To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - Elektroniczna pompa - brak reakcji na gaz

Faraonix - 23-01-2009, 20:53
Temat postu: Elektroniczna pompa - brak reakcji na gaz
Napisalem o ponizszym problemie w watku odpowietrzanie pompy ale moze lepiej bedzie w nowym watku.

Tak wiec po wymianie i odpowietrzeniu pompy wtryskowej ...

... odpalilem auto uzywajac srodka chemicznego w sprayu do odpalania w niskich temperaturach.
Po odpaleniu i zostawieniu auta na niskich obrotach (auto pracuje rowno) nie da sie zwiekszyc obrotow, nawet lekko auto zostaje zduszone w momencie wcisniecia gazu.
Odczekalem az silnik sie zagrzeje i ponowna proba odpalenia - auto kreci ale nie startuje.
Ponownie spray i auto odpala.
Na listwe swiec dochodzi napiecie, jutro wykrece swiece i sprawdze wszystkie z osobna.
Moze to jest przyczyna ze auto nie chce odpalic.

Zauwazylem w pewnym momencie ze gdy odpalalem z wcisnietym gazem to auto nabralo wyzszych obrotow wiec zrobilem probe. Po psiknieciu sprayu zostawilem caly czas wcisniety gaz, auto zaczelo reagowac na gaz. Przy utrzymywaniu minimalnej predkosci obrotowej 1500 dobrze reaguje na gaz, jednak jezeli spadnie ponizej 1000 przestaje wogole reagowac na gaz.
W momencie gdy auto chodzi na niskich obrotach i nie reaguje na gaz psikniece niewielkiej ilosci preparatu w rure gdzie jest filtr powoduje wzrost obrotow i pozniej silnik reaguje na wciskanie gazu, po puszczeniu gazu znowu nie.

Ma ktos pomysl co sprawdzic ?

Anonymous - 24-01-2009, 16:10
Temat postu: Re: Elektroniczna pompa - brak reakcji na gaz
Faraonix napisał/a:

Ma ktos pomysl co sprawdzic ?

Filtr powietrza?

Faraonix - 24-01-2009, 16:33
Temat postu: Re: Elektroniczna pompa - brak reakcji na gaz
elili napisał/a:
Faraonix napisał/a:

Ma ktos pomysl co sprawdzic ?

Filtr powietrza?



Rozumiem ze ten w kuchi w okapie bo ten w samochodzie nie ma nic z tym wspolnego

Jedna swieca byla spalona ale i tak po wymianie nie odpala :cry:

zbyszekm2 - 25-01-2009, 07:57

Świece na ciepłym nie mają znaczenia, nawet jakby były popsute to na ciepłym by odpalił.
Moim zdaniem jest to wina pompy. Albo wtrysków, ale raczej pompa.

PiotrC - 25-01-2009, 14:04

Mi też to wygląda na źle ustawiony kąt wtrysku. Środek rozruchowy ma zapłon przy niższym ciśnieniu sprężania i stąd reakcja na gaz.

[ Dodano: 25-01-2009, 14:18 ]
Wydaje mi się, że należałoby wyprzedzić kąt wtrysku.

Faraonix - 25-01-2009, 15:01

Dzis poskladam wszystko do kupy i jutro zawleke auto do serwisu zeby sprawdzili.
W instrukcji pisze ze kat wtrysku powinien byc ustawiony od 3 do 12 stopni w zaleznosci od wersji, nie mam przyrzadow do sprawdzenia i ustawienia ani nie wiem jak powinno byc ustawione w mojej wersji. Przypuszczam ze 9 albo 12. Tak czy siak niech sprawdza mi to w serwisie i ustwia. Mam nadzieje ze to kwestia regulacji i ewentualnie skasowania jakis bledow. Moze po awarii starej komputer przeszedl w jakis stan awaryjny. W wersji z mechaniczna nie ma komputera a tutaj kto wie.
Silnik jak sie odpali juz przy pomocy sprayu to pracuje rowno, jak sie doda gazu sprayem to potem bardzo dobrze reaguje na gaz do momentu az spadna obroty wiec mam nadzieje ze pompa jest dobra i wlasciwa regulacja pomoze

zbyszekm2 - 25-01-2009, 16:20

jeśli to jest pajero z 96 roku, to jaki Ty chcesz mieć tam komputer?
A po za tym serwisy autoryzowane mają najmniej pojęcia o tych autach, Do nas przyjeżdżają z serwisów żeby naprawiać to co im się nie udaje, często z silnikami w bagażniku, bo nie u umieją do kupy poskładać albo nie wiedza gdzie jest usterka.

Faraonix - 25-01-2009, 19:28

Niby 96 ale w tym roczniku nie bylo wzasadzie elektronicznych pomp a moj jakims cudem ma. Cos ta pompa steruje. Czesci kupuje z rocznika 98-2002 bo te pasuja.
Natomiast co do warsztatow to nie mam w irlandii zbyt duzego wyboru, juz w 2 warsztatach byl, rok temu w trzecim gdzie niby naprawiali pompe i w koncu wielki h... z tego jest. Zbieznosc w tym autoryzowanym mi 3 razy ustawiali i nadal jest zle ale miejmy nadzieje z pompa sobie lepiej poradza

[ Dodano: 26-01-2009, 19:50 ]
W serwisie mistsubishi nie wiedzieli co jest zgrane i powiedzieli o oni moga wyjac pompe naprawic i wlozyc. Pojechalem do innego warsztatu specjalizujacego sie w naprawie pomp. Porownali numery pomp starej i tej obecnej i ponoc zewnetrznie sa takie same, podlaczenia maja te same ale roznia sie sygnalami sterujacymi, maja inne napiecia sterujace.
Ostatecznie jestem znowu bez pompy a ta musze zdemontowac i oddac - to juz 3 pompa nie liczac mojej oryginalnej :(

[ Dodano: 26-01-2009, 21:51 ]
Troche szukalem na necie i moze jednak gosc sie mylil, twierdzil ze to pompa do innego silnika.

Moja stara ma nr 104701-3002 a nowa 104701-3040 jednak na tej stronie pisze ze obie sa do tego samego silnika.
Pozatym po przygazowaniu sprayem jesli by byla zupelnie inna to nie zaczelaby prawidlowo reagowac na gaz.
Zanalazlem roznice porownujac fotki starej i nowej - kat wtrysku.
Nowa jest ustawiona powyzej wypuklego punktu na korpusie czesci z silnika natomiat ta stara jest ustawiona ponizej, rowno z malym punktem wkleslym. Czyli jakies 3-5 milimetrow musze pompe przekrecic w lewo. Moze to jest przyczyna ?? Jutro bede testowal.

[ Dodano: 27-01-2009, 13:46 ]
Zmiana kata nic jednak nie pomoze bo pompa przestala podawac paliwo do wtryskow :( Moze byla ja wymarciu. Tak wiec musze dalej do szukac pompy... :(

[ Dodano: 27-01-2009, 14:45 ]
Dochodze do wsprawy w demontazu pomp, zdemontowalem pompe w niecala godzine. Tym razem nie demontowalem chlodnicy, jedynie intercooler, akumulator i obudowe wentylatora



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group