50

axg napisał/a:
A odnosnie przekladki z to temat bedzie podobny do przekladki VR4, poruszany takze na forum.

Zgadza się! Był już taki temat . Kolega PLPynton dobrze wyjaśnił:
:arrow: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31732

Bartek - 23-01-2009, 09:50

Będzie troszkę trudniej i troszkę łatwiej zarazem ;)

trudniej będzie ze względu na konieczność wymiany sanek zawieszenia

Łatwiej będzie ze względu na łatwość zdobycia sanek + przekładni względem zdobycia przekładni pasującej do VR (dawcy produkowani byli w krótkich seriach w latach '01-'03 ), więc pewnie komplet będzie tańszy niż sama przekładnia

[ Dodano: 23-01-2009, 10:26 ]
Tamten temat jest o kosztach, może ku potomności napiszę tylko listę elementów do wymiany:
- deska rozdzielcza kompletna z duktami powietrza, panelami ozdobnymi i listwami progowymi
- stelaż deski rozdzielczej z mocowaniami radia i mocowaniami deski do tunelu
- mocowania wiązki elektrycznej nad schowkiem
- obudowa tunelu
- dźwignia ręcznego
- wybierak biegów (jeżeli tiptronik)
- nagrzewnica
- klimatyzator
- wentylator
- pedały (wszystkie ;) )
- boczki drzwi (kompletne z uchwytami i maskownicą panelu szyb)
- podnośniki szyb
- zamki drzwi przednich
- przełączniki pod kierownicę
- silnik i ramiona wycieraczek (o dziwo reszta pasuje ;) )
- pompa hamulcowa
- przewody hamulcowe (wszystkie, włącznie z idącymi do tylnych kół)
- mocowanie pompy abs
- przekładnia kierownicza
- przewody wspomagania
- przewody klimatyzacji
- fotele (do pominięcia przy skórzanym pakiecie)
- zamek maski
- reflektory
- linka (i) do otwierania wlewu paliwa (bagażnika z sedanie)
- mocowania lusterek zewnętrznych
- osłona podszybia z uszczelką maski
- wszystkie wiązki przewodów poza "B" czyli silnikową i okablowaniem tylnej klapy z dokładnie tej samej wersji i rocznika

dla uświadomienia problemów z grodzią małe foto:







ściana nie dość, że asymetryczna, to po stronie kierowcy jest wyższa niż po stronie pasażera, co skutkuje koniecznością przerobienia podszybia (obu części zewnętrznej i wewnętrznej) którego nie można wymienić ze względu na nr vin na nim nabity.

Szczerze mówiąc jeżeli przeróbka dotyczy innej wersji niż VR-4 - nie widzę sensu ekonomicznego i praktycznego - koszty przeróbki przewyższają cenę rynkową modelu

swinks_UK - 23-01-2009, 14:32

I jakim cudem z 4G63 wyciśnięte 180KM tylko ze stożka i rurki kwasówki pod spodem...???
Silniki w starym VR4 i Evo 1-3 miały spore turbiny, ale ten golas?

Chyba, że na pudełku stożka pisało "daje do 30KM więcej". A na internecie info, że 3 calowy de-cat daje do 50KM więcej.
W takim razie powinienem mieć już w swoim VR4 ze 450 kucy licząc wszystkie upgrady. (a mam wciąż tyle co standard... :wink: ).
No i czynnik starzenia się auta - przyjmuje się że po 10 latach możliwa utrata mocy do 20%, i potem dalej tak jakoś.

yaro1976 - 23-01-2009, 15:17

Bartku już chyba czas najwyższy abyś założył osobny temat pt: "Co porabiam wieczorami jak mnie żona wnerwia? Czyli kolejne VR-4 na polskich drogach!"

nie sądzisz... :twisted: ? :twisted:

Anonymous - 23-01-2009, 15:23

yaro1976 napisał/a:
Bartku już chyba czas najwyższy abyś założył osobny temat pt: "Co porabiam wieczorami jak mnie żona wnerwia? Czyli kolejne VR-4 na polskich drogach!"
nie sądzisz... :twisted: ? :twisted:


Dokładnie :D
Bartku nieświadomie odkryłeś karty :twisted: . Pochwal się więc na jakim etapie jesteś.
Pozdrawiam

Bartek - 23-01-2009, 15:33

yaro1976, nie masz na co liczyć ;) Żona jest kochana i przede wszystkim cierpliwa ;) - znosi maniactwo i kibicuje - trochę się burzy, że nie robię drugiego Wagona, jak podbieram jej ;)

berti, aż tak głupi, że nieświadomie to nie jestem, po prostu, jak będzie się czym chwalić, to się pochwalę, na razie dosłowności nie oczekuj :P

Anonymous - 23-01-2009, 15:46

Bartek napisał/a:
yaro1976, nie masz na co liczyć ;) Żona jest kochana i przede wszystkim cierpliwa ;) - znosi maniactwo i kibicuje - trochę się burzy, że nie robię drugiego Wagona, jak podbieram jej ;)

berti, aż tak głupi, że nieświadomie to nie jestem, po prostu, jak będzie się czym chwalić, to się pochwalę, na razie dosłowności nie oczekuj :P


:D
Jak znam życie - jak tylko skończysz to "cudo '99" to Ty będziesz się burzył, że żona nie chce już Wagona :badgrin:

Powodzenia

Bartek - 23-01-2009, 15:55

A oceniam stopień zaawansowania na jakieś 49% ;)
sadza - 24-01-2009, 08:53

Temat Do Zamknięcia i Dziękuję za pomoc :)
nabassu - 24-01-2009, 11:54

ale robisz dziury w grodzi a nie spawasz ja z euro?
11 tysi przerobka okolo. same graty 5-6.

pablo diablo - 25-01-2009, 21:36

Ja gdybym mial taki fajny model nic bbym nie przerabial wykupil bym ubespieczenie na rok i jedzil bym anglikiem po polsce ile by sie dalo
Bartek - 04-02-2009, 14:44

Cytat:
ale robisz dziury w grodzi


sorry - dziury w grodzi to bardzo nieelegancka metoda mająca tylko jedną zaletę - jest szybka i bezstresowa - nie wymaga ingerencji w strukturę samochodu..... nieelegancka, bo ściana jest naprawdę bardzo niesymetryczna - nie widziałem wprawdzie wnętrzności tak przekładanego auta, ale wyobrażam sobie niezłą rzeźbę przymaskowaną deską rozdzielczą.....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group