Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Wibracje budy i kierownicy
Konop44 - 23-01-2009, 13:27 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Wibracje budy i kierownicy Wiem że tematów z wibracjami już troche było ale poszukując na forum nie znalazłem odp.
więc; problem zaczął się(albo stał się bardziej odczuwalny) kiedy qpiłem nowe felgi + nowe opony(zamieniłem standartowe 14stki na 195/55/15.) powyżej prędkosci 80 km/h autem zaczyna BARDZO trząsć,kierownicą też. Koła wyważane dwukrotnie w 2 różnych warsztatach,wymienione 2 wahacze przód,4 łączniki stabilizatora,zrobiona zbieżnosc,tarcze+klocki nowe(wstrząsy nie nasilaja się podczas hamowania), poduszki pod silnikiem też wyglądają na ok(na postoju wibracje są minimalne). Mechanik zasugerował podkładki dystansowe chociaż nie wiem w jaki to niby sposób ma pomóc?!
Anonymous - 23-01-2009, 13:39
a geometria kół i zbieżność ? wywazałes tylne koła tez ? po za tym to co było nie tak z 14 ? nie wibrowały
Anonymous - 23-01-2009, 13:48
Sprawdź dwa tematy:
1. Czy felgi posiadają odpowiednie otwory centrujące (pierścienie centrujące do Twojego typu samochodu)?
Jeżeli nie będziesz miał odpowiednio osadzonych felg na piaście to będzie to dawać właśnie taki efekt.
2. Może to być też efekt rozwarstwiania się gumy w oponie.
Dzieje się tak przeważnie w oponach sprzedawanych jako nowe a de facto są to opony, które długo leżały źle składowane na magazynie.
Miałem tak w zimówkach Dunlop - tylko zaczeło się to dziać dopiero w drugim sezonie użytkowania.
Koła były nie do wyważenia.
Jeszcze jedno - jeżeli są to polskie felgi firmy Supra to słyszałem, że nawet nowe w pudełku mogą być krzywe.
Konop44 - 23-01-2009, 20:01
Manysh napisał/a: | a geometria kół i zbieżność ? wywazałes tylne koła tez ? po za tym to co było nie tak z 14 ? nie wibrowały |
Zbieżność jak napisałem powyżej zrobiona,koła wyważone oczywiscie wszyskie 4, na 14 były drgania ale dużo mniejsze-zmieniłem koła bo do wymiany były opony więc qpiłem komplet
Boniek - 20-03-2010, 19:20 Temat postu: Wielkie drgania Podłącze się pod ten temat, bo mam identyczny problem.
Stało to się po tym jak dziś utknąłem w błocie wiec jak to bywa troszkę musiałem dać po garach aby wyjść z tego.
No i po tym Właśnie się stało kiedy na liczniku wybije 80 KM to normalnie samochód dostaje takich drgań że myślę ze zaraz się rozleci.
Czy ma może jakieś propozycje co może być powodem??
robertdg - 20-03-2010, 19:36
Boniek, jedż na karchera i umyj koła wraz z zawieszeniem
Boniek - 20-03-2010, 19:40
Dzięki za radę tylko że właśnie o tym samym pomyślałem, 10 min mycia nic nie pomogło
robertdg - 20-03-2010, 19:43
Boniek, wyważ koła może odważniki zleciały. Jak możesz opisz dokladniej te drgania, czy one sa góra doł, czy prawo lewo.
przemekx303 - 20-03-2010, 19:45
Knopp44 jedź jeszcze raz tylko do porządnego serwisu ogumienia , nich ci sprawdzą koła czy się nie rozlatują i zobacz jak wyważają czyli żeby nie nabijali nowych ciężarków do starych , tylko od nowa gołe koło puścili i pamiętaj żeby ciężarki były obok siebie , a nie z przerwami(czy też na przeciwko siebie) bo większość wulkanizatorów tak robi , na wyważarce pokaże zero a bicie jak było tak będzie. A jakie masz ciężarki nabijane czy klejone
Boniek - 20-03-2010, 19:52
robertdg masz racje zanim rusze do mechaniora to zmienie opony na letnie to przy okazji sie sprawdzi czy pomogło.
Powiem tak: na liczniku 80 KM i powiem ze przód zaczyna latać góra w dół takie wstrząsy, rusza całą gablotą.
Saqu - 20-03-2010, 20:10
we wcześniejszym aucie była sytuacja taka, że na oko opona wyglądała dobrze, wysoki bieżnik itp. a samochód właśnie też podobnie drgał góra dół, im szybciej tym mocniej dało się to odczuwać. Później się okazało że z opony wyłaziły druty i to one powodowały te drgania. Okazało się to dopiero jak koła zostały zdjęte. Sprawdź ogumienie, może masz podobną sytuacje. a nie wiesz co w błocie mogło siedzieć :/
Boniek - 23-03-2010, 15:53
Jestem po zmianie opon na letnie i problem zniknął wiec strzelam że problem był tego typu że odważnik do wyważenia spadł i dlatego koło powodowało drgania.
Dodatkowo było tam pełno błota wiec pewnie tez miał mały w pływ na to
Dziękuje wszystkim za rady Wżyciu bym nie pomyślał że to od opon tak dawało
A już chciałem ruszać do mechanika a wystarczyła zmiana opon
Konop44 - 23-03-2010, 18:17
przemekx303 wyważałem koła 3ci raz, tym razem u kolegi wulkanizatora; wszystko wydaje się być w jak najlepszym porządku, odważniki montował tak jak napisałeś (bez moich sugestii). Odważniki klejone.
przemekx303 - 23-03-2010, 21:06
do trzech razy sztuka , skoro wszyscy mówią ci że jest wporządku to pewnie tak jest, lecz ja bym jeszcze spróbował wrzucić stare koła i porównać
[ Dodano: 23-03-2010, 21:17 ]
Konop44 napisał/a: | Mechanik zasugerował podkładki dystansowe chociaż nie wiem w jaki to niby sposób ma pomóc?! |
Skoro mechanik ci je zasugerował to pewnie w feldze jest większa średnica otworu centrującego jak osadzenie na piaście , czyli podczas szybszej jazdy koło dostaje bicia bo nie jest wycentrowane, a śruby służą tylko do przykręcenia koła żeby nie odpadło
|
|
|