To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CAxA] płyny ca0

yume - 23-01-2009, 14:48
Temat postu: [CAxA] płyny ca0
Jakie płyny najlepiej lać do colta?
ca0 z 93 rocznik 140k przebiegu (pewno około 80k przekręcony)
chodzi mi o wszytki płyny jakie są w colcie : płyn chłodzący, wspomagania kierownicy, sprzęgła, hamulcowy, no i oleje skrzynia i silnik, jeśli są jescze jakies to prosze o dopisanie :) , nosze się z zamiarem wymiany rozrządu już od jakiegoś czasu, jak hajs pozwoli to i płyny bym wymienił :D

londolut - 23-01-2009, 15:11

Olej silnikowy :arrow: Najlepiej półsyntetyk 10W 40, 4.0 litry starczą.
Olej do skrzyni biegów :arrow: Olej do przekładni hipoidalnych o specyfikacji API GL-4 SAE 75W 85 lub 75W 90.
Płyn wspomagania kierownicy :arrow: ATF Dexron II.
Płyn hamulcowy :arrow: DOT-4.
Płyn do pompy sprzęgła :arrow: DOT-4.
Płyn chłodniczy :arrow: Każdy płyn na bazie glikolu.

Jeśli coś pominąłem to pewnie ktoś uzupełni ;)

rosomak1983 - 23-01-2009, 15:17

yume napisał/a:
płyny najlepiej lać do colta?
to czasem pasuje lac jeszcze benzyne :wink: min 95 :P
londolut - 23-01-2009, 15:38

rosomak1983 napisał/a:
to czasem pasuje lac jeszcze benzyne :wink: min 95 :P
:lol: dobre ;)
Cezar - 23-01-2009, 15:49

londolut napisał/a:
Płyn hamulcowy :arrow: DOT-4.
Płyn do pompy sprzęgła :arrow: DOT-4.

lub DOT-3
:wink:

londolut - 23-01-2009, 16:20

Cezar napisał/a:
lub DOT-3
Zgadza się ale DOT-4 jest łatwiej dostępny :)
Anonymous - 23-01-2009, 17:50

londolut napisał/a:
Cezar napisał/a:
lub DOT-3
Zgadza się ale DOT-4 jest łatwiej dostępny :)


I bodajrze ma wyzsza temperature wrzenia :P

yume - 23-01-2009, 17:55

danke danke :)
Anonymous - 23-01-2009, 22:31

londolut napisał/a:
Olej do przekładni hipoidalnych o specyfikacji API GL-4 SAE 75W 85 lub 75W 90


domyslam sie ze ten drugi jest gesciejszy, ale ktory lepiej wlac??

londolut - 23-01-2009, 22:39

SlaVkoEg napisał/a:
londolut napisał/a:
Olej do przekładni hipoidalnych o specyfikacji API GL-4 SAE 75W 85 lub 75W 90
domyslam sie ze ten drugi jest gesciejszy, ale ktory lepiej wlac??
Ja osobiście zalałbym 75W 90.
Anonymous - 23-01-2009, 22:58

ze wzgledu na duzy przebieg i ze rzadszy moglby wyciekac? czy z jakis innych przyczyn?
Radeon - 25-01-2009, 01:41

Do układu hamulców lej DOT-3.A nie DOT-4.Ten drugi trzeba częściej wymieniać.
Jogurt - 25-01-2009, 11:51

Radeon napisał/a:
Do układu hamulców lej DOT-3.A nie DOT-4.Ten drugi trzeba częściej wymieniać.
faktycznie kupa oszczędności :evil: nie wiesz że na hamulcach się nie oszczędza ? a pozatym każdy płyn hamulcowy wymienia się co 2 lata bo jest higroskopijny.
Radeon - 25-01-2009, 13:29

W jeżdzie miejskiej i poza miejskiej,czyli podczas normalnego urzytkowania różnicy nie odczujesz(ważne aby świeży, nie zapowietrzony,bez wody)-Jeżeli chodzi o temp.wrzenia.
Jogurcie.Oprócz temperatury wrzenia płyn ma jeszcze wiele innych właściwości,np lepkość i jak wspomniałeś ma właściwości higroskopijne (zawartość glikolu). Dot-4 ma większe właściwości higroskopijne!Więc wymieniać go należy częściej niż co 2lata.Nie wymieniony szybciej koroduje układ hamulcowy.A że nie mamy miedzianych przewodów,a nasze auta są stare,przewody hamulcowe mamy już trochę skorodowane, więc trzeba oszczędzać układ hamulcowy :wink:

Anonymous - 25-01-2009, 14:59

Jogurt napisał/a:
Radeon napisał/a:
Do układu hamulców lej DOT-3.A nie DOT-4.Ten drugi trzeba częściej wymieniać.
faktycznie kupa oszczędności :evil: nie wiesz że na hamulcach się nie oszczędza ? a pozatym każdy płyn hamulcowy wymienia się co 2 lata bo jest higroskopijny.


zwlaszcza ze plyn kosztuje okolo 15-20 zl :D Nie ma co oszczedzac :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group